Toon posts:

Een eigen netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uitgebreid de handleiding van tweakers O-) gelezen over netwerk. Nu heb ik mij laten vertellen dat de kabel bestaat uit:

- 2 x RJ45 Connector
- Crosskabel

Ik heb van mijn adsl abonoment een tang gekregen :9 . Kan ik daar deze RJ45 conectors hier mee afknijpen en is het juist dat het crosskabel heet, zijn daar verschillende kosten van, en hoe duur is het ongeveer bij elkaar.

Ik open deze topic, omdat dit de eerste keer is dat ik een netwerk ga maken. Ik denk dat er de nodige problemen zullen komen dus houd aub dit topic :+ open _/-\o_ .

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 18:21:
dus houd aub dit forum open _/-\o_ .
Topic >:)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46

Alaksandus

Vae puto deus fio

Klopt met die tang kun je UTP Kabels maken en afwerken met en RJ-45 connector. Maar dit is heel erg basic en ik ben bang dat hier snel een slotje op komt. Verder zijn er geen verschillen in de kosten tussen een cross kabel en een straight (gewone) kabel.

En sorry dat ik het zeg maar misschien ook al op www.beginnersweb.nl gekeken, is denk ik iets te vinden over standaard netwerkje thuis aanleggen. Denk dat je daar wel iets aan kunt hebben.

Voor de rest veel suc6 :Y)

Als een god in Nijmegen.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Geen idee waar je naar toe wilt met je vraag.

Gebruik de search en je zult je bedrading van een normale en een 'crossed' UTP kabel kunnen vinden.
Als de krimp-tang die je heb de RJ-45 eindstukjes kan krimpen (dichtdrukken) dan zal t wel gaan.

En als je in de toekomst problemen verwacht gebruik je gewoon weer de search in GoT. Trouwens iedere tweakert klungelt eerst zelf, zelf-redzaamheid in tweaker-land is groot.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Euh.. met die tang bij je ADSL-pakket kan je denk ik alleen maar RJ11-connectors vastmaken (telefoonstekkertjes dus..)
Van je adsl-modem naar je pc moet je een straight-kabel gebruiken.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op 30 april 2003 @ 18:39:Euh.. met die tang bij je ADSL-pakket kan je denk ik alleen maar RJ11-connectors vastmaken (telefoonstekkertjes dus..) Van je adsl-modem naar je pc moet je een straight-kabel gebruiken.
Lijkt me niet dat je bij een adsl pakket alleen maar een tang krijgt om telefoonstekkertjes te knijpen. Loopt allemaal via RJ45's dus het zal best kunnen. Trouwens, met de meeste van die tangen kun je sowieso beide types knijpen.
offtopic:
't blijft een beetje vage vraag

[ Voor 6% gewijzigd door Winnetou op 30-04-2003 19:22 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

alwinh schreef op 30 April 2003 @ 19:22:
[...]
Lijkt me niet dat je bij een adsl pakket alleen maar een tang krijgt om telefoonstekkertjes te knijpen. Loopt allemaal via RJ45's dus het zal best kunnen. Trouwens, met de meeste van die tangen kun je sowieso beide types knijpen.
Lijkt me wel. Sterker nog: Ik weet het zelfs heel zeker. :)

Je krijgt er namelijk al 1 RJ-45 kabel bij (van modem naar PC)
en je krijgt 2 telefoonkabels met stekker + 3 losse connectors RJ-11 en een RJ-11 Tang

Die tang kun je niet voor RJ-45 stekkers gebruiken omdat ie niet past.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
OK dan... dan heb ik weer 2 vragen :9 :

- Hoe duur is zo'n tang
- Kunnen ze in de winkel hem ook maken voor me 8)

(ik let wel op geld want dat is er niet :/ )

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zo'n tang is duuder dan een kabeltje kopen. Zeker gezien het feit dat je minimaal drie stekkertjes verneukt als je voor het eerst gaat knijpen :)

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Misschien is het wel gewoon makkelijker om de kabels die je nodig hebt kant en klaar te kopen. Dan heb je ook geen tang nodig, en dan bespaar je daar ook weer op.

Acer 1501 : P4 bak

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zo'n tang is vrij duur.
Zeker de goede tangen.

En in een beetje computerwinkel maken ze ze op maat voor je.
Dus niet Dynabyte of Vobis bv, want daar hebben ze ze alleen kant en klaar :)

suc6
TrailBlazer schreef op 01 May 2003 @ 09:06:
Zo'n tang is duuder dan een kabeltje kopen. Zeker gezien het feit dat je minimaal drie stekkertjes verneukt als je voor het eerst gaat knijpen :)
3 maar :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

ik had pas ook een tang nodig voor het aanleggen van me netwerk en moest die dus kopen(kant&klaar kabel werkte niet want moest door muur).

maar het beste kan je een kant&klaar kabel kopen, want die zijn op die lengte nog wel eens goedkoper als los wat meters kopen.

als hij door een muur moet koop dan gewoon ene paar stekkertje en knip 1 connecter van de standaard kabel af en vervang hem dan later met nieuwe. de tang zelf koste mij 17 euro en die werkt best

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ach ja je hebt goedkope en dure tangen, die speelgoeddingetjes zijn best te doen en ze werken nog ook, het is altijd makkelijk zo'n tang te hebben. Anders moet je er een lenen of gewoon een kant en klaar kabel kopen die zeker bij korte stukjes goedkoper is.
TrailBlazer schreef op 01 May 2003 @ 09:06:
offtopic:
Ik heb zeker talent ofzo >:) : nog nooit 1 verneukt :D

[ Voor 4% gewijzigd door Winnetou op 01-05-2003 13:37 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Verwijderd

Topicstarter
Jaja :)

Het is er: de crossed cable. Gewoon 15 meter (ze hadden niet kleiner) gekocht en die kabel is perfecto. Nu is er een ander probleem :'( .

Alles geinstalleerd... kabel van pc naar pc. Ga ik verbinding maken:

LAN VERBINDING :r

Een van de netwerk kabels is niet aangesloten |:(

Het is ECHT een crossed cable en het zijn ook echt 2x RJ45.

Wat nu....... AUB help mij! _/-\o_

Ik heb dit al gelezen:

Hier hebben jullie misschien ook iets aan wat het probleem zou kunnen zijn/worden :O :

Ga naar het “DNS Configuratie”-tabblad en zet DNS aan.

Dit zie ik in me DNS Configuratie-tabblad:

Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/naamloos_62251126122_766459.JPG?377334

Is ie zo aan?

Helup :/ :'(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.