Zoek versterker/receiver!!!

Pagina: 1
Acties:

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:59
Heb nu momenteel deze set bij elkaar:

Pioneer S-V310-QL:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/1025542649333s_v310_ql_detailpage.jpg
Speakers

Pioneer S-W150S:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/1025531980590s_w1150s_detailpage.jpgSubwoofer

Specs staan op de pagina's..

Nu heb ik ook een dvdspeler die een digital audio out heeft.. tis een oranje-tulp aansluiting.. die wil ik doorlussen naar een nieuwe versterker.
Op die versterker wil ik bovenstaan speakers + sub aansluiten.

Ik heb alleen niet zoveel verstand van versterkers/receivers enzo, hebben jullie advies?? Ik zoek een liefst zilvere.
Mijn budget ligt tussen de 200-400 euro.. Ik ben absoluut niet perfectionistisch, zolang die versterker maar dolby prologic/digital etc.. ondersteund.

Heb nu BTW een receiver van 5x 25Watt... ik zou die boxen maar niet daarop aansluiten he? Ivm met clipping toch ofzo??

Alvast bedankt

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Heb je zelf al een beetje gezocht? Er is zat te vinden in deze prijsklasse, van onder andere Pioneer, Sony, Kenwood, Yamaha, dat soort merken. Allemaal goed spul. Maar ga gewoon eens luisteren, dat is veel belangrijker. Als je dan nog twijfelt zou je een topic kunnen openen, maar eerst zelf wat doen.

En clipping zegt wat over je versterker en de vervorming op hoge luisterniveau's. Dus je kunt ze prima aansluiten, maar goed luisteren wanneer je luidsprekers (veel) vervormen.

Music Addicted

• Griffin2k
Ik had inderdaad al zelf wat dingetjes gezien, maar als die receiver ze toch aankan dan heof ik maybe geen nieuwe versterker... maar ik hoor zoveel dingen over de verhouding van versterker(kanaal) in Watt per kanaal en speakers in Watt... Wat is nou beter???
Versterker meer Watt dan de speaker... of de speaker meer dan de versterker???

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin2k op 30-04-2003 22:37 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37

JT

VETAK y0

Heel simpel: sluit aan die handel, ga spelen en als het hard genoeg gaat ZONDER VERVORMING (wat je zelf kan horen) dan hou je lekker je huidige amp. Er zijn helemaal geen vaste verhoudingen ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:22

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Het slimste is te doen wat JT zegt. Gewoon de set aan je huidige amp hangen en kijken of er problemen zijn. Wattage is niet iets waar je je druk om hoeft te maken. Pas als je versterker gaat vervormen op niet eens al te hoge volumes is het tijd om aan een nieuwe aankoop te denken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Griffin2k
ah ok jongens.. dat si iets waar ik wat mee kan :D Hartstikke bedankt
Ik ga het morgen allemaal eens lekker testen !! :)

Pagina: 1