okeej ik heb een Dell Precision 350 met p4 (533 Mhz).... hierin zit 1024 mb (4x 256 mb) RDRAM van 1066 Mhz.... als ik in het bios kijk zegt hij dat alles draaid op 400 Mhz en ik kan het ook niet veranderen.... op de site van dell staat namelijk dat hij tot 1,5 gig aan 1066 Mhz moet kunnen ondersteunen ... ik heb inmiddels al op een aantal site gekeken maar ik weet/vind niet wat de fout is.
Ben je er 100% zeker van dat je een P4@533 en PC1066 in je bak hebt? Geef eens de WCPUID en/of CPU-Z screentjes van de CPU/chipset en geheugen
Overigens, in de BIOS van zulke OEM bakken valt normaliter niks in te stellen; dat je niks kunt veranderen is dus niet zo vreemd
[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 30-04-2003 21:25 ]
RDRAM op 400 Mhz ipv 1066
heb je het antwoord al gelezen
en moet ie op een fsb van 400 of 533 draaien
heb je het antwoord al gelezen
en moet ie op een fsb van 400 of 533 draaien
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
proc is 100% zeker 533 mhz aangezien Dell deze enkel verkoopt en in bepaalde progjes zoals 3dmark komt er ook gewoon p4 2,4 ghz op 533 mhz te staan. wat betreft het geheugen weet ik het ook 100% zeker aangezien dit met vette letters op de 4 reepjes gedrukt staat, en dit was ook zo besteld.
Volgens mij moet je het wel kunnen instellen, omdat er op de site van Dell over verschillende snelheden word gesproken (800 en 1066) daarom vindt ik het zo vreemd dat hij bij mij op 400 draaid...BalusC schreef op 30 April 2003 @ 21:22:
Ben je er 100% zeker van dat je een P4@533 en PC1066 in je bak hebt? Geef eens de WCPUID en/of CPU-Z screentjes van de CPU/chipset en geheugenOverigens, in de BIOS van zulke OEM bakken valt normaliter niks in te stellen; dat je niks kunt veranderen is dus niet zo vreemd
Probeer het eens met 1 reepje (of 2 als je Dual Channel mem hebt). Ik heb zelf ook eerst op PC800 gewerkt (met PC800 geheugen) maar toen ik naar PC1066 overging hoefde ik niets in te stellen of te wijzigen. Hij pakte het meteen en stelde dus ook de snelheid bij.
Wat voor mobo zit er trouwens in (geen zin om zelf te zoeken, sry
)?? Ik heb een Intel D850EMVRL.
Wat voor mobo zit er trouwens in (geen zin om zelf te zoeken, sry
Wees consequent, maar niet altijd
vind het even niet zo snel wat voor mobo erin zit.. misschien iemand anders die het weet in een Dell Presicion 350? ander moet ik ff wachten als ik thuis ben dan draai ik wel ff progje ...hopelijk komt het daar dan uit:)Ook schreef op 01 May 2003 @ 13:41:
Probeer het eens met 1 reepje (of 2 als je Dual Channel mem hebt). Ik heb zelf ook eerst op PC800 gewerkt (met PC800 geheugen) maar toen ik naar PC1066 overging hoefde ik niets in te stellen of te wijzigen. Hij pakte het meteen en stelde dus ook de snelheid bij.
Wat voor mobo zit er trouwens in (geen zin om zelf te zoeken, sry)?? Ik heb een Intel D850EMVRL.
hmmm heb net ff met 1 reepje geprobeerd en met 2 maar het blijft op 400 Mhz staan ipv 1066.. echt heel vreemd
Je haalt wel een paar dingen door elkaar hier- 400MHz is idd trager dan het zou kunnen, maar RDRAM1066 draait op 533MHz. Je draait dus op 3/4, niet 3/8 van wat het moet zijnVerwijderd schreef op 01 May 2003 @ 19:43:
hmmm heb net ff met 1 reepje geprobeerd en met 2 maar het blijft op 400 Mhz staan ipv 1066.. echt heel vreemd
Post eens anders wat info van de opties die je in BIOS wel hebt- misschien is de optie om het goed te laten draaien er wel, maar herken je hem niet
Oslik blyat! Oslik!
Volgens mij heb je een Dual Channel MoBo en die zou het (again, volgens mij) niet moeten doen met 1 reepje geheugen erin... Weet je zeker dat deze plank wel 1066 ondersteunt?! Ik bedoel, volgens de Dell site misschien wel, maar volgens diezelfde Dell site zou het ook Dual Channel moeten zijn en ik dacht dat er dan minimaal 2 bankjes in zouden moeten om het te laten werken...Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 19:43:
Identify mobo please
[ Voor 13% gewijzigd door Ook op 01-05-2003 21:54 ]
er zitten zelfs 4 reepjes inOok schreef op 01 mei 2003 @ 21:53:
[...]
Volgens mij heb je een Dual Channel MoBo en die zou het (again, volgens mij) niet moeten doen met 1 reepje geheugen erin... Weet je zeker dat deze plank wel 1066 ondersteunt?! Ik bedoel, volgens de Dell site misschien wel, maar volgens diezelfde Dell site zou het ook Dual Channel moeten zijn en ik dacht dat er dan minimaal 2 bankjes in zouden moeten om het te laten werken...
Identify mobo please
Opeens
Niks gebeurt zomaar 'opeens'. Dingen hebben moeite nodig om te gebeuren, inspanning en aanpassingen. Iets zegt me dat je niet goed gekeken hebt o.i.d..
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ja, maar je zei dat je getest had met 1 reepje en dat kan dus volgens mij nietVerwijderd schreef op 02 May 2003 @ 13:17:
[...]
er zitten zelfs 4 reepjes inmaareh opeens staat hij in mn bios op 533 Mhz dual is dat dus die 1066, dus probleem is opgelost volgens mij
Maar goed, problem solved iig!
PS: En?? PC stukken sneller zeker?
Pagina: 1