PC hapert soms onder spellen met Ati radeon 9500 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:48
Ik heb mijn pc geupgrade met een Ati radeon 9500 pro (ti4200 werd vervangen), en sinds nu heb ik met spellen dat ie heel even om een bepaalde tijd zeg maar 0,5 seconde freezed. Gewoon een soort schok.

Ik heb met 3dmark 2001SE een score van 10537 en zag er allemaal wel vloeiend uit, maar je merkt 't pas als je zelf wat speeld natuurlijk :)

Deze haperingen merk ik heel erg onder het spelen van Counter-Strike, hierbij ging zelfs af en toe me beeld ff zwart alsof de videokaart uit was. Mijn fps meter bleef wel op 100 (is maximum bij Half-Life).

Met Unreal Tournament 2003 had ik ook geprobeerd alleen hier merkte ik ook wel wat schokken kon 't niet echt goed merken, aangezien dit spel wat sneller gaat.

Specs:

Cpu: Socket 370 Intel Celeron 1714 Mhz
Mobo: Asus TUSL2-C (met overclock bios)
GPU: Ati radeon 9500 pro
Ram: 2x 256mb Dane-Elec CAS2
Voeding: 300 Watt die bij me kast zat

Zelf zat ik te denken dat 't aan me voeding lag, aangezien ik denk dat het een no-name is staat iig geen merk op.
Maar voordat ik weer 80 euro uitgeef aan een kwaliteits voeding zou ik wel is weten wat andere mensen er van vinden :)

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
Ik heb zo'n shock ook in GTA3, maar niet in CS. Ik heb zelf een P4 2.4 en een Ti4200. BTW ik dacht dat Celeron processoren niet echt voor 3D toepassingen bedoeld waren.

Wat een onzin..

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Tja vaag, dat heb ik nou precies hetzelfde bij bf1942 :P. Ik denk dat het gewoon met je software/hardwareconfiguatie te maken heeft.

Koop iig geen nieuwe voeding ofzo, want dat werkt voor 99,9% niet. Ik denk dat je met een format C: meer kans hebt om dit probleem op te lossen.

Enne je Celeron is niet voor 3d bedoelt, maar cs dat kan ik zelfs nog spelen op mijn PII, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken :P.

offtopic:
Je had trouwens wel veel beter een P4 kunnen kopen ipv een radeon 9500 pro, veel snelheidswinst zul je er nu niet aan hebben aangezien je CPU de bottleneck blijft :'(

tvw

Verwijderd

Ik heb bij mij allerlei performance troubletjes gehad. Ik heb een 9700 pro.
Dus ik was eigenlijk redelijk ontevreden met die ATI kaart totdat ik bij de OpenGL en D3D settings alles heb gezet op: best performance.
Het scheelt geen bal in de 3D mark, ik heb tot nu toe niks qualiteitsverschil gemerkt in de games maar in-game is de performance wel verbeterd.
Bijvoorbeeld bij Earth and Beyond. 1600x1200, eerst 10fps (arg!) en nu 120 fps.

Dus ik zou zeggen probeer dat eens.

Display properties-->advanced-->
Daar bij OpenGL en bij Direct3D tab de Main settings naar 'best performance'.

Laat effe weten of het iets uit maakt ok? Ik ben namelijk best benieuwd. :|

• Jimmie
ShotGun schreef op 01 May 2003 @ 02:00:
Tja vaag, dat heb ik nou precies hetzelfde bij bf1942 :P. Ik denk dat het gewoon met je software/hardwareconfiguatie te maken heeft.

Koop iig geen nieuwe voeding ofzo, want dat werkt voor 99,9% niet. Ik denk dat je met een format C: meer kans hebt om dit probleem op te lossen.
Geformateerd heb ik al is gedaan, en het bleef ongeveer het zelfde. Maar toch denk wil ik wel weten waardoor me monitor zwart beeld geeft :+
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 02:06:
Display properties-->advanced-->
Daar bij OpenGL en bij Direct3D tab de Main settings naar 'best performance'.

Laat effe weten of het iets uit maakt ok? Ik ben namelijk best benieuwd. :|
Hmm het is al een stuk minder, nu af en toe iig al beter dan meer regelmatig.
Alleen dat verklaart nog niet dat ik soms helemaal zwart beeld kreeg. Dat moet toch echt iets fout zijn zoals stroom te kort of wat dan ook |:(

offtopic:
En deze Celeron is een gebaseerd op de Tulatin core ja de laatste PIII :)
met 256kb cache en die zijn niet zo sloom als p4 celly's ;)

Hij loopt van 1200@1714 (143 fsb) met waterkoeling.

[ Voor 28% gewijzigd door Jimmie op 01-05-2003 02:36 ]

Verwijderd

als een alles teruggeclocked, en temperatuur gechecked.
WindowsXP opnieuw installeren is logisch :)
ik heb het zo vaak verknoeid.

• Jimmie
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 02:55:
als een alles teruggeclocked, en temperatuur gechecked.
WindowsXP opnieuw installeren is logisch :)
ik heb het zo vaak verknoeid.
temperatuur van systeem etc is prima want de tijd met ti4200 draaide alles ook goed

maar temps van de radeon, tja ik zou 't neit weten hoe kan ik die aflezen, sterker nog heeft die wel een temp sensor?

offtopic:
nu naar dromenland :Z

[ Voor 5% gewijzigd door Jimmie op 01-05-2003 03:01 ]

• Jimmie
Ik heb net getest met Unreal Tournament 2003 (DM-Anatulus met 10 bots) met anti-aliasing 6x en anisotropic 16x en alle settings @ d3d op ze hoogst, verder in ut2k3 alles wat maar op ze hoogst kan gedaan en resolutie 1024x768. Hier merk ik dus wel flink van die hele kleine schokken. Alleen is me fps hoger dan 35, gemiddeld 45.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 12:17

AirX

Tweak Guru

Mja, ikke heb hier een 1,8 GHZ P4 met een Geforce 3 TI 500, maar ook hier schokt BF142 soms zonder reden :S. Heel irri en al draai ik BF op lagere details enzo, helpt nix :(. Gelukkig dat die schokken niet zo vaak voorkomen :). Moet mijn GFX mar ens overclocken met een Crystal Orb er op :D. Misschien dat het geheugen de gerote hoeveelhied info niet aan kan :)

Offtopic: Heeft iemand hier evaringen met de Crystal Orb?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ShotGun schreef op 01 May 2003 @ 02:00:
offtopic:
Je had trouwens wel veel beter een P4 kunnen kopen ipv een radeon 9500 pro, veel snelheidswinst zul je er nu niet aan hebben aangezien je CPU de bottleneck blijft :'(
offtopic:
Om hier even commetaar op te leveren; dit ben ik niet met je eens. Omdat hij een socket 370 moederbord heeft is het dus noodzakelijk om het mobo ook te upgraden. Ik denk dat dit hij beter bij AMD af is. Met een goedkoop ECS'je en een XP 1800 was ie zelfs nog minder kwijt geweest dan voor die ATi 9500 Pro. Aan de andere kant was ie voor die P4 oplossing waarschijnlijk wel zo'n 250 euro kwijt geweest, P4tjes zijn niet goedkoop :'( Ze kunnen wel goedkoop, maar dan heb je een 1,6

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Bij mij (9700pro) hielp de game te herinstallen, loopt nu als een HST :D

• Jimmie
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 17:48:
Bij mij (9700pro) hielp de game te herinstallen, loopt nu als een HST :D
Maja ik heb al is geformateerd dus dat zou toch niks uitmaken denk ik :+
dual-zip schreef op 01 May 2003 @ 17:42:
[...]
offtopic:
Om hier even commetaar op te leveren; dit ben ik niet met je eens. Omdat hij een socket 370 moederbord heeft is het dus noodzakelijk om het mobo ook te upgraden. Ik denk dat dit hij beter bij AMD af is. Met een goedkoop ECS'je en een XP 1800 was ie zelfs nog minder kwijt geweest dan voor die ATi 9500 Pro. Aan de andere kant was ie voor die P4 oplossing waarschijnlijk wel zo'n 250 euro kwijt geweest, P4tjes zijn niet goedkoop :'( Ze kunnen wel goedkoop, maar dan heb je een 1,6
offtopic:
het is een socket 370 tulatin celly en die zijn niet zo sloom hoor... een p4 op 2ghz houdt ie nog bij net als een xp 1800+ dus plz niet op me celly'tje zeuren :D daar is geen beginnen aan om me halve systeem te hernieuwen

Verwijderd

Hardware acceleratie 1 stapje terug zetten, als het tenminste de haperingen zijn die ik denk.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

sdk schreef op 01 mei 2003 @ 18:43:
offtopic:
het is een socket 370 tulatin celly en die zijn niet zo sloom hoor... een p4 op 2ghz houdt ie nog bij net als een xp 1800+ dus plz niet op me celly'tje zeuren :D daar is geen beginnen aan om me halve systeem te hernieuwen
offtopic:
Ben ik met je eens maar ik begon er niet over, je celly @ 1700 is snel genoeg. Nette overklok trouwens! :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
sdk schreef op 01 May 2003 @ 02:31:
offtopic:
En deze Celeron is een gebaseerd op de Tulatin core ja de laatste PIII :)
met 256kb cache en die zijn niet zo sloom als p4 celly's ;)

Hij loopt van 1200@1714 (143 fsb) met waterkoeling.
offtopic:
Ik haat je, de mijne wou niet verder dan 124Mhz en ik heb daarna mijn mobo verneukt met een voltmod ;(.
dual-zip schreef op 01 May 2003 @ 17:42:
offtopic:
offtopic:
Ik ben het helemaal met je eens, ik wist niet dat hij een S370 celly had, maar ik dacht dat hij zo'n verneukt P4 128kb cache geval had :P
sdk schreef op 01 May 2003 @ 18:43:
offtopic:
offtopic:
Sorry maar een 2Ghz P4 houdt je celly echt niet bij hoor (oke met koetje roxort hij de p4 eruit, maar daar houdt het ook wel een beetje mee op :P

Sorry kon het niet laten :+

tvw

• Jimmie
ShotGun schreef op 01 May 2003 @ 18:52:
offtopic:
Ik haat je, de mijne wou niet verder dan 124Mhz en ik heb daarna mijn mobo verneukt met een voltmod ;(.
offtopic:
:) ik had speciaal om philipijnen core gevraagd en dat werkte goed uit :)

maar ik denk dat ik 't probleem weet heb met radedit de bios bekeken ik had zo'n oc bios er in geflashed en d'r staat hynix ofzoiets terwijl me radeon infineon heeft |:(
dus nu op zoek naar het originele bios en ja deze is natuurlijk nergens te vinden :X :(

Verwijderd

Een Radeon 9500 heeft geen temp sensor, tenzij je de Giga-Byte hebt geloof ik. Of was dat alleen bij 9700 Pro's?
Pagina: 1