Ja, dit onderwerp is vaker geweest, maar zelfs met phpfaq en search kom ik er nog niet uit. Ik kan ook nergens voorbeelden vinden van mensen die het eerder hebben gedaan. Vreemd, want ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat ik de eerste ben die dit wil maken, maar goed;
Ik wil een upload maken die bestanden van de harde schijf én bestanden vanaf het internet kan uploaden. Ik heb echt vanalles geprobeerd, maar dit leek met nog het meest logische:
De directory upload bestaat, het bestand logo.gif óók. Kan iemand mij wat verder in de goede richting helpen?
Ik wil een upload maken die bestanden van de harde schijf én bestanden vanaf het internet kan uploaden. Ik heb echt vanalles geprobeerd, maar dit leek met nog het meest logische:
PHP:
Maar dat werkt dus voor geen meter, als ik hem bij lycos open gebeurd er niets, en als ik hem lokaal open krijg ik dit:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?PHP $bestand = "http://www.google.nl/images/logo.gif"; $upload = fopen( $bestand, "r" ); $inhoud = fread( $upload,$bestand_size ); fclose ( $upload ); $opslaan = fopen( "upload//".$bestand_name, "wb" ); fwrite ( $opslaan, $inhoud, $bestand_size ); fclose ( $opslaan ); ?> |
Er zou dus iets fout gaan bij het fopen, geen toestemming.... Maar hoe krijg je dan "toestemming" tot een bestand op het internet??? Dat kan het probleem toch niet zijn?Warning: fopen("upload//", "wb") - Permission denied in c:\phpdev\www\upload.php on line 7
Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in c:\phpdev\www\upload.php on line 8
Warning: fclose(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in c:\phpdev\www\upload.php on line 9
De directory upload bestaat, het bestand logo.gif óók. Kan iemand mij wat verder in de goede richting helpen?