voodoo 2 probleem (mapmem)

Pagina: 1
Acties:

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
okee, als soort van vervolg op dit topic
de voodoo 1 zit weer in mijn broertje's pc (die 133 mhz pentium ja, arme jongen :P)

Ik heb vandaag van de 30 april markt een creative 3d blaster voodoo 2 weten te plukken (10 euro).
Hij zit op dit moment in mijn pc en drivers heb ik ook wel (thnx voor de link vinnie)
maar het grote probleem nu is dat hij een mapmem error geeft,
Mapmem returned an Error trying to map memory
dat is er als ik opstart en ook als ik glide games probeer te draaien (Unreal)

via google waren er wel 2 hits :D die dus allebij buitenlands zijn waarvan 1 er dus al niet meer bestaat
deze opmeking staat ook in het 3dfx must live on deel 3 topic alleen heb ik niet last van vastlopers, alleen van crashende spellen

is deze voodoo nu een sleutelhanger van 10 euro (brak geheugen?) of is het mijn systeem dat niet echt goed samenwerkt met deze vergane grootheid?
(voodoo 1 doet het niet in mijn pc (ook in win98 niet) en wel in die van mijn broertje)

systeem :

msi k7t266pro
amd 1400
512 mb ddr pc2100
geforce 4 ti 4200

verder zoek ik nog een andere voodoo 2 maar dat staat al in vraag en aanbod :+

[ Voor 3% gewijzigd door boiert op 30-04-2003 21:58 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doet deze Voodoo2 het wel goed in de pc van je broertje? Dan is het geheugen niet brak lijkt mij. Wat zijn de specs van jouw pc?

• boiert
your wish is my command, en de specs staan in de openingspost geloof ik :+
(op zich, cs is opgestart in open gl met 3dfx minidriver)
ja, ook carnivores 3 (glide spel) doet het met de voodoo, dus het ligt aan mijn systeem.
misschien iets met de PCI settings in de bios klooien?

[ Voor 65% gewijzigd door boiert op 30-04-2003 22:28 ]

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Bedenk wel dat je wanneer je SLI mode wilt draaien (damn goede oude tijd :P) dat je 2 zelfde types moet hebben. Merk.
En toch waren ze hun tijd vooruit, voodoo's, in SLI mode draaien dan was je de bink :) 2 grote aso kaarten in je PC.

-

Verwijderd

heb je die vodoo2 in je pc naast je gf4 draaien? dat is sowieso al niet zo'n ged idee, omdat de gf4 ook 3d functionaliteit heeft (de voodoo zou hem alleen maar vertragen). Bovendien zijn de nvidia drivers al enige jaren niet meer gemaakt om samen te werken met een aparte 3dkaart en de voodoo driver zijn ook niet meer verbeterd om hem toch compatible te maken. Ik zou eerst eens in de pc van je broertje kijken.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 13:42:
heb je die vodoo2 in je pc naast je gf4 draaien? dat is sowieso al niet zo'n ged idee, omdat de gf4 ook 3d functionaliteit heeft (de voodoo zou hem alleen maar vertragen). Bovendien zijn de nvidia drivers al enige jaren niet meer gemaakt om samen te werken met een aparte 3dkaart en de voodoo driver zijn ook niet meer verbeterd om hem toch compatible te maken. Ik zou eerst eens in de pc van je broertje kijken.
om er lekker op in te gaan:
de voodoo maakt die geen enkele Geforce trager! Ik werk er ook mee, nergens last van :Y)

van een random site @ google , misschien heb je er wat aan:
Mapmem or Genport error messages
These are caused by the 3DFx graphics card not initializing properly and generally occur when you first try to run STISIM Drive. Most of the time if you simply try to run STISIM Drive again, the problem will resolve itself. This is because STISIM Drive tried to access the driver before the driver was started (a Windows ordering issue). If the problem persists, then the graphics drivers have been corrupted and will need to be reinstalled. If this is the case, read the installation procedure provided in the graphics card manual.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• boiert
het vreemde is dan dat ik helemaal geen STISIM heb geinstalleerd en ook nog geen SLI gebruik
Pagina: 1