Wireless streamen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Ik heb thuis een draadloos ad-hoc netwerkje. Op zich werkt het perfect alleen lukt het me niet om mp3's of divx's te streamen over het netwerk. Ongeveer elke minuut zit er een dip in de verbinding. Dan stopt de doorvoer even. Verder is de snelheid prima, ik haal ongeveer gemiddeld 0.5MB per seconde. Ik heb ook nog geprobeerd WEP aan en uit te zetten maar dit had geen invloed. Ik heb ff een screendump gemaakt van m'n desktop zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel. Op de screendump is te zien wat er met de verbinding gebeurt als ik een file kopieer van de ene naar de andere pc. Ik heb de doorvoer gemeten met DUmeter. Ik hoop dat iemand een oplossing voor mijn probleem heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentmeijer.net/desktop.jpg

Server:
Windows XP sp1 met Linksys USB adapter

Client:
Windows XP sp1 met SMC interne kaart

Systeem specs

Verwijderd

hoe snel zijn beide machines ?
Dus specs zouden wel handig wezen.

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Server is P4 2.4ghz met 512MB met raid 0
Client is Celeron 1.1ghz met 512 MB

Systeem specs

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Kun je wellicht iets van een syslog starten op je AP ??
Het lijkt wel alsof er opnieuw gecalibreerd wordt o.i.d.
Zonder een syslog danwel een sniffer-log, blijft het gissen.
Weet jij veel: misschie kiest 'ie wel dynamisch om de zoveel tijd een ander kanaal, of wordt om de zoveel tijd opnieuw getraind (ivm signaal-kwaliteit). Ergo: log en gij zult vinden ;)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
mm ik heb er ook last van, en eigenlijk iedereen die ik ken en een draadloze verbinding heeft ook. ik heb ook geen idee waar dat aan ligt. misschien dat een divx speler met en vooruitlees funtie sloelaas bied?? je weet wel wat ook in die cd spelers zit... anti shock memory... ik weet ook niet of die dingen wel eens bestaan horo, het is maar een brainwave.

Verwijderd

shakedown schreef op 01 May 2003 @ 12:45:
....
je weet wel wat ook in die cd spelers zit... anti shock memory...
In WinAmp kan je die buffers naar believen instellen.. misschien dat je ze zo groot kan maken dat je die dip overbrugt...

Maarreh... snelheid van 0,5 MB prima ?? Waar zijn die andere 10,5 gebleven dan ?

Ik heb idd dit probleem vaker gehoord, wel met allemaal LinkSys-apparatuur.... (hmmmm..... zie ik een parallel hier ?)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had gehoord dat dit bij Ad-Hoc draadloze verbindingen standaard is, dat-ie om de zoveel tijd een dipje geeft. En dat het daarom ook niet aan te raden is voor MP-games? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 15:01:

Maarreh... snelheid van 0,5 MB prima ?? Waar zijn die andere 10,5 gebleven dan ?

Ik heb idd dit probleem vaker gehoord, wel met allemaal LinkSys-apparatuur.... (hmmmm..... zie ik een parallel hier ?)
Het is toch 11Mbit dus dan zou je in theorie +/-1,2MB/s overhouden maar, dit is in de situatie dat je dicht bij zender zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Steefph op 01-05-2003 15:10 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11
11Mbits idd, maar wel half duplex, dus hou je +/- 550kb/s over op hoogste snelheid. Dat heb ik ook thuis. Heb wel een acces-point/router dus adhoc kan ik geen antwoord op geven.

Kijk eens bij de instellingen van je adhoc verbinding. Ik heb het vermoeden dat hij inderdaad elke minuut opnieuw verbindingen gaat zoeken.

Verwijderd

Ow! Meijern had het natuurlijk over mega-BYTE per seconde... ja ok..

Maar als het half-duplex is, dan lever je niet de halve snelheid in hoor. De verzender verzendt een hele hoop data achterelkaar en de ontvanger beantwoordt af en toe met "goed ontvangen". Dat halveert niet de snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 15:21 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

Ik heb hier twee linksys usb adapters met precies hetzelfde probleem!!!
Een Elsa ( helaas faliiet) ( pcmcia uitvoering) en een Z-com usb werken wel prima!

Copyright and left by SED...

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
mm rond de 500 kb/s is normaal hoor bij draadloos. Het werkt allemaal prima hoor maar bij divx heb je dan gewoon een grote buffer nodig... weet niet of daar proggies voor zijn...

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Zou het misschien komen door andere netwerken in de buurt die eventueel 'storen'. Ik kan hier namelijk ook nog een ander netwerk ontvangen.
Stel nou dat de adapters elke minuut van kanaal wisselen, dan kan je dit toch ook vast instellen. Alleen kan ik in Windows XP niet vinden hoe je dit voor de Linksys adapter doet. Voor de SMC kaart kan ik het wel instellen met de bijgeleverde tool. Iemand anders nog tips of ideeen?
Ik dacht trouwens dat 0.5MB/s of 4Mb/s best een redelijke snelheid was. Je hebt namelijk een behoorlijk overhead tijdens het versturen van data door controle bits etc. Het heeft volgens mij ook niks te maken met half of full duplex. Ook heeft het niet met de afstand te maken. Bij mij staan de pc's namelijk nog in een test opstelling praktisch naast elkaar :P.
Het is mij ook nog niet duidelijk of het aan de Linksys of SMC adapter ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door Vincent Meijer op 01-05-2003 21:59 ]

Systeem specs

Pagina: 1