"TV-Out" op firewire uitgang

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:56

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hoi,

Ik wil in een game een video opnemen.
Nu dacht ik eerst via een proggie die video op te nemen (Fraps) werkt niet, hele PC gaat schokken, gewoon te zwaar voor de PC (Specs: http://specs.tweak.to/1 )

Nu heb ik een digitale camera ( Canon MV400i , DV in dus) en wil ik het videosignaal uitsturen naar mijn camera, het daar mee opnemen en terug sturen naar de PC voor montage.

Is dit mogelijk en vreet die niet te veel resources van de PC?
Ik heb een Soundblaster Audigy met FireWire dus.

Als dit niet kan, welke andere mogelijkheid heb ik?

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

AFAIK kan je niet een digitale output via je firewire poort doen. daarvoor zou je iig. een soort driver moeten hebben die de datastroom opvangt en terugstuurt naar je firewire. En dan zou hij hem w.s. ook wel zelf direct naar hd kunnen schrijven, dat is niet het zwaarst...
Je KAN je monitor filmen.. :P

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik snap jou verhaal niet helemaal.

Ik wil dus gewoon een videostroom van wat ik op mijn beeldscherm zie doorsturen naar die videocamera en het daar opnemen en dat dus via de firewire.

Weet alleen niet hoe dat moet

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben geen expert, maar ik weet dat je voor het doorsturen van videosignaal naar firewire een programma nodig hebt, dat die firewire en / of de camera herkent. StudioDV kan dat bijvoorbeeld, maar het is volgens mij niet mogelijk om zomaar de screencaptures weg te schrijven op DV.

Als je een TV-out hebt, kan je die uiteraard wel opnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 01-05-2003 10:27 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
JvS schreef op 01 May 2003 @ 10:26:
Ik ben geen expert, maar ik weet dat je voor het doorsturen van videosignaal naar firewire een programma nodig hebt, dat die firewire en / of de camera herkent. StudioDV kan dat bijvoorbeeld, maar het is volgens mij niet mogelijk om zomaar de screencaptures weg te schrijven op DV.

Als je een TV-out hebt, kan je die uiteraard wel opnemen.
jaa, dat snap ik, ik heb een ook TV-Out, maar het probleem is dan hoe krijg ik het terug naar die PC?

Ik heb alleen firewire en geen Analoog video in.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan je de betreffende game geen demo op laten nemen terwijl je speelt? en deze dan via TVOut naar je camera sturen? Of zet de demo om in losse screenshots, deze dan via premiere mergen tot een avi.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
MissingDog schreef op 01 mei 2003 @ 10:34:
Kan je de betreffende game geen demo op laten nemen terwijl je speelt? en deze dan via TVOut naar je camera sturen? Of zet de demo om in losse screenshots, deze dan via premiere mergen tot een avi.
Het gaat om Battlefield 1942. (Desert Combat Mod)

We willen een stukje uit de film Black Hawk Down gaan naspelen.

• MissingDog
  • Niet online
Ik denk dat er voor BF1942, net als voor SOF2, wel een tooltje zal zijn, zodat je via een paar keybinds een demo kunt recorden en deze na het recorden in een screenshot-sequence kunt laten dumpen door de game.
Wat je na wilt spelen is geen probleem voor het opnemen van een demo, ik zou alleen qua tijdperk waarin BF1942 zich afspeelt qua uniformen, military hardware etc...toch ff kiezen voor een andere game denk ik zo (Operation Flashpoint met een desert-island bijvoorbeeld)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
MissingDog schreef op 01 May 2003 @ 10:39:
Ik denk dat er voor BF1942, net als voor SOF2, wel een tooltje zal zijn, zodat je via een paar keybinds een demo kunt recorden en deze na het recorden in een screenshot-sequence kunt laten dumpen door de game.
Wat je na wilt spelen is geen probleem voor het opnemen van een demo, ik zou alleen qua tijdperk waarin BF1942 zich afspeelt qua uniformen, military hardware etc...toch ff kiezen voor een andere game denk ik zo (Operation Flashpoint met een desert-island bijvoorbeeld)
ooit van de mod Desert Combat gehoord? Zit een black hawk heli in en alles wat je wil, hummers enz.

Maar een screenshot reeks werkt niet, te schokkerig

• MissingDog
  • Niet online
Snow_King schreef op 01 May 2003 @ 10:41:
[...]

ooit van de mod Desert Combat gehoord? Zit een black hawk heli in en alles wat je wil, hummers enz.

Maar een screenshot reeks werkt niet, te schokkerig
De Desert Combat mod...doet me ergens wel een belletje rinkelen, al dacht ik meer dat het een soort van Battlefield - El Alamein geworden zou zijn dan, dus in hetzelfde tijdperk, maar dan alleen in Noord Afrika met meer detail.

Te schokkerig? het spel vertraagd doorgaans juist tijdens het geautomatiseerd screenshots nemen, zodat het alle frames captured, het capturen duurt alleen langer dan een frame op het scherm tonen, dus dropped je framerate enorm in het spel, in de video is hier niks meer van terug te zien uiteindelijk. (ik heb het hier over geautomatiseerd screenies nemen van de opgenomen demo, niet tijdens het spelen)

[ Voor 7% gewijzigd door MissingDog op 01-05-2003 10:46 ]

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 21:01
Je kan je camera toch aansluiten op de TV-out van je PC zet je de boel op een DV-tape en daarna zet je alles terug via je FireWire aansluiting met behulp van een video bewerkings pakket (vegas 4.0 of iets dergelijks)
volgens mijn is het op deze manier prima te doen hoor. :)

Teteringen

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Dat was ik dus ook net aan t intikken :)
Moet toch leren wat sneller te typen.
Was ff info aan het zoeken over de camera, maar volgens de specs moet het op die manier gaan

• MissingDog
  • Niet online
@Arie26: nadeel van deze methode is dat de video eerst analoog ge-output wordt naar de camera, daarna weer gedigitaliseerd, lijkt mij dat de TS dat niet wil ivm daling in kwaliteit (al is deze minimaal)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik heb een Radeon 8500, zal die TV-Out goed genoed zijn om een mooie film over te houden?

• MissingDog
  • Niet online
@Snow_King: probeer eens een stukje...gewoon die camera laten lopen terwijl je speelt, dan ff via firewire teruglezen naar je pc.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
MissingDog schreef op 01 May 2003 @ 10:58:
@Snow_King: probeer eens een stukje...gewoon die camera laten lopen terwijl je speelt, dan ff via firewire teruglezen naar je pc.
zal ik es doen
Pagina: 1