Toon posts:

[Word 2000] Vreemd probleem met selectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met Word 2000. Wanneer ik een tekst heb geselecteerd, en ik wil deze tekst veranderen (bold, italic, uitlijnen, bullet list, etc.) ... verandert Word niet alleen de geselecteerde tekst, maar alle tekst in het document.
Nou kan ik wel ctrl-z doen... dan wordt dus alleen nog de geselecteerde tekst veranderd, maar wanneer er echter redelijk wat tekst in het document zit (zeg 2 A4tjes), duurt het echt ellendig lang! (niet handig dus |:()

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
kijk eens met onderwater view (die omgedraaide P) of het document niet vreemd in elkaar steekt qua alinea verdeling of iets dergelijks.

Battle.net tag

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 07:13
Mystery schreef op 01 mei 2003 @ 09:39:
kijk eens met onderwater view (die omgedraaide P) of het document niet vreemd in elkaar steekt qua alinea verdeling of iets dergelijks.
onderwater view? heb jij ooit met die wordperfect voor dos gewerkt? :)

waar is de tijd...

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Mayco2 schreef op 01 May 2003 @ 09:41:
[...]
onderwater view? heb jij ooit met die wordperfect voor dos gewerkt? :)

waar is de tijd...
Inderdaad :)

Battle.net tag

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-09 14:59
Er is ergens een optie Automatisch stijlen bijwerken. Misschien is dat aan de hand: als jij op 1 plaats de stijl Normal aanpast door de tekst bold te maken, worden alle alinea's die als stijl Normal hebben ook bold. Alinea's die een andere stijl hebben (Headings, Plain text) veranderen zeker niet?
Probeer de optie te vinden (sorry, niet uit mijn hoofd) en kijk of hij aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
hmm... dat Automatisch stijlen bijwerken... klinkt logisch. :)
(ik heb sowieso al engels, maar das geen probleem)...

Als t goed is bedoel jij wat staat bij

Tools > Autocorrect > tabje : AutoFormat As You Type

Dr staan daar behoorlijk van vinkjes :) Maar dat helpt niet, wanneer ik iets verander. Sterker nog, een collega heeft dezelfde instellingen... en bij hem doet Word niet zo weird... :?

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-09 14:59
Nee , Autoformat as you type bedoel ik niet...

* Bartjo Start Word maar eens op en grasduint wat

Als je via het menu Format -> Styles and Formatting kiest (Word 2002 SP-2), krijg je een window waarin je de beschikbare Styles ziet. Klik bijvoorbeeld Normal en kies Modify. In het openingsscherm staat onderaan al een vinkje Automatically Update.

Ik dacht dat dat het misschien kon zijn ...

Verwijderd

Topicstarter
halleluja!

ergo: je bent een held! _/-\o_

:) dank! het is gelukt hoor
Pagina: 1