[XP] ntfs onder dos

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 15:06

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
uren gezocht naar een manier om mijn c schijf in ntfs te benaderen onder dos omdat ik had zitten kloten met een bootlogo en hij wou niet meer in windows komen ook niet in safe mode. maar ik had een backup van het ntoskrnl.exe bestand.

gezocht op google en blijkt dat er geen freeware proggies bestaan om onder ntfs te schrijven. wel te lezen en naar fat 32 te schrijven maar niet naar ntfs.

balen
heb uiteindelijk de oplossing gevonden.

XP cd erin en system recovery kiezen.
dan kan je niet uit c:\windows wegkomen, weigert hij gewoon :P

maar blijkt dat je wel gewoon files in dos mode kan kopieren onder ntfs partities.

dus niet meer zoeken naar allerlei exotische bootdisks.

wou dit even melden omdat ik in de search zag dat er best wat mensen aan het kloten zijn met dit onderwerp. Ik ben ook altijd blij als iemand de oplossing heeft.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

Jippie, fijn om te weten..

*gierend van enthousiasme..* :|

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 09:27

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

probeer eens cd \ in plaats van cd\ te doen (misschien kom je dan wel uit c:\windows)

Sometimes human's are...

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-08 17:54
moet volgens mij idd een spatie tussen, heb ik ook uitgevonden na veel geklooi een tijdje geleden

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De recovery is inderdaad een standaard (en ik dacht wel bekende) manier om op je NTFS partities te komen. Maar het is geen DOS, je kan dan ook niet zomaar willekeurige dos programma's gebruiken (zoals bijvoorbeeld ghost of een virusscanner).

Toegang tot de hele HDD is wel mogelijk als je dit van te voren aangeeft in een policy: Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policy\ Security Options\
Recovery Console: Allow Floppy copy en Recovery Console: Access to All drives & Folders enablen.

Vervolgens op de prompt in de recovery console typen:
set AllowAllPaths = true
en als je toch bezig bent:
set AllowWildCards = true
set AllowRemovableMedia = true

Zie trouwens voor meer uitleg over wat dit doet de documentatie op microsoft.com :)
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 18:54:
Jippie, fijn om te weten..

*gierend van enthousiasme..* :|
Reageer dan gewoon niet of klik op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif als je vind dat het dicht kan :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)