WLAN snelheid nog maar 20kb/s

Pagina: 1
Acties:

• ulerik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 13:13
Ik heb eigenlijk ff een vraagje,
We hebben hier thuis een draadloos netwerkje met een vast netwerk. De laptop is met een draadloos ELSA netwerk kaartje verbonden met een ELSA lancom welke op zijn beurt weer aan het vaste netwerk verbonden zit.
Nu is het probleem dat de laatste weken de snelheid niet meer boven de 20 kb/s uit komt! Terwijl dit vroeger wel tot 700 kb/s kon komen.
Ik heb elk 'mogelijke' afstand en hoek geprobeerd, maar dit heeft geen effect. Er is verder niks aan de instellingen veranderd. Zou dit snelheidsverlies kunnen komen door storing met andere straling in de lucht of stroomkabels die op de grond liggen of iets dergelijks? Weet iemand wat voor iets negatieve invloed zou kunnen hebben op de wireless snelheid?

ELSA airlancer mc 11

• Larshil482
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik ben vandaag ook bezig geweest met hetzelfde probleem. In het begin haalde ik met mijn Linksys Router + AP en Chello een snelheid van 150 kB/sec. Op een gegeven moment lag de snelheid slechts rond de 30 kB/sec. Ik ben naar de site van Linksys gegaan en heb de frimware ge-update, tevens heb ik de drivers van mijn Sweex PCMCIA kaart ge-update.

Nu ligt de snelheid weer goed rond de 150 kB/sec, ik hoop dat het voor jou ook mag werken. Succes

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:42
Dit zijn wel erg lage snelheden. 'k Haal met m'n Dlink gemakkelijk 8000 kbit/s, dus ongeveer 1 MB/s...

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Als mijn verbinding 1 streepje is. Haal ik ook maar 20kb/s :D

Bij 4 gewoon volle snelheid. Maybe slecht ontvangst. Remember alles kan de boel storen ook een magnetron, draadloze telefoons enz

Click hier niet