Toon posts:

Verwijderen van Dual boot WinXP-WinXP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik nieuwe drivers voor mijn nieuwe Iiyama tft had geinstalleerd en tegelijkertijd ook nog met een fannetje had zitten klooie wilde mijn computer niet meer opstarten.
Dat wil zeggen ,hij bleef opstarten totdat het Windows XP scherm zou moeten verschijnen en dan begon hij weer overnieuw.n Eindeloosssssss
Ook in de veilige modus wilde het niet lukken en toen heb ik in een vlaag van paniek windows opnieuw geistalleerd op de tweede partitie van m`n HD.
Toen dat voor mekaar was starte hij weer wel gewoon op vanaf de originele installatie.
Gevolg is nu dat ik een dual-boot heb met twee maal Win XP :?

Mijn vraag: Hoe krijg ik die tweede Win XP er weer vanaf zonder schade aan te richten aan m`n eerste??
B.v.d.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Dan zou het wel handig zijn als je ff verteld hoe je het hebt geïnstalleerd. Staat op beide partities een boot.ini en gebruik je dan dus een bootmanager _of_ staat er één boot.ini en gebruik je de winxp bootmanager...

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 16:10

theezeefje

Poehee

je boot.ini in je root van je c: ff aanpassen :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb gedaan is gewoon opgestart vanaf de Win CD en XP op de tweede partitie geistalleerd.
En ik kan op die partitie geen boot.ini vinden.
En ik neem aan dat het de Windows bootmanager is van XP want dat heeft zichzelf erop gezet.

• Dennis
Dan moet je doen wat theezeefje zei ;).

En uiteraard kun je daarna de partitie verwijderen :).

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

Hij staat ook op je partitie met de MBR, dit is vaak je 1e schijf/partitie.

Standaard kan je dit bestand niet zien in Windows, eerst moet je 'hidden en show-systemfiles' waarschijnlijk aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry ik heb daar niet zòn kaas van gegeten ,maar hoe pas ik die Boot.ini dan aan?
En kan ik Win dan gewoon van die tweede partitie delerten ofzo?

• Dennis
Als je nu in de 1e windows xp zit kun je via deze computer en dan via het laatste tabblad je boot.ini aanpassen zonder schade aan te kunnen richten. Ik weet niet waar het precies zit want ik heb Windows 2000.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

Bestand is meestal read only, let daarop.
Je kan dit gewoon editen met Notepad.exe

Let wel op dat je de juiste regel verwijderd.
Zoek bij microsoft op de juiste ARC benamingen.

Hop;
Het doel van het bestand Boot.ini in Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314081

En in het Nederlands ook nog :+

[ Voor 30% gewijzigd door grimson op 30-04-2003 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga effe eperimenteren en als `t niet lukt kom ik wel weer in de lucht.

Verwijderd

Topicstarter
Heren jullie worden hardstikke bedankt, hij start nu weer gewoon op in de oude situatie en dat is een pak van m`n hart!
Toch nog effe èèn vraagje,just to be sure, ik kan nu dus die tweede partitie gewoon formatteren hè?
Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoeft niet meer!
Is al voor mekaar.
Pagina: 1