trouwkaart maken tips..

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29
Mijn as. vrouw en ik zijn bezig onze eigen kaart te ontwerpen en het word iets heel bijzonders. We hebben het idee gejat van een kaart die we graag personalisen

vraag 1: Kun je voor het gebruiken van zo'n idee problemen krijgen als je het zelf tekent? dwz je gebruikt eigenlijk wel hun idee!

vraag 2: Het wordt 19x26 cm wat voor dpi en resolutie moet je dan gebruiken om een mooi resultaat te krijgen? (het wordt dus een tekening) we brengen het daarna na de drukker.

Het spijt me als ik niet conform jullie gewoonte post, ik ben meer een netwerk/hardware mannetje :D

diskeltische lurker

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

1. dat is niet zo netjes.. maak anders een snelle schets en vraag het hun.
2. 300dpi.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Over punt 1:

Originaliteit bestaat niet (meer). Ieder idee dat je hebt voor een logo/foto/site/etc. zul je (al dan niet onbewust) al eens ergens gezien hebben. Of je ziet iets ergens en past dit aan tot het je 'eigen' idee is.
Het hangt er dus puur vanaf hoe ver van het origineel je afdwaalt of het netjes is of niet. Sowieso vervalt bij iedere aanpassing het copyright (officiëel dan tenminste, want dan is de vraag weer hoe het zit met bronvermeldingen etc.).

2: Geen idee. :)

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 21:15:
Over punt 1:

Originaliteit bestaat niet (meer). Ieder idee dat je hebt voor een logo/foto/site/etc. zul je (al dan niet onbewust) al eens ergens gezien hebben. Of je ziet iets ergens en past dit aan tot het je 'eigen' idee is.
Het hangt er dus puur vanaf hoe ver van het origineel je afdwaalt of het netjes is of niet. Sowieso vervalt bij iedere aanpassing het copyright (officiëel dan tenminste, want dan is de vraag weer hoe het zit met bronvermeldingen etc.).
Je kan nog perfect origineel zijn, maar dan moet je wel érg ver gaan. Ik kan je morgen een schets geven van een nog nooit gerealiseerd ontwerp voor een site maar de realisatie gaat gewoonweg te moeilijk zijn :).

@technopeuter: gewoon een mooie, niet al té originele kaart maar gewoon een goeie moet je maken ;). Je zal wel zelf aan de tekentafel (bij wijze van spreken) moeten gaan zitten of iemand inhuren ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door coubertin119 op 30-04-2003 21:20 ]

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Ik zou zelf een schetsje laten maken en de rest door die drukker laten doen. Het zullen niet de grootste kosten zijn in je trouwerij, en als je er weinig/geen verstand van hebt, is imho de kans erg reeel dat er iets misgaat. En dat is zonde natuurlijk!

Daarnaast ligt het eventuele copyright probleem dan bij de DTP'er :)

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29
het bij de drukker leggen zal moeilijk gaan, het idee is om een landkaart te maken met allerhande dingen uit ons leven daarin verwerkt. Hier is al een trouwkaart van maar wij willen em persoonlijker en toegespitster (zijn niet van die standaardmensen)
BTW geld speelt wel een rol.

diskeltische lurker

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

het word iets heel bijzonders. We hebben het idee gejat
Wat klopt hier niet? :P Maar goed.. het is maar een idee.. je gebruikt het niet commercieel, dus niemand die daar moeilijk over zal doen lijkt me ;)

Hoe een drukker het aangeleverd wil krijgen, of het kan en wat het gaat kosten moet je met een drukker overleggen, niet met ons.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.