Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zoek funktie

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
Mischien klink dit een beetje zinloos, maar als je met de search zoekt naar een bepaald onderwerp en dan uitkomt in een "het grote ......topic" van 1000 replies, dan is het nogal moeilijk zoeken naar dat woord wat je in de search hebt ingetypt.
op een pagina kun je ctrl+f gebruiken, maar omdat nou 20 pagina's lang te doen :X

is het dus mogelijk om ervoor te zorgen dat de search je gelijk naar dat deel van het draadje toe schopt?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 09:05

DinX

Motormuis

Zou me ook enorm handig lijken. Want de beste antwoorden vind je in veel gevallen in zo'n groot <blabla> topic.
Volgens mij lijkt het te doen, als de search een topic doorzoekt lijkt het me toch ook dat die kan bijhouden waardat hij het eerste woord tegenkomt.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Opslag bij omega

Omega slaat het allemaal wat ingewikkelder op. Per document wordt bijvoorbeeld opgeslagen hoe vaak een woord voorkomt, en waar het staat. Dit om de sortering te verbeteren en hierdoor kan er ook gezocht worden op zinnen.

In omega is ervoor gekozen om complete topics als losse documenten te beschouwen, omdat dit de kleinst mogelijke zinvolle verzameling informatie is voor het doel van deze searchengine. Losse reacties hebben vaak net niet genoeg betekenis en inhoud. Gevolg is dat de resultaten bij zoeken beperkt worden tot hele topics.
It's not a bug, it's a feature :P

Alleen krijg je er wel last mee bij grote topics. Maar eerlijk gezegd kom ik toch vrij weinig grote topics tegen die echt interresant zijn. Meestal is het gewoon een herhaling van dezelfde problemen (a la Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Dit is al wel eerder ter sprake gebracht. Ik zou er ook wel een voorstander van zijn als bijvoorbeeld de pagina waarin de trefwoorden in voorkomen even gemarkeerd wordt met een kleurtje. Zou echt veel zoekwerk besparen. Maar zit er waarschijnlijk niet in :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 17:49

Korakal

Up up up!

Da Union schreef op 30 April 2003 @ 16:37:
[...]
op een pagina kun je ctrl+f gebruiken, maar omdat nou 20 pagina's lang te doen :X
gebruik anders:

[topicurl]?limit=999
dan maakt ie er één grote pagina van, kun je met 1x ctrl-f rondkomen ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Yohan schreef op 30 April 2003 @ 17:26:
Zou echt veel zoekwerk besparen. Maar zit er waarschijnlijk niet in :)
Voor jou wel, voor de zoekmachine niet :X :)

• Da Union
  • Laatst online: 14-11-2023
ACM schreef op 30 April 2003 @ 18:18:
[...]

Voor jou wel, voor de zoekmachine niet :X :)
ach, een seconde meer of minder is toch niet erg? :D

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Toch zou ik er idd graag een oplossing voor zien, zie ook deze reply...
Er is vast iets voor te maken. Al is het maar een dropdown ofzo met alle replies waarin 1 van de zoekwoorden voorkwam, zodat je meteen naar die replies toe kunt springen...

Overigens is de suggestie "?limit=999" een aardige workaround. Dit heeft me (for now) geholpen, maar ik zou toch graag iets constructievers zien ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 01-05-2003 03:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MikeN
  • Laatst online: 21:28
Da Union schreef op 30 April 2003 @ 18:57:
[...]

ach, een seconde meer of minder is toch niet erg? :D
Ik vraag me af of je in seconden moet rekenen :+

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat moet je idd niet in seconden maar in tientallen seconden rekenen, het staat op de 'todo voor als we es zin hebben iets te wijzigen', maar verwacht voorlopig geen verbetering :)

Ik wil het wel wijzigen, maar weet dat het best veel werk is en sowieso niet in de huidige searchengine kan. Daar moet dus op een andere plek (bij het ophalen van de topicdata) structureel wat gewijzigd worden en dat is niet zomaar gebeurd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.