Toon posts:

Philips SBC RU880 en Klik aan klik uit combineren

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 8in1 ab van philips, en een klik aan klik uit systeem.

De ab kan het philips lichtschakelsysteem aansturen (echt vet 8) ) maar ik krijg mijn klik aan klik uit er niet op werkend. Alle codes geprobeerd, en zonder resultaat :(

Je zou denken dan deze best op eenzelfde frequentie kunnen werken, maar niet dus.

Ik weet dat de frequentie niet aan te passen is omdat dit afh is van een kristal, maar is er geen andere oplossing? Nieuwe software voor de ab oid??

Als het niet kan overweeg ik toch een set Philips schakelaars te kopern, maar das best zonde (heb 2licht ab, 4 dimmers, 4 schakelaars) |:(

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik heb zelf ook een RU880. Qua infrarood kun je er echt alles mee en alles programmeren, maar met de radiofrequenties kun je niet veel. Je kunt dat ding dus idd. niet instellen zodat hij op een klik-aan-klik-uit (wat een idiote merknaam eigenlijk |:( ) systeem werkt.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 01 May 2003 @ 11:38:
Ik heb zelf ook een RU880. Qua infrarood kun je er echt alles mee en alles programmeren, maar met de radiofrequenties kun je niet veel. Je kunt dat ding dus idd. niet instellen zodat hij op een klik-aan-klik-uit (wat een idiote merknaam eigenlijk |:( ) systeem werkt.
Ja, het ab deel werkt perfect, leeffunctie, macro's, etc! Alleen die functie voor het licht lijkt me nog beter!

Ben je bekend met het schakelsysteem van Philips??
..............klik-aan-klik-uit (wat een idiote merknaam eigenlijk |:( ) systeem werkt.
Hoe moet je een dimmer dan noemen :? draai-harder-draai-zachter |:(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

hehe, dat merk bestaat al best een tijdje, toen ik nog bij RAF werkte verbaasde ik me tijdens de inventarisering (megalijsten met producten 8)7) ook over het feit dat er "klik aan klik uit" tussen de merken stond :).

Overigens wil mijn RU880 helemaal niet alles leren :(. Hij is ten eerste alleen nog maar duits en ten tweede snapt-ie de creative AB niet en ook niet die van mijn (vorige dvd speler) pioneer DVD-515. Zo heel goed vind ik 'm dus niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dreamscape
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 14:08:
[...]
Ja, het ab deel werkt perfect, leeffunctie, macro's, etc! Alleen die functie voor het licht lijkt me nog beter!

Ben je bekend met het schakelsysteem van Philips??
Yep. Heb ze zelf nog niet, maar ga misschien toch wel twee dimmers kopen.
Zou dat trouwens te combineren zijn met macro's? Dan kun je er bijna lichtshows mee maken >:)
JvS schreef op 01 May 2003 @ 14:22:
[...]
Overigens wil mijn RU880 helemaal niet alles leren :(. Hij is ten eerste alleen nog maar duits en ten tweede snapt-ie de creative AB niet en ook niet die van mijn (vorige dvd speler) pioneer DVD-515. Zo heel goed vind ik 'm dus niet.
Raar... als hij alleen duits blijft lijkt mij dat er een bugje in zit. Die van mij heeft zoiets ook: als ik de timer gebruik om bijvoorbeeld iets op te laten nemen (kan met deze ab net zoals met een videorecorder, voor de meelezenden) dan werkt dat dus niet. Wel staat 'ie vanaf dat tijdstip op duits en is de klok ge-reset.

(Gelukkig ben ik geen demente oma en kan ik best mijn video programmeren)

Dat hij jouw andere AB's niet snapt vind ik ook wel vreemd. Natuurlijk kent het apparaat niet alle codes, maar daarvoor is de rechtstreekse AB <---> AB functie toch wel erg handig. En bij mij werkt dat met alle AB's.

Lijkt mij dus dat jouw 880 niet helemaal in orde is.

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 01 mei 2003 @ 14:39:
Lijkt mij dus dat jouw 880 niet helemaal in orde is.
:( hier nog eentje.

Als ik de functies van mijn Raite (nee, geen aldi merk) DVD speler probeer in te leren flipt ie compleet. het licht gaat aan, en hij reageerd nergens meer op.

Het kan zijn dat het een gerepareerde is, de reset-knop is nl al eens met een pen ingedrukt :? , en het lijkt me sterk dat ze dit met een functionele eindtest in de fabriek doen.

Ik heb hem ook in een MyShop van Philips gekocht, voor 70 Euro, dacht goedkoper uit te zijn, maar goedkoop = ........ 8)7

Ze hebben sinds kort een nieuwe versie, ik denk dus dat ik ga proberen om dat ding structureel over de zeik te krijgen, en stuur hem dan terug >:)

• dreamscape
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 07:37:
[...]

:( hier nog eentje.

Als ik de functies van mijn Raite (nee, geen aldi merk) DVD speler probeer in te leren flipt ie compleet. het licht gaat aan, en hij reageerd nergens meer op.
Da's wel erg vreemd... ik ken een paar mensen met een RU880 en bijna iedereen heeft wel iets raars met dat ding. Bij mij is dat dus alleen bij het gebruik van de timer (die ik toch niet nodig heb). Alle programmeer/leerwerk gaat prima.

Maar toch is het vreemd dat er veel softwareproblemen met die dingen zijn. Zou Microsoft zich er mee bemoeid hebben? ;)

Verwijderd

JvS schreef op 01 May 2003 @ 14:22:
[...]

Deze Pioneer DVD-speler gebruikt voor de afstandsbediening i.p.v. het gangbare 8bit een 16-bit protocol |:( En hoewel de meeste universele afstandsbedieningen dat volgens hun fabrikanten ook zouden moeten kunnen leren, hoor ik te vaak dat zij er in de praktijk moeite mee hebben. Van de Creative weet ik overigens niet welk protocol zij gebruiken.

Heeft Philips geen standaard codes waarmee deze apparaten goed te bedienen zijn? Zelf heb ik thuis een universele AB die wel kan leren, maar waar ik al mijn apparaten per code kan bedienen en dus niet hoefde te leren.
Pagina: 1