[P-Point 97] Probleem met invoegen video en geluid

Pagina: 1
Acties:

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 15:46
Ik probeer dus voor school een presentatie te maken en voor die presentatie had ik iemand geïnterviewd. Dat dacht ik dus leuk ff in mijn presentatie te douwen (het bestand het btw interview.wmv). Op het einde wilde ik ook nog een liedje. Nu is alleen het probleem dat als ik via powerpoint een videobestand invoeg, en tijdens de presentatie er op klik, de data (het bestand eigenlijk dus) uit het originele bestand zelf haalt (in mijn geval: F:\Interview.wmv ). Maar dat werkt dus op school niet.. daar hebben ze geen F schijf (denk ik). En bij mij thuis is de letter voor de cd drive anders dan op school. En het doel van het bronbestand is niet zomaar te wijzigen.. dan moet je hem opnieuw importeren. Hetzelfde geld voor het muziekbestandje (mp3). Met knippen/kopieëren en plakken kan het niet. Als ik dan tijdens de presentatie er op klik gaat ie windows media player openen :S. Kan iemand mij helpen om deze bestanden als het ware te integreren in mijn powerpoint presentatie ?????
{nu is hij nog 6,76 mb groot. Video bestand is 7.97 mb groot.. en het liefst zou ik dus zien dat als ik het opsla, het powerpoint bestand minimaal 14.73 mb is (exclusief mp3 bestand)}

Verwijderd

Hier de ondersteunde "static" plaatjes-formaten

In ieder geval kon ik niets vinden over WMV en/of MP3 als ondersteund formaat IN een PPT-presentatie.

• dj_tjerk
Ik vind het maar raar hoor.. als ik plaatjes invoeg komen die wel in het bestand zelf, maar zodra ik video's of muziekjes in ga voegen moet hij ze weer uit een bronbestand halen. Met dat knippen en plakken komen ze wel in het bestand zelf (dus haalt hij de video's en muziekjes niet meer uit een bronbestand) maar hij opent ze dan wel weer met windows media player. Kan ik die twee niet combineren: video/muziek in powerpoint, en daarin ook afspelen. Hij mag van mij de muziek/film wel uit een brondbestand halen, maar dan moet ie wel "naast" hem zoeken. Ik weet niet of ik dat zo kan maken, maar dat hij hoe dan ook (niet afhankelijk van de map waarin in hij in staat of station waar hij opstaat... hij altijd naast hem zoekt.. dus dat ik altijd die muziekjes en video in dezelfde map zet als het powerpoint bestand en dat hij dan dus niet meer gaat zoeken op de F: schijf).
En kan ik misschien niet wmv en mp3 toevoegen aan die static dingen?

[ Voor 6% gewijzigd door dj_tjerk op 01-05-2003 13:08 ]

Verwijderd

Het probleem is dat je in Office in kan voegen wat je wil, maar dat de presentatie-software (hetzij van Powerpoint of de losse PPT-viewer) gewoonweg NIET overweg kan met de ingebakken bestanden en dus op zoek gaat naar een ander programma om het wel af te kunnen spelen/ laten zien.

Je kan het net zoals mail zien: stuur ik jou via mail een bestand met de extensie .MAX, dan kan toch jouw mail-programma ook niet ZELF laten zien wat voor mooi 3d-tekening dat is? Dan moet er ook een ander programma worden geopend.

Nou, in jouw geval wil je bestanden in een presentatie gooien die Powerpoint niet kent en dus niet af wil spelen/wil laten zien.

En die mp3/wmv toevoegen aan de static's; dat kan; mits je de broncode van Office 97 hebt en alles opnieuw gaat compileren enzo, inclusief de correcte filters, invoegtoepassingen, OLE32-koppelingen en meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 13:11 . Reden: Laatste zin TS niet gezien. ]

• dj_tjerk
Maar powerpoint kan zeker weten wel overweg met mp3 en wmv.. gewoon ff invoegen --- films en geluiden -- film uit bestand .. en selecteren maar.. dus hij kan er wel mee overweg.. via die optie speelt hij hem af in powerpoint.. maar haalt de informatie uit bronbestand.... dus hij kan er wel mee overweg... met mp3 niet.. maar daar kan ik nog wel een wav bestand van maken dat dan een respectabele grootte heeft.. (30mb..). dus... kan ik wave en wmv niet static maken? En weet iemand nog die manier met de bestanden er altijd naast zetten, hoe ik dat moet doen en moet laten werken (thuis én op school)?

[ Voor 13% gewijzigd door dj_tjerk op 02-05-2003 16:50 ]