Toon posts:

[C++] inportb, hoe te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus 4 knopjes aansluiten op mijn Com poort. Nu ben ik er met de search achter gekomen dat je waardes kan lezen in C++ met inportb. Nu is mijn vraag welke waardes ik aan deze functie mee moet geven om bv als knopje 1 wordt ingedrukt dat actie 1 wordt uitgevoerd.

-----edit-----
Me knopjes zitten zo aangesloten op me com poort:
Button 1 : Pin 4 and 8
Button 2 : Pin 4 and 6
Button 3 : Pin 4 and 9
Button 4 : Pin 4 and 1
-----edit-----

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 16:46 ]

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
als je op een NT machine zit kan je niet aan je com poort daar moet je API functies voor gebruiken (ReadFile, WriteFile),

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Ach ja, weer een topic over de seriële poort :) Die mogen ondertussen wel de FAQ in! (Is ook niet de eerste keer dat ik dat zeg, trouwens.)

Zelf heb ik er nooit iets mee gedaan maar uit eerdere topics maak ik op dat de DLPortIO library een interface aanbiedt voor het manipuleren van de seriële/parallelle poort. Onder Windows NT/2000 kun je uitsluitend in compatibility mode met inportb/outportb werken.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Soultaker schreef op 30 April 2003 @ 17:18:
Zelf heb ik er nooit iets mee gedaan maar uit eerdere topics maak ik op dat de DLPortIO library een interface aanbiedt voor het manipuleren van de seriële/parallelle poort. Onder Windows NT/2000 kun je uitsluitend in compatibility mode met inportb/outportb werken.
Kleine correctie: Met DLPort I/O ben je in staat om elke I/O poort te benaderen. Dat je er toevallig een LPT poort of een serieele poort benadert zal DLPortI/O een worst wezen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 01-05-2003 08:12 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom gebruik je niet de joystick connector? Die zit op elke reguliere geluidskaart, en heeft ook ondersteuning voor 4 knopjes dmv 4 pins.

Die knopjes kun je gewoon uitlezen met Windows' API functies (joyGetPos () en aanverwanten)

hier staat een datasheet van de joystick connector

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 01-05-2003 10:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 01 mei 2003 @ 10:43:
Waarom gebruik je niet de joystick connector? Die zit op elke reguliere geluidskaart, en heeft ook ondersteuning voor 4 knopjes dmv 4 pins.

Die knopjes kun je gewoon uitlezen met Windows' API functies (joyGetPos () en aanverwanten)

hier staat een datasheet van de joystick connector
thnxxx, hier heb ik veel aan. Ik zal kijken hoe ver ik kom ;)
Pagina: 1