W2K3S [Group Policy Scripts]

Pagina: 1
Acties:

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Topicstarter
Ik ben hier een beetje aan het testen met group policies en ben nu aangekomen bij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
+ Computer Configuration
  - Windows Settings
    - Scripts (Startup/Shutdown)    |
                    |
                    | Startup
                    | Shutdown

Idem bij + User Configuration

Nu ga ik er vanuit dat ik hier kan opgeven dat een script (.bat bijv.) wordt gedraaid bij het inloggen/uitloggen van een user. Ik ben nu aan het testen met de startup policy. Ik heb een UNC pad opgegeven naar \\server\NETLOGON\script.bat, die pakt ie niet.

nou heb ik dat scriptje verplaatst naar de \\domein.local\Sysvol\domein.local\Policies\{lang nummer}\machine\Scripts\Startup map van de huidige grouppolicy. En nog steeds pakt ie het scriptje niet?

Doe ik wat verkeerd? of heeft deze policy instelling een andere bedoeling?

mijn T.net systeemspecspagina

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Wat voor OS heeft de client ???

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Windows XP SP1, De andere instellingen in die policy worden wel overgenomen, Zoals IE startpagina, Messenger uitschakelen etc.

Verwijderd

Je hebt het scriptje in de goede share (SYSVOL) geplaatst..

Echter dien je het scriptje via de Profile-tab van de user te koppellen en niet via de GPMC.

Hier definieer je het scriptje wat voor de user gedraaid moet worden... Let op definieer GEEN UNC pad maar gewoon script.bat.

Win2k3 kijkt namelijk by default naar de SYSVOL share...

• blaatschaapje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 13:05
heb je de dns op de client ingesteld op dns= ipnr server

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 21:18:
Je hebt het scriptje in de goede share (SYSVOL) geplaatst..

Echter dien je het scriptje via de Profile-tab van de user te koppellen en niet via de GPMC.

Hier definieer je het scriptje wat voor de user gedraaid moet worden... Let op definieer GEEN UNC pad maar gewoon script.bat.

Win2k3 kijkt namelijk by default naar de SYSVOL share...
Ja, mijn gewone logon script werkt gewoon, maar ik wou met de Grouppolicy juist voor een groep gebruikers hetzelfde logonscript opgeven.
ict-boy schreef op 30 April 2003 @ 21:38:
heb je de dns op de client ingesteld op dns= ipnr server
Yep, mijn dns server is tevens mijn domeinserver.

Het afmeldscript blijkt nu wel te werken bij het afsluiten van de pc, dan zie ik in de status staan:

[windows wordt afgesloten]
[instellingen worden opgeslagen]
[netwerkverbindingen worden verbroken]
[afmeldingsscripts worden uitgevoerd]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26
Ja, mijn gewone logon script werkt gewoon, maar ik wou met de Grouppolicy juist voor een groep gebruikers hetzelfde logonscript opgeven.
Dat scheelt inderdaad een hoop werk, maar de exacte implemetatie hiervan ken ik niet. Het lijkt me dat je niet bij iedere gebruiker dit apart hoeft op te geven.

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:43
staan rechten op die batch file wel goed?

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
djluc schreef op 02 mei 2003 @ 15:08:
[...]

Dat scheelt inderdaad een hoop werk, maar de exacte implemetatie hiervan ken ik niet. Het lijkt me dat je niet bij iedere gebruiker dit apart hoeft op te geven.
Het zou fijn zijn als iemand mij dit kon vertellen :D bij elke gebruiker die ik opgeef moet ik opgeven waar zijn logon script staat, ik zou het liever voor een complete groep op willen geven.

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
RRX schreef op 03 May 2003 @ 23:24:
[...]

Het zou fijn zijn als iemand mij dit kon vertellen :D bij elke gebruiker die ik opgeef moet ik opgeven waar zijn logon script staat, ik zou het liever voor een complete groep op willen geven.
Nobody? deze mogelijkheid moet toch wel aanwezig zijn?

Pagina: 1