[RH9] mp3 lukt niet door gekloot met packages

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
Ik draai nu al 4-5 weken onder linux omdat mijn Win2k kapot is. Laatste 2 weken onder Redhat. Maar nu wil ik na al die tijd weer eens mijn mp3 collectie aanspreken ipv steeds mijn md's beluisteren.

Omdat xmms geen mp3 kan standaard heb ik een rpm van hun site geplukt: xmms-mpg123-1.2.7-21.i386.rpm. Daarvoor had ik xmms-mp3-1.2.7-21.p.i386.rpm geprobeerd maar dat werkte niet.
Het probleem is dat de eerstgenoemde een foutmeding geeft omdat er al een lib door een andere package word gebruikt.
Daarom wilde ik xmms ff weghalen en weer 'met een schone lei' beginnen, maar ik kan de boel niet weghalen met de package manager van RedHat. Die geeft de foutmelding dat xmms gebruikt word door xmms-mp3.
Ik vind het allemaal erg krom en zou niet weten hoe ik dit moet gaan fixen.

En het lijkt alsof ik de enige ben die het niet lukt :?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

bredend schreef op 30 april 2003 @ 15:46:
Omdat xmms geen mp3 kan standaard heb ik een rpm van hun site geplukt:
hun site ? Wie is 'hun' :?
xmms-mpg123-1.2.7-21.i386.rpm. Daarvoor had ik xmms-mp3-1.2.7-21.p.i386.rpm geprobeerd maar dat werkte niet.
Hoezo het werkte niet ? Welke foutmelding kreeg je ?
Daarom wilde ik xmms ff weghalen en weer 'met een schone lei' beginnen, maar ik kan de boel niet weghalen met de package manager van RedHat. Die geeft de foutmelding dat xmms gebruikt word door xmms-mp3.
Dus ? Dan verwijder je dus ook xmms-mp3. Of je forceerd de bewerking. (hint: Lees de manpage van rpm eens).

Al met al krijg ik niet het idee dat je enigzinds zelf hebt gezocht.
Lees ook eens NOS policy - updated 01/04/03 door om erachter te komen wat we van een topicstart verwachten.

Dit topic gaat om bovengenoemde redenen dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.