Toon posts:

windows/ msn messenger video chat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Ik heb sinds kort windows XP. Het leuke daarbij is dat je met windows messenger een leuk gesprek via een webcam kunt houden met iemand anders. Dat is mij ook gelukt.

Het probleem

Als ik nu msn messenger OF windows messenger start krijg ik geen verbinding meer met de andere computer. Ik zit in XP en de andere ook. Alles is goed aangesloten en ik kan mezelf zien via de webcam. Gisteren heb ik nog gepraat maar na even weg te zijn geweest lukt het niet meer. Ik heb zover ik weet geen andere instellingen gemaakt/ gedaan.

The facts

- Ik heb dus windows XP.
- Het werkt niet met windows messenger en niet met msn messenger
- Ik heb wel een router )Vigor 2200E(
- maar alle beveiligingen zoals zone alarm en avast! on-acces uit.
- Alles werkt alleen de verbinding niet
- Ik heb kabel aansluiting
- IK heb al veel gezocht, op de pagina van miscrosft geven ze helemaal geen aanwijzingen
- Google weet ook niks,
- maar jullie hebben al meerdere topics hier over, maar daar kom ik niet uit
- Kan iemand voor mij een simpelere versie geven van het poorten verhaal??

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen,

Greetz, appie

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 12:36

glashio

C64 > AMIGA > PC

Control Panel -> Add Remove Programs -> Add/Remove Windows Components -> Networking Services -> Details

Universial Plug & Play AAN
Internet Gateway Device Discovery and Control Client AAN

Meer Info

[ Voor 24% gewijzigd door glashio op 01-05-2003 09:20 . Reden: Xtra URL ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk bedankt voor een snelle reply.

Naast dat ik de nederlandse versie heb, vind ik absloluut geen enkele titel van universial plug &play OF internet Gateway Deevice Discovery and Control Client.
Om dit te configureren ben ik ingelogd als amdministrator maar toch zie ik ze niet.
Ik heb nu het venstertje open dat na
-> Details
komt. Genaamd 'Andere netwerksevices voor bestanden en printers.' Daar is alleen een titel 'Afdrukservices voor UNIX 0,0MB' met een vink vakje ervoor.

Is hier een vergissing in het spel of moet ik nog eerst iets anders doen??
Ik vind het überhaubt vreemd dat ik wat moet veranderen met de Client. Ik heb namelijk niks veranderd en eerst werkt het wel. Dan ongeveer een uuur erna doet het ut niet meer
Kan het niet in het verschil zitten van msn messenger en windows messenger?

Hopende op antwoord:D

Greetz, appie

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 12:36

glashio

C64 > AMIGA > PC

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/glashio/got/MSN.GIF

[ Voor 11% gewijzigd door glashio op 01-05-2003 09:32 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
dank

Ik hoop dat het dat is!!!
Op het moment is er niemand on-line bij mij. Die ook een webcam heeft. Dus zolang moet ik maar ff wachten.

NOg een kleine vraag, weet je HOE het ook kan werken als ik geen administrator ben?

Want als ik een normale power user ben mag ik branden en apparaten installeren(toch?)

Maar ik heb de webcam (een trust) geïnstalleerd en hij werkt alleen bij de administrator terwijl ik toch blij zou zijn als ik ook de webcam zou kunnen gebruiken onder elke andere user. Als ik het doe zie ik alleen zwart beeld (bij de officiele bijgeleverde software, dus niet bij messenger) en kan ik geen foto's downloaden naar de computer. Weet je wat ik dan moet aanzetten?? Hopelijk is het duidelijk

Nogmaals bedankt voor de tip.

Greetz Appie

Verwijderd

Topicstarter
neee, nu krijg ik nog geen verbinding met die andere

Het rare is dat ik nu WEL bestanden kan verzenden, maar verbinding maken voor de camera is er niet bij.

Heeft iemand nog een tip voor mij??

Grreetz, Appie

Verwijderd

Topicstarter
ja, bedankt. Ik heb nu wel contact kunnen leggen met iemand ZONDER camera. Die kon mij horen en zien. Maar contact met iemand MET camera lukt niet.

Ik heb de poorten voor video chat via de router opengezet. En toch doet hij het niet helemaal. En het vreemde is dat het eerst dus zonder enige moeite wel werkte.

Vreemd, bedankt voor de tip. Ik ben nu ook admin en kan dus de camera gebruiken, maar zien doe ik nog niet.

Toen ik contact had met diegene zonder camera, stond er bij mij dat ik nog geen contact had. En toch kon die andere mij horen en zien. Maar na een minuut of zo schakelde msn messenger toch uit en moest ik opnieuw de verbinding aanvragen.

Nog iemand een idee??

Of een link naar een topic??
Ik heb er al een hoop gelezen, vooral die topic met poorten, maar het zijn er teveel om ze in 3 dagen te KUNNEN lezen. :D niet erg hoor, het is een goed forum:D

Greetz, appie

Verwijderd

Topicstarter
Maar oke, nu vat ik het denk ik. Ik moet de poort helemaal openzetten

Kwas ff een beetje blond. Maar hoe doe ik dat?
ik zit achter een router, een Vigor 2200E. Ik kan via internet explorer contact maken met de router. Maar daar zit geen functie bij, op zijn software, om de poorten te regelen. Moet ik da n Zone alarm aan zetten en porberen via hem 5004 – 65535 open te zetten??
Pagina: 1