Toon posts:

[wireless] WEP key

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Vraagje:

Ik heb mn laptop aangesloten via een Orinoco gold card op een sweex wireless router. Werkt prima op zich, alleen wil ik nu de overdracht gaan versleutelen met een wep key.
In het configuratie scherm van de router kan ik kiezen tussen een 64 bit of 128 bits code.
De Orinoco laat alleen de mogelijkheden 40 of 104 bits toe.
Kan ik de versleuteling toch inschakelen omdat beide waarden op het zelfde neer komt of moet ik extra software in gaan schakelen?

Ik durf niet te experimenteren omdat ik alleen via de laptop toegang tot de router kan krijgen, als ik mezelf buitensluit krijg ik waarschijnlijk helemaal niets meer voor elkaar.

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 13:44
je kunt volgens mij altijd je fleptop met een utp kabeltje direct aansluiten op de router en zo altijd de instellingen veranderen (geen versleuteling over utp kabel), dus je kunt best wat experimenteren denk ik. Verder weet ik nix van versleutelcodes af, maar iemand anders hier vast wel. succes ermee

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:44
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 19:26:
Hoihoi,

In het configuratie scherm van de router kan ik kiezen tussen een 64 bit of 128 bits code.
De Orinoco laat alleen de mogelijkheden 40 of 104 bits toe.
Kan ik de versleuteling toch inschakelen omdat beide waarden op het zelfde neer komt of moet ik extra software in gaan schakelen?
Waar Orinoco het over 40 bits heeft is dat bij de ander 64 bits en ook 104 en 128 bits zijn dezelfde versleutelingen. Het heeft iets te maken het werkelijke aantal bits dat gebruikt wordt voor de versleuteling. Dat is 40 of 104 en niet 64 of 128. Orinoco is wat eerlijker dan je router, maar de feitenlijke WEP encryptie is hetzelfde.

Over buitensluiten hoef je je geen zorgen te maken als je eerst ff uitzoekt hoe je "reset to factory default" doet op je router.

Suc7!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks.

aan het kabeltje had ik even niet gedacht :)
Resetten wel, maar ik ben blij dat ik alles goed ingesteld heb dus dat liever niet.

Anyway, ik kan aan de slag, bedankt.

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 11:58
Sorry voor het ophalen van een oud bericht maar beter als nutteloos een nieuwe starten.

Ik heb een wireless router : E-tech 54Mbps . Nou had ik internet via een PC met een wireless PC-card prima aan de gang gekregen. Maar toen begon het probleem.

Ik wilde ecnryptie invoeren, had 128bits ingevoerd, alleen de sleutel niet bewaard. Dom, maar ik dacht dus de router gewoon te resetten. Nou kom ik er alleen niet meer in, heb hem een paar keer gereset en stroom eraf gehaald enzo. De PC vindt het netwerk gewoon niet meer.

Ik dacht dus, met kabeltje geen encryptie maar met kabel krijgt hij zelfs geen signaal meer.

Mijn vraag is of er iets gedaan kan worden of dat er een andere manier is om die encryptie eraf te halen. Toen alles er voor het eerst in zat deed alles het meteen. Sinds die encryptie doet niets het meer.

[ Voor 95% gewijzigd door Shaflic op 04-06-2004 22:23 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh , wat is het nut van deze kick :?
Je probleem heeft amper iets te doen met de originele vraag hier.

Al eens opnieuw een factory reset geprobeerd ? Heeft je AP misschien door de reset een default IP gekregen die niet in je huidige subnet valt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.