Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Cm] Hoe spuit ik mijn DVD-frontje die geen tray heeft?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:17
Heya all,

Ik heb de search gebruikt, maar kon zo snel niets vinden. Morgen ga ik mijn case spuiten, en uiteraard horen daar ook de frontjes van de cdromspelers enzo bij. Nu wilt het vervelende dat mijn DVD-speler geen lade heeft, maar zo'n gleuf waar je hem inschuift.
Die gleuf is van vilt, hetgeen op het frontje vast gesmolten zit. Als ik nu dit frontje ga spuiten, dan plakt zometeen het vilt aan elkaar, en kan ik er geen DVD meer indoen.
Daarnaast omdat het vilt vastgesmolten zit, is het erg moeilijk om dit los te maken. En ook al krijg ik het los, hoe krijg ik het dan weer vast??

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.hettinga01/dvdfront.jpg

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Kun je het niet dichtstoppen met wat tape of zow?
Of een soort stealth-plaatje voor maken, is ook errug mooi. :9~

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 11:22
wat je kan die is de gleuf heel goed en zeer netes dicht plakken bet plakband of schilderstape (de laatste is het makelijkste te verwijderen en laat weinig of geen lijmresten achter)

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Een ander alternatief is een dun stukje plastic (denk aan plastic showtassen, boeklon etc) vanaf de achterkant door het vilt duwen. Dit stukje moet dan iets groter zijn dan de gleuf en tussen het vilt en het frontje blijven steken. Hierdoor kun je de binnenkant van de gleuf beter spuiten en heb je geen problemen met het verwijderen.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
zie je die smeltpunten? gewoon met een hobbymesje de gesmolten koppen eraf snijden, dan kan je dat onderdeel er vanaf halen. als je je frontje gespoten hebt, lijm je je vilt-ding er weer aan. een paar drupjes op de pennen is voldoende.

Mn 3D printer blogje..

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 05:11

talin

ES-MA

als je het echt mooi wilt doen .
zoals ik het zie is het wel loshaalbaar . gewoon beetje creatief met de dremel of met een boortje .

maar dan moet het later ook weer vast , gebruik dubbelzijdig tapen of een klein beetje kit of secondenlijm.

dan wordt et pas echt mooi gespoten .

anders een dik stuk karton in de vorm van de gleuf knippen en die in de opening leggen en dan spuiten kan ook nog .

think creative , be creative!!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
je kan die vilt er zo aftrekken en dan later weer terug drukken heb ik ook gedaan (evt. klein puntje met lijmpistool)

• Super Snackman
Er steken pennetjes omhoog, waar het viltje overheenzit. Die pennetjes zijn toen van de bovenkant gesmolten. Dus er zo af halen wil niet.
Maar lijmen is wel een goede optie. Ff kijken of ik daar iets voor vinden kan. Want het zou zonde zijn dat ik mijn kast spuit, behalve de DVD

Verwijderd

heb ik ook, heet een slot-in geloof ik
ik heb het gewoon losgehaalt, en na het spuiten er weer opgedrukt. Ging prima :)

Verwijderd

mss een bierkaartje gebruiken?

Verwijderd

douw er wat watten tussen, of iets langs en dusn, dat zeker niks meer doorlaat, deet het ook zo bij een vriend

Verwijderd

zo moeilijk lijkt me dat niet, gewoon even iets van plastic tussen de geleuf en het vilt doen en klaar. bijvoorbeeld van dat huishoud folie. Dat kan je dan om dat hele vilt stuk doen. en dat plakt meestal op elkaar vast die folie dus dan blijft het vilt wel schoon! maar wel uit kijken want soms scheurt het nog wel snel :*)

Verwijderd

Je kunt het viltje loshalen en daarna met secondenlijm weer netjes vastlijmen. Zo heb ik het ook gedaan. Als je dan toch bezig bent, kun je ook het knopje er uit halen, dit zit geklempd samen met het doorzichtig stukje plastic waar het ledje achter zit.

Verwijderd

gewoon mooi dichtplakken met wat verftape...
lukt je wel anders heel licht erover heen spuiten... de kans dat het verf naar binnen gaat is klein want je hebt natuurlijk ook nog een stofding zitten aan het begin...
Als je dat zwarte ding ergewoon afhaald...

Verwijderd

Heb net de zelfde drive en heb gewoon aan de achterkant tussen het plastiek en het viltje papier tussen geduwd zodat het viltje volledig bedekt was met papier en heb het papier na het spuiten gewoon verwijderd geen prob zou ik zeggen ;)

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

ik heb het ook gedaan maar ik heb em zwart gemaakt dus al maakte ik er een teringzooi van dat zag je toch niet.... maargoed ik heb gewoon met van die scotch tape over de haartjes heen geplakt en daarna tot op het plastic de tape weggesneden... daarna spuiten drogen lostrekken van tape en zie daar een prachtig gespoten PIONEER dvd-spelertje

mocht je het willen zien, check me site, misschien niet zeer duidelijk maar ik heb zeg maar geen duidelijk digicam om close-ups mee te maken.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik hbe bij pioneer een nieuw frontje gevraagd. toen heb ik vervolgens het vilt erachter weggehaald zodat dus alles los zit. en dan spuiten die hap.. en als je klaar bent druppeltjes 10 sec lijm op de achterkant en het zit weer vast :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik heb hier datzelfde frontje op een DVD drive. En die heb ik eerlijk gezegd gewoonweg vergeten (!!) af te plakken toen ik em spoot 8)7

naja, die haartjes werden wat stijf (duh), maar CD's kan ik er nog gewoon indouwen. En ze komen er ook zonder krassen uit. Echter, ik adviseer je om toch enige moeite te nemen met het " niet spuiten van het vilt " .

En haal iig het plastikje wat tegen het ledjes aan zit eruit. Zie je tenminste wanneer die wat doet ;) Knopje kan er ook uitgehaald worden, maar dat moet je zelf besluiten. Hem apart spuiten is wel aan te raden, want dan wordt hij tenminste rondom mooi zwart.

Ik kan je ook meteen het resultaat tonen. Omdat men kast zwart is, het ik men floppydrive en Plextor 16/10/40a ook zwart gespoten. Het lichtje van de floppy kon ik er uit wippen, en het ledje van de plextor heb ik afgedekt met een gewoon stukje plakband op maat gesneden met een stanley mes. Het resultaat is niet perfect, maar stoort niet.

Ik had besloten om de knoppen niet mee te spuiten, om nog een beetje te kunnen zien waar ze zaten, en de verf zou waarshijnlijk toch wel er van af slijten. De paar krassen die er op zitten zijn amper te zien zonder een fel licht erop. De flits van een foto toestel bijv. Die kwamen door CD's die ik er niet meteen in douw ofzo. Zelfde bij de floppy drive.

Stof op je drives zie je echter vrij snel. Dat is wat minder.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bangayan/tweaks/drive.PNG

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 17:03 ]

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-11 10:05
Jammer dat je je drives niet in dezelfde kleur heb gespoten als je kast. De kast lijkt meer een beetje metallic zwart, terwijl je drives wat doffer zijn.

Niet echt storend, maar wel netter. Voor de rest, mooi gespoten (doe ik je niet na) ;)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als je het vilt er niet af wil halen, kan je het afdekken met een flinke laag vaseline oid. Veeg je na het spuiten er zo weer af.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

woei!

een l33t FongKai kast! ,die herken ik uit duizenden _/-\o_

ik had btw ook die slot-in Pioneer, ik had dat probleem, kon niet een perfecte oplossing vinden, toen was me broertje zo vriendelijk om 'm om teruilen tegen zijn lade Pioneer, die heb ik gewoon gestealth, zo'n slot-in maakt btw ook veel meer herrie :)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

de vaseline lijkt me een goede oplossing.
zelf dacht aan groene zeep of vloeibare zeep.
maar het moet wel weer uit het 'vilt' (geen haartjes ? zoals bij een brievenbus, maar dan kleiner ?) te halen zijn.

eagle

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vaseline is dus geen goeie oplossing, hoe wil je het er af halen zodat jje cd's niet hartstikke vettig worden :?
Weet je wat ? Pak een stukje karton/dik papier, snij het iets groter dan het gat van je slot-in, en prop het er tussen, dat moet gewoon lukken als ik dat ding zo zie.
En anders spuit je er gewoon overheen, ff goed laten drogen maar ik denk dat dat nog wel goed gaat hoor, desnoods ff weer gangbaar maken met een oude cd of schroevendraaier.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hydraulik-Phunk schreef op 01 May 2003 @ 19:09:
Vaseline is dus geen goeie oplossing, hoe wil je het er af halen zodat jje cd's niet hartstikke vettig worden :?
Water en zeep :P :D Groene zeep is dan nog handiger, dat lost gewoon op in water!

[ Voor 13% gewijzigd door Rataplan op 01-05-2003 19:55 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gewoon geen vloeibare troep erop, alsjeblieft, dat krijg je nooit mooi, das een gesmeer van niks.
Gewoon afdekken, da's toch zelf ook wel te bedenken zeg.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

Als je normaliter in huis gaat schilderen, dan kun je zeepsop/zeep gebruiken voor stukken die niet af te plakken zijn, maar desalniettemin niet geschilderd mogen worden.
Vandaar dat ik zeep opperde. Vetheid van vaseline lijkt me inderdaad lastiger te verwijderen (maar groene zeepisook vettig)

Wellicht een idee om de raadgevingen te combineren: plaats een kartonnen schijf/reep, breng zeepsop (of groene zeep) aan, en haal het weg van de delen die wél geverfd moeten worden, maar waar de zeep(sop) op is terechtgekomen. Zo zou ik het nu doen.

eagle

• Super Snackman
Ik heb het vilt eraf getrokken, en toen met behulp van een ander stukje plastic later het viltje weer op het fronte ''gesmolten''.
Binnenkort foto's van de (simpele) case-mod inclusief het aansmelten :)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Goedzo :)
Ik wou het nog melden, je kan makkelijk met je soldeerbout de boel vastsolderen, en in iedere hobbywinkel kan je een reepje vilt krijgen, kan je het zelfs nog in een funky kleurtje doen. Snee er in maken en vastsmelten.

Pagina: 1