Toon posts:

[INET SHARE] Geen internetverbinding mogelijk, wel netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier kom ik niet uit dit zeer lastige probleem.
Ik heb hier 1 pc op Windows 2000 Professional staan en 1tje op 98 SE.
Beiden systemen werken perfect, ook het netwerk doet het goed. In pc1
zitten 2 netwerkkaarten, 1tje voor de kabelverbinding van @home en 1
voor het netwerk zelf.

Ik heb de internetverbinding op pc1 gedeelt, maar op de 1 of andere manier
krijg ik op het andere systeem steeds geen verbinding. Hij zoekt wel, maar
komt dan met een melding dat de pagina niet beschikbaar is.

Ik heb ook al gekeken of het mischien iets te maken heeft met de verbinding, dus de verbinding proberen weg te gooien en opnieuw instellen, maar op de 1 of andere manier kan ik die netwerkverbinding in Windows 2000 maar niet weggooien.

Ik ben ten einde raad, ik ben hier nu al een paar dagen mee bezig, en heb al verschillende mensen gevraagd, ben zo ongeveer half internet wezen afstruinen hiervoor.....maar helaas....niks kunnen vinden.......mischien hebben de jongens hier nog tips? maw hellup, please :?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Heb je op de client ook alle instellingen goed staan? Post ze eens hier.
Verder: geef de client eens een vast IP adres, stel (bijvoorbeeld) 194.169.18.18 in als DNS, stel je server als gateway in etc.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Ok hier de ip's die ik gebruik, en natuurlijk de overige instellingen.

PC1 alles automagisch + internetdeling

PC2 heb ik gezet op 192.168.0.2 subnetmask 255.255.255.0
voor de rest zijn er naar mijn weten geen andere instellingen nodig.

Heb nu ook Sygate geinstalleerd gehad, maar ook dat werkt niet, hij krijgt op de clientpc geen verbinding met de Sygate server......dus ik weet nu helemaal niet meer waar ik moet zoeken.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 18:04:
Thanks,

Ok hier de ip's die ik gebruik, en natuurlijk de overige instellingen.

PC1 alles automagisch + internetdeling

PC2 heb ik gezet op 192.168.0.2 subnetmask 255.255.255.0
voor de rest zijn er naar mijn weten geen andere instellingen nodig.

Heb nu ook Sygate geinstalleerd gehad, maar ook dat werkt niet, hij krijgt op de clientpc geen verbinding met de Sygate server......dus ik weet nu helemaal niet meer waar ik moet zoeken.
Ookal gaat het automatisch...vertel toch eens de TCP/IP instellingen van de NIC die in pc1 aan het interne netwerk hangt... Bovendien moet je op PC2 ook nog de DNS en de gateway instellen (en dat is weer afhankelijk van de instellingen bij PC1...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar leg mij dat eens uit waar ik dat moet zoeken? Ik zie namelijk nergens staan wat de ipadressen zijn van PC1 en DNS en WNS heb ik niet ingestelt. In WinXP kan je alles zien bij Status van Lan-Verbinding, maar in W2k is dat anders, maar weet niet waar ik dat kan vinden.....

• Cpt.Morgan
- startmenu
- run
- 'CMD'
- 'ipconfig'

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit is de meest handige configuratie. Zorg er iig voor dat je server op de netwerkkaart die de client serveert een vast ip heeft in de goede ip-range.

[pc1 (server) - netwerkkaart 1]
IP 192.168.0.1
SUB 255.255.255.0
[pc1 (server) - netwerkkaart 2 (internet)]
DHCP
[pc2 (client) - netwerkkaart 1]
IP 192.168.0.2
SUB 255.255.255.0
DNS+gateway etc. 192.168.0.1

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Cpt.Morgan
alwinh schreef op 30 April 2003 @ 18:52:
dit is de meest handige configuratie. Zorg er iig voor dat je server op de netwerkkaart die de client serveert een vast ip heeft in de goede ip-range.

[pc1 (server) - netwerkkaart 1]
IP 192.168.0.1
SUB 255.255.255.0
[pc1 (server) - netwerkkaart 2 (internet)]
DHCP
[pc2 (client) - netwerkkaart 1]
IP 192.168.0.2
SUB 255.255.255.0
DNS+gateway etc. 192.168.0.1
Moet inderdaad werken, hoewel ik zelf er de voorkeur aan geef om ook op pc2 bij de DNS servers (maar natuurlijk niet ge gateway) gewoon de IPs van mijn provider in te vullen, maar dit moet ook werken...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de settings zoals jullie die aangeven heb ik ook nu geprobeerd. Maar helaas, zonder enig resultaat... :( ik zou bijna moedeloos worden van dit verhaal... ik snap gewoon niet wat er verkeerd staat....ik weet gewoon zeker dat het een software instelling is.....maar de vraag is, waar staat het verkeerd.

Hier even de gegevens van de ipconfig die jullie vroegen:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: maast1.lb.home.nl
IP-Adres 217.120.6.55
Subnetmask 255.255.254.0
Standaardgateway 217.120.6.1

Verbinding 2
Verbindingsspecifiek DNS-Achtervoegsel 192.168.0.3
Subnetmask 255.255.255.0
standaardgateway ____________

Het duurt nu trouwens wel een stuk langer voordat de andere pc zegt dat ie geen pagina kan vinden. Dus hij zoekt nu wel langer.....

• Cpt.Morgan
Je geeft iedere keer maar de helft van de gegevens... Heb je alles exact zo geprobeerd als in de post van alwinh? Dat wil zeggen inclusief de gateway en DNS instelling op PC2? En heb je ook geprobeerd de DNS instellingen op PC2 gelijk te maken aan die van PC1? Want als je bv op PC2 als gateway 192.168.0.1 invuld, terwijl het IP van PC1 192.168.0.3 is, zal het niet werken...

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me geweldig, maar wat bedoel je van de helft van de gegevens......wat heb je nog meer nodig dan?

En ja, tuurlijk, ik heb de gegevens net zo over genomen....

Verwijderd

Topicstarter
en pc 2 heeft trouwens bij ip: 192.168.0.2 subnetmask 255.255.255.0
gateway het ip van de server: 192.168.0.3 en dns het ip van de server.....zoals jullie opgaven, maar na een reboot veranderd dat het probleem niet.....

• Cpt.Morgan
probeer vanaf pc2 eens te pingen naar een extern IP adres:

- start
- run
- command
- 'ping 213.239.154.35'

En hoe heb je internet eigenlijk gedeeld? Met de ingebouwde ICS?
Zie daarvoor ook hier: http://www.annoyances.org/exec/show/ics_2000

[ Voor 47% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-04-2003 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb gepinged vanaf pc2 naar het opgegeven IP adres, maar ik krijg dan timeouts....

En ik heb m'n verbinding gedeeld via de ingebouwde ICS, en ik heb ook SyGate geprobeerd. Maar dat werkt ook niet.....

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Ik ken ICS niet, maar volgens mij zit daar ook een DHCP server in en als dat zo is kan je gewoon DHCP instellen op de client pc.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Die staat nu ook op DHCP ingesteld, maar nog geen vorderingen...... :'(

• Interstice
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

ik denk dat de netwerkverbinding op je win2000 bak een conflict heeft met een ander stukje hardware. Als je die niet kan deleten en der verder oook niks mee kan is die waarschijnlijk stuk. Duik veiloige modus in delete ze verander het irq..... zorg dat je hem kan deleten en kijk dan is verder naar je settings

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 19:35:

Hier even de gegevens van de ipconfig die jullie vroegen:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: maast1.lb.home.nl
IP-Adres 217.120.6.55
Subnetmask 255.255.254.0
Standaardgateway 217.120.6.1

Verbinding 2
Verbindingsspecifiek DNS-Achtervoegsel 192.168.0.3
Subnetmask 255.255.255.0
standaardgateway ____________
Dan moet je wel de gateway invullen he :P
Dat is dus het ip van de 2e netwerkkaart in je server, ws. 192.168.0.1

• Cpt.Morgan
Tweakertje schreef op 30 april 2003 @ 21:32:
[...]
Dan moet je wel de gateway invullen he :P
Dat is dus het ip van de 2e netwerkkaart in je server, ws. 192.168.0.1
Ehh nee dude... dit zijn de 2 NICs in zijn win2000 pc... die 2e is dus de NIC waarmee hij verbinding maakt met de andere PC, daar moet juist GEEN gateway ingevuld worden, anders werkt de internetverbinding ook niet meer op die PC :)

Verwijderd

Topicstarter
iig, probleem nog niet opgelost.......ik denk dat ik maar eens opnieuw ga beginnen met de W2K installatie, en overweeg zelfs om 98 er terug op te gooien, als het dan nog niet werkt, dan zou het mogelijk een hw conflict kunnen zijn en anders schaf ik wel een router aan.....probleem ook opgelost......

thank u all......... _/-\o_

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
mijn tip" maak een netwerk diskette op 1 pc en voer deze op alle pc's uit. ook de pc waarop je de diskette hebt gemaakt. klinkt stom maar kan soms erg verfrissend werken... Wat ook handig is, is (als je zone alarm of een andere firewall hebt) die eens een stukje minder veilig te zetten of zelfs uitzet. heb je dan wel verbinding??
Pagina: 1