[Atari Lynx] Komt niet verder dan bootscherm Game

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 10:08

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn 2e Atari Lynx gekocht, met een hoop spelletjes echter tijdens het booten komt de Lynx netjes met het "Titelscherm" van de Game, als ik dan op A of B druk hoort het spel verder te booten echter doet hij dit niet. Op google kan ik niets vinden over bootproblems met de Lynx. Ik denk zelf dat de Lynx pas na het bootschermpje echt hard moet gaan rekenen, en hierbij op zijn snuit gaat.

Misschien iemand een ID wat ik kan proberen, openmaken is iig géén optie want een Lynx haal je niet zo 1-2-3 uit elkaar zonder de kast om zeep te helpen.

Tis een Lynx2 om even duidelijk te zijn.

20*350ZO45°

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 19:49
Hoi Richard, misschien dat de cartridge er nog iets verder in moet (of misschien wel minder ver), maar ja 't eerste scherm komt wel, zeg je... Maar iig met m'n Lynx 1 wil het nog wel es zijn dat de cartridge er beter in moet.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Eegee schreef op 30 april 2003 @ 22:36:
Hoi Richard, misschien dat de cartridge er nog iets verder in moet (of misschien wel minder ver), maar ja 't eerste scherm komt wel, zeg je... Maar iig met m'n Lynx 1 wil het nog wel es zijn dat de cartridge er beter in moet.
Ja, met mijn andere Lynx heb ik dat ook, maar als ik dan de cartridge er een paar keer in en uit doe om de contacten te cleanen, dan werkt het perfect, bij deze lynx echter niet ;(

Edit: Ik heb net de Lynx even open gehad, ik las op www.atariage.com dat er schroeven onder de "gripz" aan de onderkant zaten, dus dat heb ik maar even geprobeerd. Ik heb de cardedgeconnector (waar de cartridge ingaat) even bewerkt met Kontaktspray, wat dus niet mocht baten. Denk zelf ook niet dat het aan de connectie met de Cartridge ligt, maar iets anders. Maar wat.

[ Voor 29% gewijzigd door Richard op 30-04-2003 23:14 . Reden: Zie Edit in Text ]

20*350ZO45°

Verwijderd

Is het misschien wel compatible?
Zo nee, dan teruggaan met die hap en omruilen. (Tip: neem een spel mee en probeer het in de winkel uit).

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 10:11:
Is het misschien wel compatible?
Zo nee, dan teruggaan met die hap en omruilen. (Tip: neem een spel mee en probeer het in de winkel uit).
Volgens mij zit je in het verkeerde topic te posten, als het wel het goede topic is: Een Lynx is niet meer verkrijgbaar, en koop je dus niet in de winkel maar 2e hands ;)

20*350ZO45°

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 23:43

Wom

Krijg je soms ook de melding Insert Game in witte letters op zwarte achtergrond ? Dat duid op dat de cartridge beschadigd is of er niet goed inzit.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
AudiRS4 schreef op 01 May 2003 @ 12:01:
Krijg je soms ook de melding Insert Game in witte letters op zwarte achtergrond ? Dat duid op dat de cartridge beschadigd is of er niet goed inzit.
Nee, die melding krijg ik uiteraard wel als ik er geen cartridge ingedaan heb, maar als ik de cartridge er in doe, komt dus wel gewoon netjes het titelscherm, alleen verder komt ie niet.

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik zat niet in het verkeerde topic te posten Richard.

Je had het over een Lynx 2 en je had NIET gezegd dat je hem 2e hands gekocht had.
Ik wist zelf ook wel dat Lynx niet meer verkrijgbaar was.
Het KON ook zijn dat je hem in de winkel kon kopen ergens, vandaar.

Als het een Lynx 2 is en de cartridges zijn voor een Lynx 1, denk ik dat die cartridges niet ondersteund wordt door de Lynx 2. Dat moet vermeld staan op de cartridges zelf.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 23:43

Wom

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 12:16:
Ik zat niet in het verkeerde topic te posten Richard.

Je had het over een Lynx 2 en je had NIET gezegd dat je hem 2e hands gekocht had.
Ik wist zelf ook wel dat Lynx niet meer verkrijgbaar was.
Het KON ook zijn dat je hem in de winkel kon kopen ergens, vandaar.

Als het een Lynx 2 is en de cartridges zijn voor een Lynx 1, denk ik dat die cartridges niet ondersteund wordt door de Lynx 2. Dat moet vermeld staan op de cartridges zelf.
Dat is niet waar, de Lynx 1 en 2 zijn technisch hetzelfde, alleen de behuizing is anders. Er zijn dus geen "Lynx 1" only spellen.

En bij een andere spel heb je eenzelfde probleem ?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Doen de knopjes het uberhaubt wel? Misschien komt ie daarom niet verder?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 18:44

Sabbi

je denkt aan mij.

iid doen de knopjes het wel? zo heb ik ook wel eens een compu gesloopt door cola over de knopjes te gooien (geleidende delen opgelost)
Pagina: 1