Stickeren

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52
Ik vroeg me af of hier ook mensen stickeren

Stickeren, dat is dus het plakken van stickers. Het zit een beetje in dezelfde hoek als graffiti. Je kunt stickeren met afbeeldingen, teksten of combinaties. Stickers zijn soms kleine kunstwerkjes, en anderen worden weer met velen geprint om vooral veel geplakt te worden. Het grote voordeel van stickeren boven spuiten is natuurlijk dat je er geen 2 uur mee bezig hoeft te zijn, en er dus ook niet snel voor opgepakt zal worden

Wat voorbeelden:
http://www.solcrew.nl
http://www.urbanize.org/
http://www.space-invaders.com/
http://urbanwallpaper.freeservers.com/

Ik vraag me dit af omdat ik er zelf half een beetje mee bezig ben. Vrij simpel, gewoon stickers met tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

M.a.w. : Het is de truc om snel ergens je sticker op te plakken, en dan te verdwijnen als een dief in het donker? Klikt pretty lame als je het mij vraagt :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 16:28
Mja, ik heb wel al een paar keer op de achterkant van verkeersborden een sticker gezien, niets op tegen, maar ik vind er niks aan. Plak liever je kamer vol met stickers dan andere mensen ermee te enerveren.

moet moderator in de nick van * moto-moi niet Moderator (dus met hoofdletter) zijn.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stickers plakken is voor mietjes, bij graffiti is er tenminste nog de kick dat je misschien betrapt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 21:26:
stickers plakken is voor mietjes, bij graffiti is er tenminste nog de kick dat je misschien betrapt kan worden.
graffiti is gewoon vernieling en lame :| .

Elke keer weer zien dat je huis onder de kalk zit, er is zelfs geen respect voor elkaar graffiti. Zo zijn er bedrijven die een graffiti kunstwerk op hun muur laten zetten, zelfs daar wordt doorheen gekrast..

Hoe ging het spreekwoord ?:
Alleen gekken en dwazen schijven op muren en glazen (dacht ik)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
moto-moi schreef op 30 April 2003 @ 21:17:
M.a.w. : Het is de truc om snel ergens je sticker op te plakken, en dan te verdwijnen als een dief in het donker? Klikt pretty lame als je het mij vraagt :/
het heeft niks met sneaky zijn te maken ofzo
klik de links maar eens, misschien geeft het een beter beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gasten, in de graffiti scene is er wel degelijk respect, alleen er zijn ook gasten die dat niet toe kunnen passen.
Ten eerste ga je niet zomaar op iemands huis staan spuiten, al moet ik wel toegeven dat er nog wel eens getagt word op oudere huizen ed.
Let maar eens op de stijl; de gasten die zich niet kunnen gedragen bakken er ook weinig van.

edit; beetje veel gasten gebruikt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-04-2003 21:41 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
idd, niet alle graffiti is vergelijkbaar
sommige "gasten" zetten in 1 minuut snel een lelijke tag op een gebouw, anderen maken hun schutting vrij om er vervolgens in 2 uur een kunststuk op te zetten
Het is bijna discriminatie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19

chem

Reist de wereld rond

Maar het blijft lame. Zo zit ik ook met een tag op m'n portiek, en ik baal ervan, htf haal ik die crap weg :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
[Karpbreak]
Ik vind het niet erg om over graffiti te praten maar straks wordt mijn topic hier weggeschopt omdat het off-topic gaat, vinden jullie het erg om het puur over stickeren te hebben?
bvd
[/Karpbreak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Hydraulik-Phunk schreef op 30 April 2003 @ 21:40:
Gasten, in de graffiti scene is er wel degelijk respect, alleen er zijn ook gasten die dat niet toe kunnen passen.
Ten eerste ga je niet zomaar op iemands huis staan spuiten, al moet ik wel toegeven dat er nog wel eens getagt word op oudere huizen ed.
Let maar eens op de stijl; de gasten die zich niet kunnen gedragen bakken er ook weinig van.

edit; beetje veel gasten gebruikt :P
Het ligt er toch echt meer aan wat er gezet word ;) het maakt niet zoveel uit waarop alleen krijgt een trein meer respect omdat daar groter risico aanzit.

Ik sticker zelf ook, maar dan getekende niet alleen een tag, dus echt een uur werk op een sticker dus niet van die massa prut. Ook heb ik wel eens voor bedrijven gestickerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graffiti vind ik wel mooi af en toe. Soms zie je op die houtplaten waarmee ze bouwputten afschermen hele mooie werken. Dat is koel. Het is mooi spul en die houten platen maakt toch niemand zich druk om.
Stickers plakken daarentegen heb ik echt een godsgruwelijke hekel aan. Ik ken zelf ook een paar stickerplakkers. Het zijn een aantal jongens van de kunstacademie die zichzelf erg hip en kunstzinnig voelen en menen dit iedereen duidelijk te moeten maken met behulp van hele vage lelijke stickers.

Het stomme vind ik dat de plakkers het idee hebben dat ze een 'kunstwerkje' maken. GET A LIFE! Ik heb nog NOOIT een sticker gezien die op welke manier dan ook blijk gaf van enige originaliteit of smaak. Heel Leiden hangt vol met allemaal achterlijke 'kunstzinnige' stickers die niemand begrijpt. Het lijkt een soort territoriumafbakening, net als honden die overal tegenaan pissen. Ik nodig die plakkers uit om eens een kwast ter hand te nemen, of een goed ontwerpprogramma.

Overigens heb ik het nog niet eens gehad over de kosten voor het verwijderen van die onzin

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet ook graffitie's, maar stickeren doe ik nog niet...Misschien als ik een keer iets moois heb gesoept ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 22:07:
Graffiti vind ik wel mooi af en toe. Soms zie je op die houtplaten waarmee ze bouwputten afschermen hele mooie werken. Dat is koel. Het is mooi spul en die houten platen maakt toch niemand zich druk om.
Stickers plakken daarentegen heb ik echt een godsgruwelijke hekel aan. Ik ken zelf ook een paar stickerplakkers. Het zijn een aantal jongens van de kunstacademie die zichzelf erg hip en kunstzinnig voelen en menen dit iedereen duidelijk te moeten maken met behulp van hele vage lelijke stickers.

Het stomme vind ik dat de plakkers het idee hebben dat ze een 'kunstwerkje' maken. GET A LIFE! Ik heb nog NOOIT een sticker gezien die op welke manier dan ook blijk gaf van enige originaliteit of smaak. Heel Leiden hangt vol met allemaal achterlijke 'kunstzinnige' stickers die niemand begrijpt. Het lijkt een soort territoriumafbakening, net als honden die overal tegenaan pissen. Ik nodig die plakkers uit om eens een kwast ter hand te nemen, of een goed ontwerpprogramma.

Overigens heb ik het nog niet eens gehad over de kosten voor het verwijderen van die onzin
Dat is dus de massa prut, bij mij is iedere sticker anders, maak ze zelf en plastificeer daarna de bovenkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zmn schreef op 30 April 2003 @ 22:12:
[...]

Dat is dus de massa prut, bij mij is iedere sticker anders, maak ze zelf en plastificeer daarna de bovenkant :)
Ondanks dat bij jou misschien elke sticker anders is, vind ik het waarschijnlijk nog even dikke crap. Sorry voor de harde bewoordingen, maar zo denk ik er gewoon over. En een uur aan een 'kunstwerkje' zitten is echt niets!
Een vriend van mij (geen stickerplakker) zit op de academie en die werkt 2 weken aan een schilderij of een kontschoppend grafisch ontwerp. DAT vind ik respectabel en zeer koel. Daarbij verbleekt zo'n vervuilende sticker die je in de vaart van het voorbijgaan niet eens ziet.

Niets persoonlijks hoor, maar ik heb hier toevallig onlangs nog een felle discussie over gehad met wat mensen van de academie. Het idee van stickers plakken is in hun ogen vooral het 'concept' erachter, terwijl ik juist liever heel concreet handwerk/vakmanschap in een kunstwerk zie. Dat is ouderwets volgens hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Nog 2 linkjes ter info
http://www.stickit.nl/
http://ekosystem.org/

@zmn
ik zit er niet zo diep in ofzo, kun je vertellen hoe&wat?

(dus wat voor stickers je dan gebruikt, waarvandaan, werk je alleen met stift, hoe plastificeer je?)

[ Voor 29% gewijzigd door Karp op 30-04-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zoiets dus?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/photos/surrounding/11.jpg
Deze foto heb ik gemaakt in Goes, daar schijnt een knakker te zijn die overal Osama stickers plakt :|

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 22:07:
Ik zet ook graffitie's, maar stickeren doe ik nog niet...Misschien als ik een keer iets moois heb gesoept ofzo..
Alsjeblieft...graffities :|

edit;
zmn schreef op 30 april 2003 @ 21:59:
[...]

Het ligt er toch echt meer aan wat er gezet word ;) het maakt niet zoveel uit waarop alleen krijgt een trein meer respect omdat daar groter risico aanzit.

Ik sticker zelf ook, maar dan getekende niet alleen een tag, dus echt een uur werk op een sticker dus niet van die massa prut. Ook heb ik wel eens voor bedrijven gestickerd :)
Wat ik bedoel met respect is in de zin van afblijven van huizen en auto's.
Ik zit er zelf ook in, maar zulke dingen doe ik niet.
Enne, een uur doe ik niet over een stikker, deed ik wel eens, maar die zijn vaak nog het snelst verwijderd ook, terwijl sommige van mij al meer dan een jaar hangen.

[ Voor 61% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-04-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Karp schreef op 30 April 2003 @ 21:15:
Ik vroeg me af of hier ook mensen stickeren

Stickeren, dat is dus het plakken van stickers. Het zit een beetje in dezelfde hoek als graffiti. Je kunt stickeren met afbeeldingen, teksten of combinaties. Stickers zijn soms kleine kunstwerkjes, en anderen worden weer met velen geprint om vooral veel geplakt te worden. Het grote voordeel van stickeren boven spuiten is natuurlijk dat je er geen 2 uur mee bezig hoeft te zijn, en er dus ook niet snel voor opgepakt zal worden

Wat voorbeelden:
http://www.solcrew.nl
http://www.urbanize.org/
http://www.space-invaders.com/
http://urbanwallpaper.freeservers.com/

Ik vraag me dit af omdat ik er zelf half een beetje mee bezig ben. Vrij simpel, gewoon stickers met tekst.
Stickeren hoort BIJ grafitti en niet los ervan, het is een onderdeel ervan.
Niet dat je het moet doen als je bombt hoor...
Maar als je alleen maar stickert dan vind ik dat persoonlijk wel lame :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat gezeik altijd met of stikkeren nu wel of niet bij graffiti hoort..hou het maar in het midden.
Het is toch niet vastgelegd of wel ? De een vind het kunst, de ander niet. da's net zo.

Maar of het wel of niet bij graffiti hoort vind ik geen discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kijk eens rond de kunstacademie te Den Haag... op alle lantaarnpalen en deuren daar vind je wel wat :)

zo zag ik een keer een sticker met 'CODER' erop... die hing zowel bij de KABK als bij de tramhalte in Rijswijk :+ WELKE Tweaker was dat :D
En nu de stickers met OLIEDOM...ook sterk.
En ofkors de stickers met stopcontacten erop, die vond ik ook op elke lantaarnpaal, een paar maanden terug.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Niets persoonlijks hoor, maar ik heb hier toevallig onlangs nog een felle discussie over gehad met wat mensen van de academie. Het idee van stickers plakken is in hun ogen vooral het 'concept' erachter, terwijl ik juist liever heel concreet handwerk/vakmanschap in een kunstwerk zie. Dat is ouderwets volgens hen.
haha, sja, dat is inderdaad de reden dat de academie enorm kan stinken :)

* XangadiX zat er ook 4 jaar en moest dergelijke discussie tot diep in de nacht voeren

maar dus...

als het grootkapitaal me mag lastig vallen met met cremepjes, onderbroeken, auto's en weet ik wat voor nare kutproducten die niemand wil hebben dan vind ik dat ik mensen ook mag lastig vallen met mijn boodschap. mits goedgemaakt, interessant, ludiek en zo min mogelijk storend (dus niet op een monumentaal pand gaan taggen)

btw, ik vind de kerel die overal 'defect' stickers op plakt dus briljant

[ Voor 34% gewijzigd door XangadiX op 30-04-2003 23:29 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

't Is allemaal straatcultuur en als je er op let; rete-interessant. Politieke leuzen ( zo is de nederlandse graffiti-cultuur ooit begonnen), aankondigingen van feesten of manifestaties, autonome kunst (Obey, Gaint), persoonlijke stickers van GraffitiSchrijvers (ikzelf vind de Prime-sticker meesterlijk), alles over, door en bij elkaar.

Check de winkel Henx in Amsterdam voor de grap maar 's (http://www.henxs.com)... daar hebben ze er een soort handelsmerk van gemaakt, de hele winkelpui zit er onder.
Als je het mij vraagt; ik vind het de stad een stuk interessanter op maken.

[ Voor 2% gewijzigd door waxle op 30-04-2003 23:32 . Reden: lauwe url ]

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wat waxle zei :p

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Stickeren.. je vergelijkt het al met grafiti. Die gasten die denken dat ze hun shit overal maar neer moeten pleuren en wij als normale samenleving maar weer voor de reinigingskosten op moeten dragen...

Grow up.. get a life.. etc...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.