Er klopt nix van temps. Ik kan alleen de 2 diodes uitlezen en die geven temperaturen aan van 127c en 121c en ze veranderen niet. Ik heb BTW trouwens een MSI KT4 Ultra BSR.
c=celcius
en MBM versie is de nieuwste 5.3.2.0
En hoe kun je de snelheid van ee FAN selecteren of kan ik dat niet op mijn mobo 
Speedfan werkt trouwens niet (heeft géén effect).
Chips !!
Edit knop vergewten
Speedfan werkt trouwens niet (heeft géén effect).
Chips !!
edit:
Temps kloppen, kad namelijk eerst diodde aanstaan waardoor je de andere niet meer kon kiezen. Alleen weet ik nog steeds niet hoe ik de fansnelheden aanpas?
Temps kloppen, kad namelijk eerst diodde aanstaan waardoor je de andere niet meer kon kiezen. Alleen weet ik nog steeds niet hoe ik de fansnelheden aanpas?
[ Voor 70% gewijzigd door XoReP op 30-04-2003 23:28 ]
Ik zal zo is kijken of het met MBM5 mogelijk is, maar heb je Speedfan daarvoor geprobeerd?
edit: ik kan het bij MBM5 niet vinden. Probeer het programma speedfan dan is
Speedfan is hier te downloaden:
http://www.almico.com/speedfan408.exe
succes
edit: ik kan het bij MBM5 niet vinden. Probeer het programma speedfan dan is
Speedfan is hier te downloaden:
http://www.almico.com/speedfan408.exe
succes
[ Voor 54% gewijzigd door Glashelder op 01-05-2003 01:12 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
MBM geeft wel vaker problemen. Als je nou echt een programma wilt hebben wat nog redelijk betrouwbaar is dan moet je Speedfan nemen (zoals de vorige poster ook al zegt).
Deze is duidelijker, heeft meer opties en is tevens ook nog betrouwbaarder!
Deze is duidelijker, heeft meer opties en is tevens ook nog betrouwbaarder!
Ceci n'est pas une signature!
Kijk is in de bios, zijn daar de temps ook zo extreem, en draait je machine nog wel goed
Ik moet zeggen dat MBM bij mij in ieder geval de temp van de proc en mobo wel getrouw weergeeft. Ook ik heb echter enkele sensoren/temps waarvan ik echt geen idee heb welke waardes uitgelezen worden en/of deze betrouwbaar zijn:
ITE8712F-1 | 34 C | CPU
ITE8712F-1 Diode | -84 C |
ITE8712F-2 | 24 C | Mobo
ITE8712F-2 Diode | 24 C | Mobo
ITE8712F-3 | 86 C |
ITE8712F-3 Diode | N/A |
Op de site van MBM is echter geen info te vinden over de sensoren van de A7V8X-X
Die waarde van -84 is geen constante waarde vandaar dat ik me afvraag wat deze behoort weer te geven. En die van 86 C is gewoon constant.
Iemand een idee?
ITE8712F-1 | 34 C | CPU
ITE8712F-2 | 24 C | Mobo
ITE8712F-3 | 86 C |
ITE8712F-3 Diode | N/A |
Op de site van MBM is echter geen info te vinden over de sensoren van de A7V8X-X
Die waarde van -84 is geen constante waarde vandaar dat ik me afvraag wat deze behoort weer te geven. En die van 86 C is gewoon constant.
Iemand een idee?
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Bij sommige voedingen kun je ook temps uitlezen. maybee dat die dat is...
Deze advertentieplaats is te huur!
devraux schreef op 01 mei 2003 @ 13:36:
Ik moet zeggen dat MBM bij mij in ieder geval de temp van de proc en mobo wel getrouw weergeeft. Ook ik heb echter enkele sensoren/temps waarvan ik echt geen idee heb welke waardes uitgelezen worden en/of deze betrouwbaar zijn:
ITE8712F-1 | 34 C | CPU nice!
ITE8712F-1 Diode | -84 C |Foute reading uiteraard, zoiets heb ik ook
ITE8712F-2 | 24 C | Mobo Dit kan ook de northbridge zijn of die hieronder dus
ITE8712F-2 Diode | 24 C | Mobo northbridge IMHO (correct me if i'm wrong)
ITE8712F-3 | 86 C |geen id (videokaart?/voeding(denk 't niet zou dan een van de andere moeten zijn)
ITE8712F-3 Diode | N/A |
Iemand een idee?
I'm not weird, I'm a limited edition
Kijk ook voor meer info op het mbm forum/FAQ.
Daar staan dat soort vragen wel vaker..
http://mbm.livewiredev.com/
En die soms erg hoge of lage temps komt zo vaak voor, zeker bij de DIODES..
Heb ik ook.. Gewoon de goede sensors selecteren dus die overeen komen met je bios. Of SiSoft Sandra..
Daar staan dat soort vragen wel vaker..
http://mbm.livewiredev.com/
En die soms erg hoge of lage temps komt zo vaak voor, zeker bij de DIODES..
Heb ik ook.. Gewoon de goede sensors selecteren dus die overeen komen met je bios. Of SiSoft Sandra..
[ Voor 52% gewijzigd door Hoyden op 01-05-2003 14:39 ]
Ik hoop het niet zeglowrider schreef op 01 mei 2003 @ 14:35:
geen id (videokaart?)
Ik denk dat deze gewoon van de voeding is.
De ITE8712F-2 Diode waarde was geen 24 (foutje) maar 83/84 C. Lijkt me toch iets te hoog voor de NB.
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Ik had al vermeld dat me temps ineens weer kloppen
Maar alleen nu werkt SpeedFan nog niet (kkan wel leuk alles aflezen en procent verlagen van snelheid fans maar helpen nix).
Overigens kan ik dus niet de temp van mijn core van de binnenkant bekijken terwijl ik wel een XP-tje heb.
Overigens kan ik dus niet de temp van mijn core van de binnenkant bekijken terwijl ik wel een XP-tje heb.
[ Voor 24% gewijzigd door XoReP op 01-05-2003 15:28 ]
Er zijn 3 sensoren (ITE8712F-1 t/m 3) die je op twee manieren uit kunt lezen. 1 van de twee geeft de goede waarde aan, soms beide (ITE8712F-2).devraux schreef op 01 mei 2003 @ 13:36:
ITE8712F-1 | 34 C | CPU
ITE8712F-2 | 24 C | Mobo
ITE8712F-3 | 86 C |
ITE8712F-3 Diode | N/A |
Wat er aan de hand is bij ITE8712F-3 snap ik ook niet.
Waarden als 127c komen meestal door het selecteren van de verkeerde uitleesmethode.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
niet iedere chipset/bios wordt ondersteund door speedfan. Bij mijn oude Abit KT7A werkte het ook niet. Met mijn nieuwe NF7 kan ik het niet proberen, want alle koelers hangen direct aan de voeding.
Geen inspiratie
Maar de KT400 is toch nieuwe chipset en KT4 Ultra is nieuwe board
Pagina: 1