Ik wou net even de kabel van mijn oortjes verlengen. Dus heb ik vlug een tussenstukje met dezelfde soort kabel ertussen gedaan maar er kwam geen geluid uit de oortjes. Toen maar in oorspronkelijke staat gebracht maar er komt nog steeds geen geluid uit en vandaag werkten ze nog. Je kan toch niks verkeerd verbinden. Ik zie een stukje koperdraad en wat isolatie. Hoe moet ik deze met elkaar verbinden?? Op een speciale manier ofzo
Nu heb ik helemaal geen oortjes meer
Oortjes? Je bedoelt van die koptelefoonfrutjes voor in je oor?
Die dingen hebben zover ik weet altijd twee stukkies koper per "oortje" en dat is dan van dat "gecoate" draad, als in, je ziet dat het koper is, maar er zit een soort laklaagje overheen. Hier valt bijna niet fatsoenlijk mee te werken om dit aan te passen omdat dat laagje vreselijk makkelijk beschadigd en je dan een fijne kortsluiting ergens hebt.
Die dingen hebben zover ik weet altijd twee stukkies koper per "oortje" en dat is dan van dat "gecoate" draad, als in, je ziet dat het koper is, maar er zit een soort laklaagje overheen. Hier valt bijna niet fatsoenlijk mee te werken om dit aan te passen omdat dat laagje vreselijk makkelijk beschadigd en je dan een fijne kortsluiting ergens hebt.
Aannames zijn fataal.
Ik heb het volgende gedaan, gewoon een stukje dus doorgeknipt van mijn oortjes en dan heb je 2 stukjes plastic met daarbinnen in een stukje koperdraad en een stukje isolatie per stukje. En die verbind ik dan gewoon met het andere stuk, kan toch niks mis gaan toch??
OO======== ======\>
Stel dat dit de oortjes zijn, dan heb je dus die 2 kabeltjes met daarin per kabel isolatie en koperdraad.
OO======== ======\>
Stel dat dit de oortjes zijn, dan heb je dus die 2 kabeltjes met daarin per kabel isolatie en koperdraad.
edit:
Ah GameOver, je bedoeld eigenlijk dat ik mijn oortjes weg kan gooien
Ik had ze net bijna 2 jaar ...
Weet nog iemand goede oortjes?? En waar ze te verkrijgen zijn enzo. Het is
voornamelijk bedoeld voor liedjes met veel bass.
Ah GameOver, je bedoeld eigenlijk dat ik mijn oortjes weg kan gooien
[ Voor 25% gewijzigd door ddkiller0900 op 01-05-2003 00:48 ]
Verwijderd
Ha je moet het solderen.
Deze draden zijn meestal van geemaileerd koperdraad net als een transformator.
Net zolang je bout erop tot je tin erop blijft zitten en dit gaat gepaard met een echte transformator lucht.
Deze draden zijn meestal van geemaileerd koperdraad net als een transformator.
Net zolang je bout erop tot je tin erop blijft zitten en dit gaat gepaard met een echte transformator lucht.
En doet het het daarna ook nog?
Aannames zijn fataal.
Sony EX70ddkiller0900 schreef op 01 May 2003 @ 00:46:
edit:
Ah GameOver, je bedoeld eigenlijk dat ik mijn oortjes weg kan gooien![]()
ze moeten erg lang inspelen, maar tijdens hun inspeel periode hebben ze teveel bass en te weinig rest
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Verwijderd
Waarom niet?
Gewoon heel goed kijken dat je de juiste aders bij elkaar draai.
Dan alleen het uiteinde een stukje solderen.
Wat i.d.d vaak fout gaat is dat je een draadje van de andere kern meedraai en vastsoldeerd.
Gewoon goed kijken.
Ik lees net dat oortjes nu ook al moeten inspelen
Gewoon heel goed kijken dat je de juiste aders bij elkaar draai.
Dan alleen het uiteinde een stukje solderen.
Wat i.d.d vaak fout gaat is dat je een draadje van de andere kern meedraai en vastsoldeerd.
Gewoon goed kijken.
Ik lees net dat oortjes nu ook al moeten inspelen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 01:01 ]
hoe moet ik het dan precies doen? Ik heb dus de anders aan elkaar maar wat moet ik met de isolatie doen?? Gewoon los laten hangen of wat? Want als ik de aders heb aangesloten en probeer te luisteren hoor ik totaal niks
Verwijderd
Omdat het draad geisoleerd is en waarschijnlijk een rode kleur moet je de uiteinde solderen.
Net als gewoon draad maar dan kan je het niet strippen maar moet je die isolatie weg smelten.
Dus voor elk kanaal eerst 4x isolatie wegsmelten/vertinnen en dan aan elkaar solderen en dan isolatie tape of krimpkous.
Het geisoleerde draad mag gewoon tegen elkaar aan komen alleen niet waar jij het vertint hebt.
Net als gewoon draad maar dan kan je het niet strippen maar moet je die isolatie weg smelten.
Dus voor elk kanaal eerst 4x isolatie wegsmelten/vertinnen en dan aan elkaar solderen en dan isolatie tape of krimpkous.
Het geisoleerde draad mag gewoon tegen elkaar aan komen alleen niet waar jij het vertint hebt.
Verwijderd
Gewoon eventjes met een aansteker de uiteinden lekker warm fikken ... wordt waarschijnlijk zwart, maar dat moet je dan ff wegkrabben met een mesje, en klaar ...
Verwijderd
____________________________________________________Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 11:50:
Gewoon eventjes met een aansteker de uiteinden lekker warm fikken ... wordt waarschijnlijk zwart, maar dat moet je dan ff wegkrabben met een mesje, en klaar ...
Vaak zijn deze draadjes zo stug dat deze dan niet in elkaar te draaien zijn.
Pagina: 1