Hi,
Ik heb gezocht maar ik kan niet echt vinden of het sowieso wel kan...
Dit is de situatie:
Ik laat m'n isdn monitor monitoren naar een mysql db..
daarvan gaat de data allemaal naar 1 table.
een timestamp, het nummer dat me belt en het msnnummer waarnaar dus gebelt wordt.
En dat werkt perfect.
Nou heb ik nog een tweede table waar een aantal telefoonnummers in staan met namen er bij..
Nu wil ik dus een query loslaten die heel tabel1 weergeeft (dat is nog'n eitje)
Maar dat als het telefoonnummer dat belt voorkomt in tabel2 dat ie dan ook de naam daarvan weergeeft.
Ik kom dus niet verder dan dat 'alleen' de records weergegeven worden waarvan de nummers ook in tabel2 staan.. records waarvan het nummer niet in tabel2 voorkomt worden niet weergegeven.
Is het mogelijk om dit in een query te laten doen?
Of moet ik dit in php verknutselen (daarmee genereer ik dus de output).
In php gaat het me wel lukken, maar dan moet ik bij ieder record een apparte query loslaten op die tweede table, en dat lijkt me een heel stuk zwaarder dan wanneer het allemaal in 1 query kan..
Alleen weet ik eigenlijk niet eens of het wel mogelijk is...
Ik heb me rotgezocht in de manual al, maar heb het nog niet kunnen vinden..
Als het kan zal het er wel in staan..
Maar ik heb geen zin om dagen te zoeken om er vervolgens achter te komen dat het niet mogelijk is, vandaar dat ik hier eerst maar even vraag of eigenlijk wel mogelijk is.....
Ik heb gezocht maar ik kan niet echt vinden of het sowieso wel kan...
Dit is de situatie:
Ik laat m'n isdn monitor monitoren naar een mysql db..
daarvan gaat de data allemaal naar 1 table.
een timestamp, het nummer dat me belt en het msnnummer waarnaar dus gebelt wordt.
En dat werkt perfect.
Nou heb ik nog een tweede table waar een aantal telefoonnummers in staan met namen er bij..
Nu wil ik dus een query loslaten die heel tabel1 weergeeft (dat is nog'n eitje)
Maar dat als het telefoonnummer dat belt voorkomt in tabel2 dat ie dan ook de naam daarvan weergeeft.
Ik kom dus niet verder dan dat 'alleen' de records weergegeven worden waarvan de nummers ook in tabel2 staan.. records waarvan het nummer niet in tabel2 voorkomt worden niet weergegeven.
Is het mogelijk om dit in een query te laten doen?
Of moet ik dit in php verknutselen (daarmee genereer ik dus de output).
In php gaat het me wel lukken, maar dan moet ik bij ieder record een apparte query loslaten op die tweede table, en dat lijkt me een heel stuk zwaarder dan wanneer het allemaal in 1 query kan..
Alleen weet ik eigenlijk niet eens of het wel mogelijk is...
Ik heb me rotgezocht in de manual al, maar heb het nog niet kunnen vinden..
Als het kan zal het er wel in staan..
Maar ik heb geen zin om dagen te zoeken om er vervolgens achter te komen dat het niet mogelijk is, vandaar dat ik hier eerst maar even vraag of eigenlijk wel mogelijk is.....