Toon posts:

[CSS] DIV overflow: Auto - Width en Height dynamisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topic lijkt niet echt veel duidelijkheid te scheppen, als een modje een betere weet, Graag! :)

Anyway, ik Heb een klein scriptje in PHP geschreven om me mailbox headers weer te geven. Dit wil ik in een mooi CSS tabelletje zetten, met scrollbar e.d.

Dit heb ik nu: (staat PHP, stiekem is t CSS, maar de listing wordt zo mooier)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
.MailViewListBox {
  width:        90%;
  height:       90%;
  background:   lightgrey;
  overflow:     auto;
  font-family:  Times, "Times New Roman", serif;
}

Alleen werkt die 90% jammer genoeg niet.

Even wat meer uitleg:
Het komt in een frame (main.php) daar wordt maillist.php in het CSSje ge-included. Werkt perfect :) Alleen niet iedereen heeft dezelfde resolutie, (hier 1024 thuis 1600) Is er een manier om dat ding toch die 90% aan te laten houden ??
Vaste waardes vind ik zelf er niet op vooruit gaan.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Clientside stuff zoals Javascript, HTML, CSS, etc.... horen niet thuis in P&W.

Als je de forumindex erop na slaat, zie je dat ze in W&G thuishoren, en niet in P&W.

P&W -> W&G.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
excuses, zat nog in t verkeerde forum te loeren naar antwoorden...

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Hoe ziet je HTML uit? Is deze class van een DIV?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Tja, als jij de info laat zien in een divje als dit:

code:
1
<div class="MailViewListBox">Hier je mailboxheaders</div>

.. dan gaat het wel werken denk ik zo!

• Grijze Vos
Ivy, hoeft niet per se. Die procentuele dingen hebben vaak de neiging om 90% van de content te pakken, of iets in die geest. Erg irritant..

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Grijze Vos schreef op 01 mei 2003 @ 13:12:
... hebben vaak de neiging om 90% van ...
Uhm, div's leven niet hoor ;)

Ik bedoel dus te zeggen dat je zelf in de hand hebt welke 90% die pakt, maar je hebt wel gelijk als je bedoeld dat ie 90% van iets in zijn omgeving pakt, bijv een tabel cel of iets dergelijks.

Maar als je er dan position: absolute in zet, dan forceer je een breedte van 90%.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 13:16 ]

• Grijze Vos
90% van wat? 90% van zn containing box (zoals het hoort), of 90% van zn content? Want IE doet dat laatste vaak.

Wat mij beter lijkt Zilver, is om een javascriptje te bouwen wat gewoon exacte hoogtes/breedtes opgeeft, aan de hand van de beschikbare ruimte. Als je de search gebruikt kun je een topic vinden waarin ik dat heb toegepast (kwam er eerst zelf niet helemaal uit, uiteindelijk wel).

Succes ermee.

Pagina: 1