Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ISA naar PCI

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik kocht me bij de Pollin IA op Laupro.nl een schermpje, daarbij zit de controller op een ISA kaart, nu zoek ik (eventueel zelf maken) een adapter om die ISA kaart op een PCI slot te douwen.

thnx

Verwijderd

Volgende keer de search gebruiken svp:

PCI>>>>>>>>>>>>>>ISA convertor??"

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 01:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar mijn vraag is dan, pci heeft 32 bit een isa 16bit, dus bits kan je zeker niet tekort komen he?, dus moet het toch te doen zijn, of liggen er nog andere dingen lelijk in de weg??

Verwijderd

zoiets heet een pci-to-isa brug en een mobo met pci en isa bussen heeft die.

Waarschijnlijk bestaat een losse convertor niet omdat het redelijk van aansturing vereist enzo.

PCI en ISA zijn 2 hele aparte busjes .. ik weet iig niet zo even te verzinnen of ze bestaan, ik beb ze iig nog nooit tegengekomen.

ISA heeft irq's op de pinnen zitten en als ik me niet vergis heeft PCI dat weer niet, want de IRQ aansturing word geregeld via een centrala chip die kanalen aansturen en er kunnen hardware matig meerdere kanalen (bijvoorbeeld usb, pci4 en pci5) op 1 irq kanaal zitten met PCI.

Verwijderd

ISA werkt gewoon heel anders dan PCI, misschien met een ingewikkeld half-moederbord-achtig-iets dat zorgt dat je een PCI device krijgt waarop een ISA kaart aangesloten kan worden (zodat het ook zo door de PC herkend wordt), maar ik betwijfel het. Gekloot met IRQ's, DMA, enz.
Als ik me niet vergis bestaat ook de halve southbridge uit een PCI > ISA converter, maar daar kan ik me in vergissen.
Als je BIOS er niet op gebouwd is vrees ik het ergste voor je.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
lol het is niet dat je bits ofzo tekort komt :P. Socket 370 heeft 370 pinnentjes, maar een S370 CPU past echt niet op een Socket 462 8)7.

[ Voor 6% gewijzigd door iets op 01-05-2003 01:23 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een oude p1 mobo die ISA én PCI aanstuurt liggen, kan ik daar dan mss iets mee? of is het hopeloos:(

naja, ik laat het dan vallen, maar nu zit ik met me schermpie opgescheept :9 |:(

heeft iemand voor mij een werkend p1 mobo? (cpu moet niet)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 01:26 ]

Verwijderd

Het enigste wat je daar me ekunt doen is het hele zooitje daar op aan sluiten voor de rest niks.

Verwijderd

2 mobo's in je kast pleuren, op 1 voeding aansluiten, en dan intern via de USB-connectors verbinden (met zo'n USB-netwerk-geval), dan nog een beetje coden in VB oid, en je kunt je schermpje aansturen :P

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

lijkt me handiger dat je zelf een pci controllertje inelkaar soldeert...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Skinkie schreef op 01 May 2003 @ 01:36:
lijkt me handiger dat je zelf een pci controllertje inelkaar soldeert...
Oja, die soldeer ik ook elke dag zomaar ff in elkaar :/

Ik denk dat het tijd wordt de datasheet van de LCD erbij te halen en het via de LPT-poort te gaan proberen...
Als je de datasheet hebt kun je trouwens ook kijken of je een custom controller kunt bouwen (die zwerft hier ergens in CME rond, een programmable custom LCD controller)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 01:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 01:38:
[...]

Oja, die soldeer ik ook elke dag zomaar ff in elkaar :/

Ik denk dat het tijd wordt de datasheet van de LCD erbij te halen en het via de LPT-poort te gaan proberen...
Als je de datasheet hebt kun je trouwens ook kijken of je een custom controller kunt bouwen (die zwerft hier ergens in CME rond, een programmable custom LCD controller)
ok, als ik me schermpje heb (is dus we een 8.5 inch) ga ik meteen die sheets induikelen, alvast bedankt voor jullie hulp/reacties!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Er zijn als ik me niet vergis nogsteeds moederborden te krijgen waar nog 1 isa-slot op zit. Soltek of Abit maakt ze volgens mij. Dit weet ik alleen niet zeker.

edit:
We hebben een winnaar!

Klik!

Nu kan ik me voorstellen dat dat niet je bedoeling is, maar ik ben bang dat dat de enige manier is om ISA op een modern bord aan de gang te krijgen.

Zelf zit ik met hetzelfde probleem. Ik heb voor onze drive-in show een DMX-lichtsturingskaart, ook op ISA. Onze muziekpc is een TB800 op een A7V133. Wij zijn dus genoodzaakt om twee pc's mee te nemen :(

[ Voor 60% gewijzigd door Twan V op 01-05-2003 09:41 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Het merk Iwill heeft ook socket A moederborden met ISA ondersteuning. Die ga ik zelf aanschaffen voor een servertje met dat scherm :p

Alles is terug te redeneren naar 4

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Soyo heeft ook aardig wat moderne mobo's met ISA sloten in hun assortiment :)

Verwijderd

Squid je hebt mail

Verwijderd

Topicstarter
dr is al een retourtje : :9

Verwijderd

mocht je nog een mobotje zoeken mag je mij ook wel mailen :)

• Twan V

Twan V

Wat voor mobotje? (Wat voor socket/slot?) :9

* Twan V heeft ook nogsteeds interesse

[ Voor 11% gewijzigd door Twan V op 02-05-2003 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
kwil gewoon een oud ding (kgeef nie om welke pentium, hoe hoger hoe beter)

mag wel niet teveel kosten en gemakkelijk in belgie leverbaar zijn (dus mss iemand die in belgie woont)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 02:38 . Reden: foutjuuuuuh :9 ]

• Twan V

Twan V

Ik heb nog wel een mobotje liggen met erop een AMD500, AGP, PCI en ISA. Is voor mij net niet krachtig genoeg. (TB800 heeft het bij mij al moeilijk :X)

Ik doe hem weg voor 75,- als je wilt. Ik doe er toch niks mee, ik heb er geen kast voor :/

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Handelen doen we in Vraag en Aanbod op de t.net frontpage :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.