Hay Tweakers,
Ik heb een scriptje die checkt of een persoon een gebruikersnaam als subdomein gebruikt. Zo ja, dan wordt hij doorgestuurt naar het profiel van de persoon met die gebruikersnaam. Echter, er zijn nogal veel gebruikersnamen die allemaal als subdomein gezet moeten worden in de array. Nou wil ik even weten, of dit scriptje niet wat sneller kan:
Ik heb nu 150 gebruikers in de database, die dus allemaal gescanned moeten worden, en het verschil mét of zonder dit scriptje is al duidelijk merkbaar :-)
P.S.
Happy Koninginnedag!
Ik heb een scriptje die checkt of een persoon een gebruikersnaam als subdomein gebruikt. Zo ja, dan wordt hij doorgestuurt naar het profiel van de persoon met die gebruikersnaam. Echter, er zijn nogal veel gebruikersnamen die allemaal als subdomein gezet moeten worden in de array. Nou wil ik even weten, of dit scriptje niet wat sneller kan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?php $query = "SELECT gebruikersnaam,id FROM members"; $result = mysql_db_query($dbname, $query); if($result){ while($r = mysql_fetch_array($result)){ $data_gebruikersnaam = stripslashes($r["gebruikersnaam"]); $data_gebruikersnaam = strtolower($data_gebruikersnaam); $data_id = $r["id"]; $subdomein["$data_gebruikersnaam"] = "http://www.mijnsite.nl/showuser.php?id=$data_id"; $host = " ".getenv("HTTP_HOST"); foreach($subdomein as $sub => $locatie) { if(strpos($host,"$sub.mijnsite.nl")>0 && $sub!="www"){ header("Location: $locatie"); } } } } ?> |
Ik heb nu 150 gebruikers in de database, die dus allemaal gescanned moeten worden, en het verschil mét of zonder dit scriptje is al duidelijk merkbaar :-)
P.S.
Happy Koninginnedag!