Toon posts:

Een paar vragen, videokaart, werkgeheugen, voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben een leek op het gebied van computers, en zag dat hier wel heel erg veel pc-experts zitten dus dacht laat ik jullie eens om advies vragen. Ik heb al wat keren de search gebruikt en het forum doorgenomen maar heb nog mn twijfels. Dit is mn ''setup''

- Pentium 4 1,7 Ghz processor
- 256MB DDR geheugen
- Radeon 7000 64M TVO(staat op de videokaart zelf, bij eigenschappen staat Ati Radeon VE RV100 64mb)
- M7SXF/H Moederbord
- 40 gb HD

1: Ik ben dus van plan een nieuwe videokaart te gaan kopen, omdat mn pc sommige spellen niet trekt, zoals Generals bijv. Ik heb er ongeveer 150 euro voorover, zovaak game ik namelijk niet, uurtje per dag hoogstens. Maar wil dan weer wel de nieuwere(toekomstige) spellen spelen, zoals Half Life 2 bijv. Dus welke kaart zouden jullie kopen met zo'n setup en dat geld?

2: En is het dan nog verstandig om extra werkgeheugen erbij te nemen? Merk je veel verschil tussen 512 en 256 MB tijdens gamen? Dus dan zou ik nog eens 256 mb DDR erbij kunnen kopen? Wat kost dat ong?

3: Ik las ook nog iets over videokaarten die sterkere voedingen nodig hebben? Ik had gister mn computer(voor het eerst) opengemaakt om te kijken van hoe en wat, en zag dat er bij de voeding max. output power: 300W (+3.3 & +5V & +12V = 280 W Max) stond. Is dat voldoende voor een goede videokaart? Of ook gelijk een betere voeding?

4:En nog een vraag, waar kan je een progje dwl om de temperatuur aftelezen van je cpu enzo? Ik heb zo'n vermoeden dat hij wel eens overhit raakt. Soms tijdens het Vietcongen, slaat ie opeens af en reboot gewoon uitzichzelf, net als het zo lekker gaat. Mn computer heeft wel meer vreemde trekjes, mischien dat ik hem is helemaal leeg moet gooien, dan is ie toch weer helemaal zoals uit de fabriek zeg maar, niet meer onstabiel enzo?
Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt, joe

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:34
1. Voor 150 euro zou ik gaan een voor een Geforce 4 Ti 4200. Heb je er wat meer voor over zou ik gaan voor een ATI radeon 9500(pro). Kost je rond de 200 euro.
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49 <-- staan ze wel bij.

2. Het verschil tussen 256 en 512 merk je wel, maar het verschil zal denk ik niet zo groot zijn als met een andere videokaart.

3. Die voeding trekt het wel.

4. Kijk eens naar motherboard monitor. volgens mij kan die dat wel. http://mbm.livewiredev.com/

[ Voor 21% gewijzigd door Twistedmark op 30-04-2003 17:48 ]

Verwijderd

Twistedmark schreef op 30 April 2003 @ 17:43:
1. Voor 150 euro zou ik gaan een voor een Geforce 4 Ti 4200. Heb je er wat meer voor over zou ik gaan voor een ATI radeon 9500(pro). Kost je rond de 200 euro.

2. Het verschil tussen 256 en 512 merk je wel, maar het verschil zal denk ik niet zo groot zijn als met een andere videokaart.

3. Die voeding trekt het wel.

4. Kijk eens naar motherboard monitor. volgens mij kan die dat wel. http://mbm.livewiredev.com/
Je kunt ook voor een gewone Radeon 9500 gaan met 64 MB. Die kosten nog maar 95 euro en zijn voor hun geld heel erg snel. Die zou ik dus nemen.

En dan haal je 256 mb extra ram met het geld wat je overhoudt. Dat merk je toch echt wèl in nieuwere games.

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 17:48:
[...]

Je kunt ook voor een gewone Radeon 9500 gaan met 64 MB. Die kosten nog maar 95 euro en zijn voor hun geld heel erg snel. Die zou ik dus nemen.

En dan haal je 256 mb extra ram met het geld wat je overhoudt. Dat merk je toch echt wèl in nieuwere games.
Ik zat al in de pricewatch te kijken maar ik kon nie echt een goedkope vinden. Van welk merk is die radeon?

edit:
heb hem al gevonden. Club3d ATI Radeon 9500 http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49

[ Voor 11% gewijzigd door Twistedmark op 30-04-2003 17:51 ]

Verwijderd

1. ik zou zeggen voor <€150 een radeon 9000 maar of je in de toekomst hl2 nog gaat kunnen spelen is een grote vraag. Als je meer uitgeeft aan een nieuwe vodeokaart gaat die natuurlijk langer mee
2. met 256Mb extra ga je een verschil zien in de laadtijden in games, maar minimaal in windows
3. je voeding is nog goed genoeg.
4. neem eens goegle en zoek naar speedfan en mbm5

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1. Check de FAQ hier in Videoplanken & Beeldkanonnen >> "welke videokaart moet ik kopen?"

2. Check de FAQ in Processors, Mobo's & Geheugen >> "geheugen" >> "hoeveel geheugen heb ik nodig?"

3. Check de sticky in Overige Hardware >> "hoe is dit systeem?" >> "welke voeding heb ik nodig?"

4. Check de FAQ in Processors, Mobo's & Geheugen >> Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Kortom: alles is gewoon te vinden B)

/basic
/faq

In de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) staat overigens ook dat je naast de search/google ook altijd de subforum-FAQ's dien te raadplegen. Daar staat meer info in dan je denkt :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 30-04-2003 17:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.