Toon posts:

Gateway/Route vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                                                                  |--- [PC 1 (192.168.0.1)]
                                                                  |
                                                                  |--- [PC 2 (192.168.0.1)]
                                                                  |
                                                                  |--- [PC 3 (192.168.0.1)] 
                                                                  |
                        |--- [ROUTER 192.168.0.1] --- [SWITCH] ---|--- [ACCP (192.168.0.1)] --- [NOTEBOOK 1]
                        |                                            
                        |                                           
INTERNET --- [SWITCH] ---                            
                        |                                            
                        |                                            
                        |--- [ROUTER 192.168.1.1] --- [SWITCH] ---|--- [PC 4 (192.168.1.1)]
                                                                  |
                                                                  |--- [PC 5 (192.168.1.1)]

Is het via dit schema mogelijk om via ip 192.168.1.0/24 op volle snelheid van ip 192.168.0.0/24 te downloaden, ik moet een beveiliging hebben daarom 2 routers, het netwerk 192.168.0.1 mag het internet ip van 192.168.1.1 niet gebruiken omdat ik dat ip veel gebruik voor afscherming van .htaccess zonder wachtwoord, dit lijkt mij dan de enigste mogelijkheid om het goed werkend te maken, ik dit mogelijk om het zo voor elkaar te kregen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Deze opstelling kan alleen maar als je 2 IP's van je internet-provider hebt. Verder moeten de 2 IP's ook nog in dezelfde range zitten. Maar dán zou het wel kunnen ja.

Mocht je nou maar 1 IP hebben, dan kun je overwegen de 2 routers direct aan elkaar te zetten en de switch achterwege te laten; het is dan mogelijk vanaf beide netwerken het internet te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 ips, maar wil er maar 2 gebruiken.

het gaat mij puur om die afscherming, trouwens is het ook mogelijk dat ik in de toekomst 2 access points heb, en dan 2 pcmcia kaarten, dat de ene naar de eerste gaat en de tweede naar de tweede access point?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 01:40 ]

• Dennis
Het antwoord op je laatste vraag is ja.

Verwijderd

Is het via dit schema mogelijk om via ip 192.168.1.0/24 op volle snelheid van ip 192.168.0.0/24 te downloaden
Nee, kan echt niet. Het ene subnet kan het andere subnet alleen via het internet-ip bereiken, dus voor bestandsuitwisseling worden de internetverbindingen gebruikt. Dat zal geen al te denderende performace geven.

• Dennis
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 07:12:
Nee, kan echt niet. Het ene subnet kan het andere subnet alleen via het internet-ip bereiken, dus voor bestandsuitwisseling worden de internetverbindingen gebruikt. Dat zal geen al te denderende performace geven.
D'r zit nog een switch tussen toch ?

Verwijderd

Dat betekend dus dat alleen volle snelheid mogenlijk zou zijn als de twee routers met hun wan interfaces in het zelfde subnet vallen, daarnaast is nat to nat niet echt handig in een dergelijke situatie.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Wanneer je de eerste switch en de 2 routers vervagt door 1 systeem met 3 netwerkkaarten, dan kunnen beide netwerken full speed met elkaar babbeleln. (geen nat ertussen).
Ja zal dan wel wat moetne vogelen met iptables om te zorgen dat het ene netwerk alleen maar extern IP 1 gebruikt, en de andere extern IP 2. (moeilijke zin.. snapieum..) :?

• Dennis
CyberJ schreef op 01 May 2003 @ 08:15:
Wanneer je de eerste switch en de 2 routers vervagt door 1 systeem met 3 netwerkkaarten, dan kunnen beide netwerken full speed met elkaar babbeleln. (geen nat ertussen).
Ja zal dan wel wat moetne vogelen met iptables om te zorgen dat het ene netwerk alleen maar extern IP 1 gebruikt, en de andere extern IP 2. (moeilijke zin.. snapieum..) :?
Er zijn dan toch dus al 4 netwerkkaarten nodig? ;).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

ddc schreef op 01 May 2003 @ 09:39:
[...]

Er zijn dan toch dus al 4 netwerkkaarten nodig? ;).
Ik weet niet uit welk blikje jij komt, maar het is tegenwoordig mogelijk om meerdere IP adressen te binden aan 1 netwerkkaart. :+

Gaat overigens niet op bij 2 losse aansluitingen, dan heb jij weer gelijk.. ;)
Pagina: 1