Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:20:
hm.....
Ik vroeg me alleen af waarom ze zo onbekend zijn. En ik hoop dat je begrijp dat het een normale vraag was. Soms komt de toon beetje anders over bij chat/forum. Jij reageer wel een beetje onrustig. Ik probeer EagleTEC niet onder positief aandacht te brengen.
Ik zeg het op basis van mijn eigen ervaring, wat ik al eerder zei.En bron van de cijfers is dus de vriend die bij EagleTEC werkt. (beter lezen dus.....)
De reactie van Wortelsoft is toch ook ervaring? of zie ik dat verkeerd. Onze ervaring met deze moederbord is dus anders. Ik stelde hem een vraag en daar hoort normaal gesproken een antwoord. "Misschien toeval?" Hierop kan je ja of nee op antwoorden. As simple as that.....
Eh, wat kan je nou antwoorden op de vraag "Misschien toeval?", ik bedoel, moederborden gaan niet zó raar doen door toeval. Dit komt door óf slecht gemaakt, óf slecht gebruikt, óf allebei. Als een gebruiker erg voorzichtig met een moederbord omgaat en hij begeeft het, kan ik het best begrijpen dat die gebruiker voortaan een ander merk kiest, ookal kan het een heel toevallig maandagmorgen model zijn.
Ik betrap mezelf er ook op dat ik erg door mijn eigen 'gevoel' geleid wordt bij het kiezen van fabrikanten. Daar is reclame/marketing immers voor uitgevonden toch? Daarmee probeert de fabrikant dat 'gevoel' te beïnvloeden.
Desalniettemin heb ik zelf wel door eigen ervaring een soort terughoudendheid bij sommige merken:
Asus
- Een (voor die tijd erg dure) videokaart kopen, een V7100 Deluxe Combo, met Gforce2 MX en een tv-tuner en tv-out/in, en er vervolgens achter komen dat de software zéér brak is en de tuner met moeite en framedrops met andere software te gebruiken valt, en asus reageert niet op mijn mails....
Soltek
- Door een blunder mijnerzijds had ik flink wat jaartjes terug een zeer oud P1 mobo laten doorbranden, maar toen was ik nog niet zo tweakerig dus liet ik de computertoko in de buurt een nieuw mobo plaatsen, dat bleek de Soltek 54U5 (SuperSocket 7), die raar genoeg niet boven de 100 MHz wou gaan terwijl dat wel op het mobo stond? Ik mailen, kreeg een mail terug dat ik een oude revisie had die dat dus nog niet kon en dat ik er mee moest leren leven ("Chance is very little that chipmaker will sell cpus with 133 MHz FSB so 100 is enough for yu" schreven ze letterlijk). Ok, niet zo'n probleem
totdat de floppy controller floppy's ging mollen... 2x andere kabel, 2 andere floppy drives, bleef hetzelfde. Garantie was al verlopen dus in de prullenbak ermee
PCChips
- Datzelfde mobo als dat dion_b eventjes eerder poste, deed het een paar jaartjes prima bij mijn baas,
totdat er een nieuwe schijf in moest (12 GB), en het BIOS zag hem niet eens ?!? Ik toch maar een BIOS update, hielp niets, andere schijf dan maar (8,4), ook niets! Ik stomverbaasd, oude schijf (412 MB nog van Conner) deed het nog wel.... Ik dan maar een schijf van 1 GB erin, zag hij ook niet! Ook in de prullenbak
Abit
- Het overbekende probleem met de condensatoren op mijn eigen KA7 (de opvolger van de 54U5 voor mij) gehad (gelukkig pas na 1 jaar en 8 maanden), ik boos, mijn nieuwe mobo (Gigabyte 7VRXP) gekocht. Nu heb ik twee maanden later de kapotte elco's vervangen en hij *schijnt* het weer te doen... Maar voor de zekerheid ga ik hem alleen in een toekomstige koffermod gebruiken en niet in een standaard systeem.
Maar goed, ik lees nu voortaan altijd ongeveer álle reviews voordat ik een mobo koop en dat heeft me met mijn laatste bord nauwelijks windeieren gelegd (op het probleem met de 1/5 PCI divider na), maar ik denk dat mijn volgende (Nforce3 met 1 MB Opteron) toch weer een ander merk wordt... Epox schijnt goed te zijn