Toon posts:

DellTM AXIM X5, Sony Clie PEG-TG50, FS Loox 600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis gewoon een goede computer staan, en heb een goede internetverbinding. Nu wil een goede PDA hebben waarmee ik thuis lekker draadloos kan gaan internetten, msn messenger, divx kijken, etc etc

Alleen kom ik er niet meer uit welk model nu het beste is voor wat ik wil!

Ik heb deze 3 dan maar even geselecteerd om een beetje een idee te krijgen!

}:O
DellTM AXIM X5 Performance Handheld € 425

Afbeeldingslocatie: http://di.dell.com/images/emea/products/axim5/axim_highlights.jpg

The Performance Dell AximTM X5 is the ultimate handheld device that delivers style and outstanding features at an affordable price. It's powered by the Intel® XScaleTM Processor at 400MHz to help you keep up with the tasks of everyday life and equipped with 64MB SDRAM and 48MB Intel StrataFlash® ROM. The Axim X5 is equipped with Microsoft® Pocket PC 2002 Software and pre-installed with familiar applications like Pocket Word and Pocket Excel, along with a calendar, contacts, voice recorder and a number of other built-in features. With an integrated Type II CompactFlash card slot and Secure Digital / MMC card slot, the expansion capabilities might seem endless. And with its removable, rechargeable battery, the Axim X5 is never tied to its cradle - simply leave a spare battery charging in the cradle - and swap your battery when running low.

Equipped with Microsoft® Pocket PC 2002 Software with Pocket Versions of familiar applications like Microsoft® Word and Excel
Powered by the Intel® XScale Processor at 400MHz
Brilliant TFT colour 3.5" screen for indoor and outdoor viewing
Navigation button and scroll dial for quick access to information
Packed with 64MB SDRAM and 48MB Intel StrataFlashTM memory
Integrated Type II CompactFlash and Secure Digital / MMC card slots provide flexible expansion
Removable Primary Battery with optional High Capacity Battery
Built-in microphone and speaker for easy recording on the go
Sleek, stylish ergonomic design

------

Processor Learn More

--------------------------------------------------------------------------------

Intel® XScaleTM Processor at 400MHz

Memory

--------------------------------------------------------------------------------

RAM: 64MB SDRAM

ROM: 48MB Intel StrataFlash® memory

Operating System

Microsoft® Pocket PC 2002 Software

Display

TFT Colour 16-bit, Touch Sensitive, Transflective LCD

3.5 inches

240 x 320 resolution at 65,536 colours (QVGA)

Control and Lights

Navigation button

Scroll Dial - Up, Down, Action

4 Program Buttons: Calendar, Contacts, Inbox, Home

Voice Record Button

Reset Button

Backlit Power Button Event Notification

Charge Status

Expansion Slots Learn More

1 CompactFlash Type II Card Slot (3.3v)

1 Secure Digital / MMC Memory Card Slot (3.3v)

Syncronisation Device Learn More

USB syncronisation cradle with additional battery charging slot

Optional: USB Travel sync cable

Ports and Connectors

Standard v1.2 (115 kbps) Infrared Port

DC Power In

40-pin Cradle/Sync Connector

Stereo Headphone Connector

Dimensions

Length 128 mm (5.04 inches)

Width 81.5 mm (3.21 inches)

Height 18 mm (0.71 inches)

Weight 196 grams (6.9 oz)

Audio

Audio Controller AC-97 Codec Chip; WM9705 Sound Chip

Stereo Conversion 16-bit stereo; 8.0, 11.025, 22.05 and 44.1KHz sample rate

Full Duplex Record and Playback

Integrated Microphone and Speaker

Power Supply Learn More

AC Adapter

Battery Type 1440 mAh Lithium-Ion Removable, Rechargeable (standard)

3400 mAh Lithium-Ion Removable, Rechargeable (optional)

Hier moet dus nog een WiFi of een bluetooth kaartje bij om te kunnen internetten via mijn netwerk thuis, dus extra kosten! En is dat ding al leverbaar in Nederland?

Sony Clie PEG-TG50 € 469

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/image.php?id=2369

Dit is de nieuwe Personal Entertainment Organizer van Sony. De Sony Clie TG-50 is een uigebreide PDA met zeer veel mogelijkheden. De TG-50 beschikt over de snelle PXA250 processor met een kloksnelheid van 200MHZ en werkt op Palm OS 5.

Design
De TG-50 heeft een zeer strak design grotendeels bestaande uit aluminium. Het is een PDA die zeer gemakkelijk in de hand ligt en met het duimkeyboard en het heldere 320x320 16bit TFT scherm is dit een zeer handzame PDA.

Wireless
De TG-50 beschikt over bluetooth en Infrarood. Hierdoor wordt het zeer gemakkelijk om gegevens uit te wisselen met andere elektronische producten zoals uw PC en Mobiele Telefoon.

Audio/Video Mogelijkheden
De TG-50 word meegeleverd met een AudioPlayer welke zowel mp3 als ATRAC3 bestanden kan afspelen van een memorystick kaart. Verder beschikt de TG-50 over MoviePlay software welke videobestanden in het eigen formaat kan af spelen. MPEG-movies kunnen via uw PC omgezet worden in het MoviePlay formaat zodat u uw eigen video's op de TG-50 kan bekijken.

Software
Naast een AudioPlayer en MoviePlayer word er bij de TG-50 ook Documents-to-Go meegeleverd voor uw Word en Excel documenten.

Besturingsysteem
Palm OS® software version v.5

CPU
Intel PXA250: 200 Mhz

Geheugen
16 MB DRAM, waarvan 11 MB Beschikbaar

Interface
USB (cradle), Bluetooth, Infrarood, Memorystick

LCD
TFT kleuren display met backlight 320 x 320 pixels, 65,536 kleuren

Afmetingen
71.6 x 126 x 16.2 mm

Gewicht
184 gram

AC Power Adapter
DC5.2V, AC100-240V

Accu
Lithium-ion polymer oplaadbaar, intern

Systeem eisen
Windows® 98 Second Edition, Me, 2000 Professional, XP Home, XP Professional

Pentium® II 400 MHz (Pentium III 500 MHz aanbevolen)

96MB RAM minimum

200 MB

CD-ROM Drive

Mouse

USB Port

Bijgeleverde Software
Address Book, Date Book, To Do List, Memo Pad, Card Info, Calculator, Security, HotSync, Palm™ Desktop v. 4.1 (for PC), SMS, Audio Player, CLIÉ™ Album, CLIÉ™ Files, CLIÉ™ Launcher, CLIÉ™ Mail, CLIÉ™ Memo, CLIÉ™ Remote Commander, CLIÉ™ Viewer, Image Converter v. 1.0 (for PC), Memory Stick Backup, Memory Stick Export v. 1.3 (for PC), Memory Stick Import, Movie Player, PictureGear™ Studio v. 1.0 (for PC), PhotoStand, Photo Editor, Remote Camera, Reversi for CLIÉ™, SonicStage™ v. 1.5 (for PC), Sound Converter2 v. 1.0 (for PC), Sound Utility, Voice Recorder, World Alarm Clock

Audio specificaties

Frequentiebereik
20 tot 20.000 Hz

Formaat
ATRAC3, MP3, ADPCM (opnames)

Frequenties
44,1 kHz (ATRAC3, MP3)

22 kHz/8 kHz (SP-/LP mode, in opname mode)

Uitgang
Koptelefoon

Tis wel zo dat hij Palm OS 5 loopt en kan daar een vorm van msn mssenger op? En is palm prettig i.v.m. pocket pc 2002?

Fujitsu Siemens Pocket Loox 600 € 469

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/image.php?id=1489

De nieuwe Fujitsu Siemens Pocket Loox 600 is een mooie en zeer krachtige handheld voor de ambitieuze gebruiker. De Intel processor levert de kracht - de batterij en het beeldscherm de functionaliteit. De geïntegreerde Bluetooth module geeft de Pocket Loox toegang tot draadloos internetten tot op 100 meter afstand van de receiver!

400 Mhz Processor
De Intel 400 MHz processor met XScale technologie levert de kracht om deze super-PDA optimaal te gebruiken. Film, muziek, zware bestanden of gewoon snel internetten behoren tot de mogelijkheden van deze Pocket Loox 600.

Bluetooth Class 1
De Pocket Loox 600 heeft een geïntegreerde Bluetooth Klasse 1 module. Dit betekent dat je de Pocket Loox op een Bluetooth draadloos netwerk kunt aansluiten en vervolgens een straal van 100 meter vanaf de receiver hebt om draadloos te e-mailen, internetten of om draadloos contact te hebben met een PC of mobiele telefoon.

Lange levensduur
Doordat de processor zorgvuldig omgaat met energie heeft de Pocket Loox een enorm lange levensduur. De Lithium-polymeer batterij laadt op tot 1520 mAH en heeft een standby-tijd van maar liefst 300 uur! De gebruikstijd is 12 uur, aanzienlijk langer dan de huidige PDA's in deze klasse.

Fantastisch Beeldscherm
Het TFT kleurenscherm heeft een ingebouwde lichtsensor. Deze regelt automatisch de helderheid van het scherm, waardoor het beeldscherm altijd leesbaar is.

Uitgerust met zowel een CompactFlash als een Secure Digital/MultiMedia geheugenkaart slot.

Fabrikantcode S26391-K120-V125
Processor
Intel PXA250, 400 MHz

Geheugen
32 MB ROM, 64 MB RAM

Operating Software
Pocket PC 2002

Beeldscherm
240 x 320 Transflective TFT 65.536 kleuren touchscreen

omgevingslichtsensor

Geluid
ingebouwde microfoon en luidspreker

Interfaces
Bluetooth Class 1, tot 100 meter

SD -slot voor SD/MMC

CompactFlash slot Type II

Infrarood, IrDA; 115 kb

USB 1.1

RS232 seriele aansluiting

Afmetingen
132 x 82 x 17 mm

Gewicht
175 gram

Voeding
Lithium-polymeer oplaadbare batterij, 1520 mAh

Levensduur
Standby-tijd: 300 uur, Gebruikstijd: 12 uur

Garantie
2 jaar fabrieksgarantie

deze vind ik dan echt heel erg goed klinken, maar als je vergelijkt met alle voorgeprogrammeerde dingen op gebied van entertainment van die sony, hoe goed is deze dan op dat gebied?

:? Welke moet ik nou nemen ....

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 15:05
onderste heeft de beste specs :)

Verwijderd

Wat ik me altijd afvraag bij die dingen, hoe goed zijn die browsers die erop zitten. Kunnen ze pagina's met java applets goed weergeven, dhtml ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 18:44 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Voor PalmOs bestaat al lang een MSN messenger compatible programma, voordeel van de Sony is dat je een toetsenbordje hebt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:21

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 18:44:
Wat ik me altijd afvraag bij die dingen, hoe goed zijn die browsers die erop zitten. Kunnen ze pagina's met java applets goed weergeven, dhtml ?
Mwa, gaat wel aardig, de alternative browsers werken bijna perfect.

Ja de Loox is natuurlijk wel een mooi ding maar die 32MB rom he. Ik weet niet precies hoe dat zit met ppc2k3 (wel xscale ondersteuning en optimizations) maar waarschijnlijk heeft die meer nodig dan 32mb.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjah dat toetsenbordje van die Sony is wel handig, maar volgens mij wil je wel een PDA met WiFi als je video wil kijken en wil MSNnen.

Kun je niet beter een laptop kopen voor die dingen die jij wilt? :) Een PDA is toch beperkt hoor

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 30 April 2003 @ 22:28:
Sjah dat toetsenbordje van die Sony is wel handig, maar volgens mij wil je wel een PDA met WiFi als je video wil kijken en wil MSNnen.

Kun je niet beter een laptop kopen voor die dingen die jij wilt? :) Een PDA is toch beperkt hoor
Tsja, video kan toch gewoon op een geheugenkaartje? En MSN zit bij pocketpc al ingebakken en meer heb ik niet nodig. WiFi is niet noodzakelijk, bluetooth werkt net zo makkelijk in mijn thuissituatie. En via mijn GPRS toestel kan ik ook nog is lekker mobiel internetten. Laptop is me veel te duur, want dan wil ik er meteen ook 1 waar je ook echt wat mee kan, op gebied van spellen enzo! Dus, de gulde middenweg is voor mij een stevige PDA, maar jah: Welke van de 3 :S

|:( :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 00:17 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:21

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 00:15:
[...]

Tsja, video kan toch gewoon op een geheugenkaartje? En MSN zit bij pocketpc al ingebakken en meer heb ik niet nodig. Laptop is me veel te duur, want dan wil ik er meteen ook 1 waar je ook echt wat mee kan, op gebied van spellen enzo! Dus, de gulde middenweg is voor mij een stevige PDA, maar jah: Welke van de 3 :S

|:( :?
Misschien een domme vraag maar waarom overweeg jij geen ipaq? de 3970 is al te krijgen voor rond de 500 euro.

Ik heb zelf namelijk een 3970 (bewuste keuze). Beste beeldkwaliteit onder ppc's en goeie expanding posibillities. Snelle scherm opbouw (ati powered :P).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 01 May 2003 @ 00:17:
[...]

Misschien een domme vraag maar waarom overweeg jij geen ipaq? de 3970 is al te krijgen voor rond de 500 euro.

Ik heb zelf namelijk een 3970 (bewuste keuze). Beste beeldkwaliteit onder ppc's en goeie expanding posibillities. Snelle scherm opbouw (ati powered :P).
oke oke, misschien ook geen gek ding: Draai jij er ook MP3 op en Video? En hoe goed is dat? Waarom die Ipaq boven de loox600 ? En hoe is de batterij in real life?

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Ik heb zelf een Sony Clie (ander model), erg leuk maar ik zou persoonlijk voor pocketpc gaan. Mijn collega heeft een pocket loox waar ik eens mee heb mogen spelen, maar dat is niet slecht! goeie kwaliteit van het scherm, geluid is ok.
Ipaq zou ik persoonlijk niet nemen, alles wat je uit wilt breiden moet je een speciale cover voor kopen en eraan vast klikken. Ze zijn een stuk duurder. De loox heeft bv veel meer performance.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Sure as hell Dell, ik gebruikte de mijne ook wifi op school werkte prima, tuurlijk kan hij niet alle pagina's aan, maar msn gaat prima.
Zeker nu mijn tweede dell in aantocht is( de eerste had ik gecrashed :( ), met toetsenbord, kan ik zeggen ga voor dell hij zal je niet teleurstellen, mij in ieder geval niet!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 00:21:
[...]

oke oke, misschien ook geen gek ding: Draai jij er ook MP3 op en Video? En hoe goed is dat? Waarom die Ipaq boven de loox600 ? En hoe is de batterij in real life?
MP3 en video gaat uitstekend op de iPaq. Windows media streams, MP3's en WMA's kun je met Windows Media Player afspelen, MPEG's, Ogg Vorbis, DivX etc. kun je met PocketMVP afspelen. Full screen trekt ie makkelijk. Het scherm van de 3970 is waanzinnig (eenmaal gezien --> nooit meer wat anders :*) ). Je kunt SD kaartjes in de 3970 stoppen, dus alles is mooi compact en ziet er stoer uit.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-02 09:49
Even een schopje.

Kan je hier eigenlijk ook mee remote desktoppen? Dus vanuit je luie stoel je PC bedienen???

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik heb sinds een maandje de Sony Cliè PEG-NZ90 met PalmOS 5 ding bevalt me super. Lekker MP3's luisteren voor onder weg, eff hier en daar wat foto's maken ( zit een 2MP camera ingebouwt max res. is 1600x1200 :) je ken der ook nog mee opnemen, maar niet z'n super kwali ) via blauwtand inernetten om het huis, ook makkelijk met msn ;)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:25
The Undertaker schreef op 09 June 2003 @ 10:35:
Even een schopje.

Kan je hier eigenlijk ook mee remote desktoppen? Dus vanuit je luie stoel je PC bedienen???
Ja, d'r zit een Terminal Service client bij (bij de PocketPC dingen).

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-02 09:49
CubicQ schreef op 09 juni 2003 @ 11:24:
[...]

Ja, d'r zit een Terminal Service client bij (bij de PocketPC dingen).
Bedankt. ;)
Pagina: 1