"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Ik heb hier ook een Celly 366@550
Verwijderd
dan heb je mazzel gehad (met die 600@900 met standaardkoeling). vanzelfsprekend is het absoluut niet...
...
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Verwijderd
amd 700@784, 128ram, 20gb 7200tpm, geforce 2 mx
Athlon Classic rocks
Ieder z'n eigen smaak, maar uh.... als je processor gelocked is, kun je nog zo'n mooi biosje hebben waar je je FSB, voltage en multiplier kan invoeren, maar ik ben toch echt bang dat je tegen de muur looptOp woensdag 22 november 2000 20:06 schreef killer-b het volgende:
nou, ik zo'n amd en ik ben liever niet met potloodjes en stenlymesjes bezig. doemij maar gewoon een bios waar je hem zo op 1500mhz kunt zetten
Overclocken is een spel, geen garantie.. soms win je, soms verlies.. Als je wint is het tof, verlies je.. dan is het klote.
Er zijn geen BIOSsen waar je zomaar je TB op 1500Mhz kan laten lopen, tenzij je een 1.5 Ghz TBer koopt.
Je zal de trukendoos moeten opentrekken... en je moeten verdiepen in FSB mhzjes, multipliers en vooral hitte bestrijding..
Ik denk dat oc'en aan jou niet besteed is.
Gilux: Goed werk met die 900mhz! Als je dat makkelijk vind.. neem dan mijn P3 500Mhz Katmai maar eens.. en pers daar es 750Mhz uit..?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
als je net op overclockers.com hebt gekeken heb je vast ook gezien dat verreweg de meesten die 900 of hoger halen, geen standaardkoeling gebruiken. en dat is precies wat ik zei: met standaardkoeling 900 halen is eerder uitzondering dan regel.
koelen is goed omdat je processor dan langer mee gaat, 10 jaar ipv 5 jaar ...ahum..laat maar
anyway,
ik zie mensen die er bv 850 uitpersen met een standaard koeler er mischien hooguit 900 uitpersen met peltier op 0 graden.
kortom alstie met 20c 900mhz haalt zaldie dat met 30c ook wel doen, maar 40 is net weer te warm en die coppermines worden sowieso nauwelijks warm.
het gaat er meestal om of je cache het trekt, daar loop je meestal mee tegen de muur.
er wordt heel wat verschillende merken cache in die/bij die cpu's gestopt en dat is dus de variabele factor (keb verschillende p2's opengetrokken en allemaal ander cache).
die cpu's zelf gaan in princiepe allemaal even hard omdat ze nou allemaal hetzelfde gebakken worden, er wordt pas achteraf door intel een snelheid wordt opgeplakt.
dus als er een tekort is aan 600 mhz celerons dan locked intel gewoon een stel p3's op 9x en schakelt de helft van het cache uit en dumpt die op de markt.
dus intel oc'n is op het moment idd wel een beetje geluk hebben maar bij amd moet je er tenminste nog een beetje lekker moeite voor doen.
als het met al je potloodjes plamuur messen en soldeerbouten dan lukt heb je tenminste echt zelfvoldoening.
burp!
Verwijderd
Bij mij zit nu een alukoelblok op met een cooler master fan. Suggesties voor verandering?? En ik heb ook geen frontfan, misschien ook maar 1 in drukken. De processor wordt nu al 49 gr stressed. vin ik wel veel. en ja mijn duron is gelocked. draait nu op 784mhz door mobo op 112 te zetten fsb dan.
tweakers is the best
is dat een uitdaging of is het jouw gelukt??? Heb nl. zelf een PIII 500 "katmai?" (moet ik nog checken) en die heb ik moeiteloos vanuit mijn bios (6ata2, Award bios) op 575 draaien. Als ik hem op 650 zet post ie niet eens meer. Maar ik heb nog geen voltage tweaking geprobeerd. Moet nl ook nog de temps controleren. Draait nu op 28 celsius idle. Tips???
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
het is gewoon een kwestie van geluk (en een beetje wijsheid:))
Systeem:
ABIT BH6
PIII 500Mhz KATMAI (dus met 512KB ext. cache)
Multiplier: 5 (zit dus vast)
FSB: 100Mhz (500Mhz), 112Mhz (560), 124Mhz (620).
Memory: 128MB PC100 "A-brand Mycom"
en verder:
ASUS V7700 DLX GeForce2 GTS 32MB
3C905TX
SB Live!
iTK 128K ISDN (ISA)
NCR810 SCSI-II kaartje
Windows 98SE
DirectX 7.0A
ASUS 5.33 drivers
LiveWare 2.0
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Eindelijk iemand die wakker geworden isOp woensdag 22 november 2000 23:36 schreef GiLuX het volgende:
ik doe dat overclocken nou al een tijdje en ben eigenlijk, nu ik er overnadenk, tot de conclusie gekomen dat dat koelen zwaar overrated is wat betreft het halen van een bepaalde snelheid.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato