vraagje over deze 2 hardare-firewall

Pagina: 1
Acties:

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
Het betreft over 2 producten:

nexland ISBpro 800
Afbeeldingslocatie: http://www.cwc.nl/isb2lan/images/isbpro800.gif

symantec firewall/VPN 100
Afbeeldingslocatie: http://www.symantec.nl/region/nl/nlprod/img/20020424150959.gif

Aangezien dat vorig week we gehack-ed waren aan onze mkb server hebben we die symantec aangeschaft. Voordat we de bestelling plaatste hadden we vooraf navraag gedaan of die symantec firewall/vpn ondersteuning heb voor mxstream (ons internet).
Hij zei ja, kopen dus. Hardware binnen, en meten aansluiten. Probleem is dat er nog steeds geen internetverbinding is gemaakt. Op de bovenkant van de symantec kastje staat er [c]'with nexland technology'[/c]. En schijnt dat nexland ook zo'n kastje maakt, info . Verschil zit maar bij 4 of 8 LAN porten en sommige ook 2 WAN poorten.

mijn hamvraag is, kan ik de symantec kastje flashen met nexland firmware?

PS: zit thuis, dus weet niet welke firmware die smantec kastje heeft :(

hope it's all clear

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Je moet het adsl modem aansluiten op dat ding, waarschijnlijk moet je een modem hebben die je in bridge mode kan zetten. Zomaar een firmware flashen lijkt me erg listig :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Weet je wel hoe de hacker 'binnen' gekomen is? Misschien helpt n hardware firewall wel helemaal niet tegen de oorzaak van die hack.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Laat me raden een oude nt server, nog nooit updates geinstalleerd en daar hing het mxtream modem aan ???

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je wilt de firmware van een nieuw apparaat gaan flashen met iets wat daar niet voor bedoelt is? Waarom neem je geen contact op met Symantec? Die kunnen je verder helpen neem ik aan. Je hebt toch gewoon support erbij of niet? Vind het een beetje een vreemde situatie en vraag. Wat heb je zelf al geprobeerd?

Heb je de online support van Symantec al bekeken? Daar is echt veel info te vinden, kost helemaal niets.
Internet connection: Cables and IP settings are correct, but you cannot connect to the Internet.
This problem is caused by authentication. Usually the device connects and automatically works properly. However, some ISPs require unique authentication.
Most ADSL providers require a username and password for a PPPoE account; this can be set up on the main setup page of the appliance.
Some cable ISPs require the use of a host name, domain name, and a MAC address; these can also be set up on the main setup page.
The other type of connection is static IP; this can be set up on the static IP & DNS page of the appliance configuration.
Anders kun je nog een hardware reset proberen, op de symantec site is een document te vinden hoe dat in zijn werk gaat.

[ Voor 60% gewijzigd door Bor op 30-04-2003 22:56 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
Thijs B schreef op 30 April 2003 @ 22:39:
Laat me raden een oude nt server, nog nooit updates geinstalleerd en daar hing het mxtream modem aan ???
heh..heh.... NT4 server (laatste sp) met alcatel modem.
Ik neem aan dat die alcatel modem bridging niet ondersteunt?
Weet niet hoe die hacker binnenkomt want kan nix vinden in logs....wordt zelfs gebeld door die persoon......aardig. _/-\o_

De reden over mijn vraag is dat de nexland de laatste versie firmware voorzien is van PPTP protocol waarvan mxstream gebruik van maakt, terwijl de symantec maar PPoE. En die PPoE juist voor kabel.
Bor_de_Wollef schreef op 30 April 2003 @ 22:46:
Je wilt de firmware van een nieuw apparaat gaan flashen met iets wat daar niet voor bedoelt is? Waarom neem je geen contact op met Symantec? Die kunnen je verder helpen neem ik aan. Je hebt toch gewoon support erbij of niet? Vind het een beetje een vreemde situatie en vraag. Wat heb je zelf al geprobeerd?
ja .die ben ik ook absoluut van plan voordat ik ga flashen. Maar moet morgen eerst registratie sturen/faxen, daarna krijg ik een registratiecode/ customer code of wat dan ook. Dat duurt paar dagen denk ik. Dat ik de vraag hier post is mijn gok dat iemand soortglijke ervaring heb.

[ Voor 35% gewijzigd door GrittyKitty op 30-04-2003 22:58 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

Yucko

One clown to rule them all !

Misschien lees ik eroverheen (mijn excuses in dat geval) ... maar eeuh, wat wil je bereiken met die eventuele upgrade van de firmware :?

Gloeiende :( Had eerst op refresh moeten drukken |:(

Maar oke, je wilt dus ondersteuning van PPTP toevoegen. Ietswat je nodig hebt, maar wat je eigenlijk al zou moeten hebben aangezien ze zeiden dat hij 't zou doen op een Mxstream internet-verbinding.

Lijkt me een gevalletje van: contact opnemen met leverancier.

[ Voor 60% gewijzigd door Yucko op 30-04-2003 22:55 . Reden: vraag is al beantwoord ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Bor

Bor

GrittyKitty schreef op 30 april 2003 @ 22:51:
[...]

ja .die ben ik ook absoluut van plan voordat ik ga flashen. Maar moet morgen eerst registratie sturen/faxen, daarna krijg ik een registratiecode/ customer code of wat dan ook. Dat duurt paar dagen denk ik. Dat ik de vraag hier post is mijn gok dat iemand soortglijke ervaring heb.
De online support kost niets, kun je gelijk bij en hoef je je niet voor te registreren. Gewoon bellen kan ook, dan kunnen ze je ook gelijk helpen.
MODEL 100 MODEL 200 MODEL 200R
Firewall Yes Yes Yes
Gateway to Gateway VPN Yes Yes Yes
Remote client to Gateway VPN No No Yes

xDSL Yes Yes Yes
Cable Modem Yes Yes Yes
PPPoE Yes Yes Yes
ISDN Yes Yes Yes
T1 Yes Yes Yes

Recommended User Limit 25 40 40
No License No License No License
limitation limitation limitation
LAN Ports 4 8 8
WAN Ports 1 2 2
High Availability Yes* Yes* Yes*
Load balancing No Yes Yes

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 30-04-2003 23:06 ]

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
aha..net bij symantec website zoekend naar die tel nr. maar moet eerst gegevens nvullen die ik nu niet bij de hand heb. Het wordt morgen dus. Later...

Allen dank voor jullie replies.

xDSL yes yes yes
hmmmm...kpn mxstream gebruik pptp, hoe zit het met BBned (beyond), baby xl en anderen?
misschien is het xDSL amerikaanse versie (verizon e.d)?

[ Voor 33% gewijzigd door GrittyKitty op 30-04-2003 23:15 ]

Verwijderd

Op de techspec van dat ding op de symantect site, staat geen pptp support vermeld, alleen van die amerikaanse standaarden.
Lekker terugsturen naar leverancier, en eentje uitzoeken, die expliciet pptp support heeft.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

Is je niet de verkeerde Symantec aangeraden. de velociraptor heeft wel ondersteuning voor pptp, maar dat is dan ook de wat zwaardere en duurdere jongen.
( ca 10x zo duur)

Maar ik begrijp dat jouw modem niet als router gehacked is? Los van de router functionalitiet legt de modem dan zelf de verbinding en kun je andere hardware aan de lanzijde aansluiten. ( de wan van de sysmantec dan)

Copyright and left by SED...

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
SED schreef op 30 April 2003 @ 23:42:
Is je niet de verkeerde Symantec aangeraden. de velociraptor heeft wel ondersteuning voor pptp, maar dat is dan ook de wat zwaardere en duurdere jongen.
( ca 10x zo duur)

Maar ik begrijp dat jouw modem niet als router gehacked is? Los van de router functionalitiet legt de modem dan zelf de verbinding en kun je andere hardware aan de lanzijde aansluiten. ( de wan van de sysmantec dan)
is dit wel veilig dan of is dit juist niet de bedoeling van zo'n kastje?
Velocirapto....geil ding. Wat kost hij dan en waar kan je krijgen?

modem (speedtouch home :X is niet geupgrade naar pro versie [je weet toch... ;) ])
server als router.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

Wanneer jij je modem het inbellen af laat handelen kun je vervolgens achter je moden de Symantec hangen als beveiliging.
De hack is zeer simpel en zie die maar als een extra beveiligingslaag voor je firewall.
Je server is dan vrij van dit soort functies.
Eerst hardware firewall dan pas software firewall als uitgangspunt nemen.

De velociraptor is vrij kostbaar

VelociRaptor 1.5 1100 Appliance 3DES-AES Intl W32 up to 100 nodes 4.783,08 5.787,52
bron: http://www.thecomputerstore.be/symantec.htm

Copyright and left by SED...

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Topicstarter
dus die modem omtover je als een soort router.

oude situatie:
i.net-->modem-->server/router-->pc's

naar deze situatie
i.net-->modem-->sym. firewall-->pc's & server

Maar dat is juist toch de bedoeling van de sym. firewall zonder dat de modem gehackt hoeft te worden? (als en soort router/firewall/dhcp server)

We krijgen laatst ook een losse routertje van oude kennis van m'n baas (edimax ding). En als ik de handleiding van symantec verder leest staan er:
i.net-->modem-->router-->firewall-->pc's & server.

vrag me af hoe dit zal werken ivm. dat edimax een ip van 192.168.168.230 en firewall ip van 192.168.0.1

Ja...de velociraptor is duur, en toch beetje overkill voor mkb. met 15 pc's.

• Bor

Bor

Eerst hardware firewall dan pas software firewall als uitgangspunt nemen.
Leg mij die eens uit? Een hardware firewall draait ook gewoon software hoor!

• Bor

Bor

Heeft topicstarter dit probleem nog opgelost?

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 21:11
Ja GrittyKitty, laat even weten of je probleem nog actueel is of dat je het opgelost hebt voor ik met ideeën kom. Heb eerder met deze Symantecs gewerkt dus kan misschien meer info verstrekken.
Pagina: 1