Toon posts:

Voordelen van een 300W voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zaterdag op de hcc-dagen een nieuwe computer kopen:
Abit KT7 RAID
AMD Athlon Thunderbird 900
128MB PC133 SDRAM
Maxtor 20GB UDMA100
en de rest is volgens mij niet echt interresant..
Maar ik heb nog een paar vraagjes over de voeding:
is een 300W voeding nodig/aan te raden of overbodig?
Als ik die Tbird 900 wil overklokken, heb ik dan een wel een 300W voeding nodig?
kan ik verder overklokken als ik een hoger wattage voeding heb?

Verwijderd

weet niet of het noodzakelijk is, mij werd aangeraden toen ik mijn duron600 ging overklokken om een 300w voeding te nemen..

nog iets anders, een vriend van me had een GeForce 2MC gekocht die niet werkte, na lang gekloot zijn we er8er gekomen dat het aan de voeding lag, toen we de 230w met een 300 hadden vervangen deed die ut prima!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Is dat een Geforce 2 MC-Hammer?? :P

www.simsport-racing.com

Verwijderd

Geforce en 230W? Ga toch een eind fietsen, dat zal toch nooit werken? Wat ik ook zo onnozel vind, is dat een vriend van mij zijn compu omgebouwd heeft:

Target 230W ATX voeding
MSI K7T Pro
AMD Duron 600 @ 618

Als hij zijn PC133 SDRAM op 133 zet, start ie met luid en piepend geraas. Vervolgens geeft windows een registerfout of loopt ie al vast voor dat ie het aangeeft. Komt waarschijnlijk vanwege die 230W voeding. Overigens stond de bus eerst nog niet op 106, maar omdat 133MHz SDRAM niet werkte, vond ik het beter om het op 106MHz Cas2 te clocken.

Verwijderd

Geforce 2 MC-Hammer ?

Nee man, Geforce 2 MC-Kansloos !

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo dat als je een Geforce2 werkend wilt hebben je dan sowies een 300W voeding nodig hebt?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Hangt natuurlijk ook van de kwaliteit voeding af, maar ik denk dat je het niet voor minder dan 300 watt moet doen.

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Voor die paar tientje moet je ECHT een 300W voeding nemen, VEEEEL minder warmte-productie (ook de Thunderbird 900 heeft daar een aardig aandeel in) en het is voor je voeding zelf ook beter, maar met zo'n Geforce kaart in zo'n systeem kun je eigenlijk niet om een 300W voeding om (vind ik) :)

Verwijderd

De ene voeding is de andere niet. Ik ahd hiervoor mijn K6/3 geval draaien met een 230W ATX voeding van Target. Hierbij draaide alles perfect, totdat ik meerdere dingen tegelijk ging doen: eerst hdd afslaan, dan opspinnen en vervolgens het mobo zonder stroom -> vast
Toen een 250W BAT voeding. Deed precies hetzelfde (maar kon net ietsje meer aan). Aangezien ik een bigtower had met veel ruimte, en ik toch al doof was voro luide fans, heb ik dus maar twee voedings gebruikt. Later heb ik een nieuwe bigtower gekocht (heeft wel iets van die AOpen HX08, maar dan BAT). Hierin zat een Fortron 250W voeding. Ik heb mijn PC nog voller gehangen en de processor nog meer overgeklokt en nog steeds draait die voeding.

• Xion
  • Laatst online: 29-08 12:45
Neem minimaal een 300W voeding, weet je zeker dat het ok is.

===========
Oh ja, denk niet zoals ik een keer bij een klant heb meegemaakt: (op je voeding zit een schakelaartje: 110V of 220V) de eikel dacht: 220V huidig, klik op 110V gezet, dubbel zo krachtig, dus wordt de computter dubbel zo snel.|:(

Verwijderd

300 watt voeding is aan te raden!!!
Zeker als je een TB neemt... Die hebbe wel 300 watt nodig!! Ook moet je een Geforce 2 kopen... die roeleren ook als de pest!! ikke heb ook een geforce! En 300 watt voeding!! Ik ben er trots op!! >:)

en ik heb geen :r windows :r

ROeleeeeeh

• Firestormer
  • Laatst online: 28-08 16:21
Op woensdag 22 november 2000 19:26 schreef Xion het volgende:
Neem minimaal een 300W voeding, weet je zeker dat het ok is.

===========
Oh ja, denk niet zoals ik een keer bij een klant heb meegemaakt: (op je voeding zit een schakelaartje: 110V of 220V) de eikel dacht: 220V huidig, klik op 110V gezet, dubbel zo krachtig, dus wordt de computter dubbel zo snel.|:(
wel leuk als je vuurwerk wil zien vooral proberen>:)

Verwijderd

Dus ik zou dat ook wel eens kunnen proberen om er een 300 Watt voeding in te hangen ipv een 235 Watt voeding

heb steeds vastlopers tijdens het spelen van spellen

zie onderstaande specs.

:(

Verwijderd

Geplaatst door AMD_UR - dinsdag 27 februari 2001 20:16

Dus ik zou dat ook wel eens kunnen proberen om er een 300 Watt voeding in te hangen ipv een 235 Watt voeding
heb steeds vastlopers tijdens het spelen van spellen
Dat ie werkt! Best goed getweakt :9

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Ik heb een amd 1333 met een vid kaart soundkaart en netwerk kaart. Alles op een 235 watt voeding. Ik heb alleen vastlopers in df3 en af en toe start ie drie keer op maarja dat nemen we voor lief.

Het probleem is dat als je een hoop kaarten erin hangt die allemaal voltage trekken dat het gebeuren kan dat je proc te weinig krijgt. Dus alleen een vid kaart en geluidskaart moet kunnen op een 235 watt voeding als je ook nog een tv kaart raid controller en netwerk kaart wil kan je toch maar beter even een 300 wat kopen.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
300 is soms al te weinig :(

ik zit er na te denken om er een tweede voeding bij te hangen voor de fannetjes
wat deltaas en zo
weet iemand hoe ik deze dan kan aan sluiten op de schakelaar van mijn atx ????
natuurlijk kan ik aan de achterkant ook de tweede uitzetten |:(

Verwijderd

Denk het niet Intestice.

Een TB1333+opstarten is al genoeg om die voeding in de kortsluit beveiliging te laten springen
--> die mooie reboots van 3x opstarten.

Overigens, als de voeding het uiteindelijk echt begeeft, kan de hele boel uitfikken natuurlijk, t'is maar dat je gewaarschuwd bent !!

En een 300 Watt voeding altijd genoeg ?

Mijn moederbord is een KT7-RAID,
de videokaart is een Matrox Marvel (Geen stroom slikkende Geforce dus),
3 harde schijven waarvan 2 x 7200 rpm,
SCSI-CDrom en IDE-CDWriter/DVD lezer combo,
toen had ik nog 128 MB geheugen, en wat kaartjes.

Die Duron wilde dus niet stabiel boven de 950 Mhz draaien.

De voeding was een Codesign 300 Watt,
toen een upgrade naar Enermax 450 --> Max=1122 Mhz met voltage mod :P

(Met natuurlijk betere koeling en fannetjes in de kast.
Staat nu met langzaam draaiende fans op 1060 omdat ik STILTE wil.. :z )

Greetz,
Hooi. :Y)

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Hoezo oude koeien uit de sloot halen ??

Freelance tweaker

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
voordeel 300w is ook dat je veel meer USB troep met gemak er aan kunt zetten

...

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 18:10 schreef JGC het volgende:
Geforce en 230W? Ga toch een eind fietsen, dat zal toch nooit werken? Wat ik ook zo onnozel vind, is dat een vriend van mij zijn compu omgebouwd heeft:

Target 230W ATX voeding
MSI K7T Pro
AMD Duron 600 @ 618

Als hij zijn PC133 SDRAM op 133 zet, start ie met luid en piepend geraas. Vervolgens geeft windows een registerfout of loopt ie al vast voor dat ie het aangeeft. Komt waarschijnlijk vanwege die 230W voeding. Overigens stond de bus eerst nog niet op 106, maar omdat 133MHz SDRAM niet werkte, vond ik het beter om het op 106MHz Cas2 te clocken.
Ben ik het totaal niet mee eens..
Vriend van mij heeft een Athlon1Ghz AXIA @1333Mhz lopen met een GF1SDR (ook stroomslurpend) en alles draait perfect foutloos.

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Over ouwe }:O }:O gesproken....

Gooi er alsjeblieft een 300W. voeding in !
Vooral met een Gforce-kaart.
Ik wilde er eerst ook niet aan... |:(
Had een 235W voeding,het liep wel maar kon b.v. de videokaart niet overklokken want dan liep de boel vast. :(

Pas een 400W. erin gezet.... :)
Loopt nu een stuk stabieler, en kan de videokaart nu ook goed overklokken.. :P

Grtz.

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11
Op maandag 11 juni 2001 11:07 schreef NoStra het volgende:

[..]

Ben ik het totaal niet mee eens..
Vriend van mij heeft een Athlon1Ghz AXIA @1333Mhz lopen met een GF1SDR (ook stroomslurpend) en alles draait perfect foutloos.
Dan heb jij nog nooit een harddisk zien afslaan omdat een Target 230W (zelfde als de zijne) geen K6/2-500 kon trekken...
En ik maar denken: Waarom doet die flips 3600 zo vreemd :?

Verwijderd

wat een gezeur over de voeding, koop gewoon de 300 Watt versie, is even duur en misschien bespaar je jezelf een hoop problemen. als je problemen kunt vermijden doe het dan!!

Verwijderd

ff een verhaaltje wat wel past bij deze topic :) Ongeveer een maand geleden ging m'n voeding d'raan (m'n broertje had blijkbaar niet geleerd dat je niet mag computeren terwijl het omweert!) en toen ging ik naar de Norrod. Ik wilde een nieuwe voeding en ik zei erbij dat ik m'n comp binnenkort ook wilde upgraden naar een TB 1Ghz+. Hij was druk en smeet me een 230 watt voeding toe. Nu zit ik d'rmee want ik wil gaan upgraden. En dan moet ik WEER 80 verrekte guldens neertellen voor een nieuwe voeding. Kan ik denken jullie deze voeding gewoon inruilen voor een 300-watt (wegens een onprofessionele behandeling? :Y)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 22 november 2000 18:44 schreef 5731N het volgende:
Is het zo dat als je een Geforce2 werkend wilt hebben je dan sowies een 300W voeding nodig hebt?
ik heb 235w ervoor en werk prima(GF2 MX)Intel P3800@900

Verwijderd

Nee, ik zou als verkoper zeggen dat je op kon rotten, ik heb het ook altijd druk als ik aan het werk ben, had je zelf maar op moeten letten.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Ik heb net vanmorgen een 350 Watt Enermax besteld, 300 Watt vinnik voor mijn systeem niet genoeg.

Ik heb dan wel geen stroomvretende AMD maar een Intel PIII 850 met G-Orb, die ik natuurlijk ga OC'en, maar ik heb dalijk 3 HDD's van 7200rpm,2 CDromdrives, 4 Case-fans, ATI-Radeon (incl GPU-fan)..... dat vreet allemaal stroom, en ik wil dus geen gedoe en storingen, dan maar gelijk goed.

De 430 Watt Enermax had ik liever, maar die was me te duur (scheelt bijna 100 piek)

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 20:19
een kort ding...

AMD beveelt niet voor niets een 300 watt psu aan... doh |:(

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Een P3 vreet ook heel wat minder stroom dan een Athlon

Maar zelf heb ik ook een 300watt voeding moeten nemen toen ik een Duron kocht, dat ding bleef maar random rebooten (en dat zonder GF2)

• Interstice

Interstice

Hallo?

Misschien zou ik mezelf maar miracle man moeten noemen. Ik heb hier een merloze kast met daarin een voeding waar ATD en 235 watt op staat.

Verder een Amd athlon 1333 op 1,85 volt op een abit kt7a, een 7200 rmp hdd, cdrom en burner, diamond viper v770, pctv rave tv kaart, Geluidskaart 1024 creative en een casefan.

Waarschijnlijk abracadabra maar het werkt. Kan ik mijn voeding checken met een programma om te zien hoeveel volt ie werkelijk afgeeft?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11
Kan je in je BIOS of met motherboard monitor bekijken. Overigens gebruik ik altijd deze huisregel:

Beter een goede 235W voeding, dan een slechte 300W.

Een goede kan misschien echt 235W leveren, waar een slechte 300W het bij 250 al begeeft.

Verwijderd

Waar kun je dat zien in Motherboard monitor???

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Op maandag 11 juni 2001 20:11 schreef _JGC_ het volgende:
Kan je in je BIOS of met motherboard monitor bekijken. Overigens gebruik ik altijd deze huisregel:

Beter een goede 235W voeding, dan een slechte 300W.

Een goede kan misschien echt 235W leveren, waar een slechte 300W het bij 250 al begeeft.
Daarom heb ik ook die 350Watt Enermax gekocht, weet ik zeker datie goed is >:)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 18:11 schreef Interstice het volgende:
Misschien zou ik mezelf maar miracle man moeten noemen. Ik heb hier een merloze kast met daarin een voeding waar ATD en 235 watt op staat.

Verder een Amd athlon 1333 op 1,85 volt op een abit kt7a, een 7200 rmp hdd, cdrom en burner, diamond viper v770, pctv rave tv kaart, Geluidskaart 1024 creative en een casefan.

Waarschijnlijk abracadabra maar het werkt.
Nu wordt het verhaal wat tegenstrijdig
Geplaatst door Interstice - maandag 11 juni 2001 09:41

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een amd 1333 met een vid kaart soundkaart en netwerk kaart. Alles op een 235 watt voeding. Ik heb alleen vastlopers in df3 en af en toe start ie drie keer op maarja dat nemen we voor lief.
Kijk,
dat systeem heeft dus zo te zien last van voedings problemen.
Maar je schijnt te denken dat het wat anders is. Dat ZIJN dus waarschijnlijk problemen omdat je voeding te licht is...

(8>

• Interstice

Interstice

Hallo?

Nou ja hij doet het wel :) , Maar nu ik die tv kaart erin gehangen heb blijft af en toe de geluidskaart door ruisen ed toch maar even een zwaardere voeding kopen :9 .

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
ik zelf heb een 330 W voeding. Voor de zekerheid 8-)

dikzak

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 15:51 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

Een GF2 MX verbruikt ook al een stuk minder stroom dan een GF 256 of een GF2. Ook de p3 verbruikt wat minder stroom dan de Athlon.

• packman
  • Laatst online: 17-12-2024
offtopic:
[quote]
Op woensdag 22 november 2000 19:26 schreef Xion het volgende:
[/quote]

Dat hebben ze bij ons ooit is op school gelapt, de hele muur zag zwart nadat de leerkracht de pc aanzette >:)

Ik zou toch een 300 watt voeding nemen. Bij een vriend ging de PC regelmatig met de pootjes in de lucht liggen met een 250watt. Ik heb die dan ff vervangen door mijn 300 watt, en dat bleef perfect draaien. Toen heeft hij een enermax 350 gekocht...

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• packman
  • Laatst online: 17-12-2024
Op maandag 11 juni 2001 18:11 schreef Interstice het volgende:

Waarschijnlijk abracadabra maar het werkt. Kan ik mijn voeding checken met een programma om te zien hoeveel volt ie werkelijk afgeeft?
*LOL* een viper v770 in een 1.33Ghz

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 17:27 schreef Knightwolf het volgende:
Ik heb net vanmorgen een 350 Watt Enermax besteld, 300 Watt vinnik voor mijn systeem niet genoeg.

Ik heb dan wel geen stroomvretende AMD maar een Intel PIII 850 met G-Orb, die ik natuurlijk ga OC'en, maar ik heb dalijk 3 HDD's van 7200rpm,2 CDromdrives, 4 Case-fans, ATI-Radeon (incl GPU-fan)..... dat vreet allemaal stroom, en ik wil dus geen gedoe en storingen, dan maar gelijk goed.

De 430 Watt Enermax had ik liever, maar die was me te duur (scheelt bijna 100 piek)
300 is genoeg joh.
voor een radeon, 6fans,3hd's 7200rpm, 1cdrom,p3 1000. enzzz....
bij mij is et o.k. dus 300 watts is ok.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 00:06 schreef dragak het volgende:

[..]

300 is genoeg joh.
voor een radeon, 6fans,3hd's 7200rpm, 1cdrom,p3 1000. enzzz....
bij mij is et o.k. dus 300 watts is ok.
Dat het bij jou genoeg is wil niet zeggen dat het bij iedereen genoeg is.

Ik heb een Enermax 450, en ik weet zeker dat een Enermax 330 het hier niet zou redden, simpel omdat die 450 het soms al benauwd krijgt....

(Als ik naar 600@1122 Vcore 2.32 ga en meer HD's aansluit, zijn er nu 3 + CDrom +DVD/Brander combi)

Het hangt echt van het systeem af. Jammer is vaak dat als je iets koopt dat NU werkt, dat je later misschien opbreekt als je de boel flink uitbreidt of gaat upgraden.

Wat dacht je dat een Dual A4 1700 straks gaat gebruiken :)

Verwijderd

:) 600 watt voeding? :)

Verwijderd

Misschien dom hoor, maar waarom sluiten jullie niet die 'extra' stroomvreters (zoals koelers, fans, enzo) op een externe adapter aan??? :)

Een beetje goede 12volt adaptor (gestabiliseerd) kost 30-40 piek. Ben je gelijk ook van je interne warmte (voeding) probleem af...als je zo big 400 watt voeding erin hangt...meer warmte -> meer fans...

:)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:00
Op woensdag 22 november 2000 19:31 schreef The_YellowDog het volgende:
Zeker als je een TB neemt... Die hebbe wel 300 watt nodig!! Ook moet je een Geforce 2 kopen... die roeleren ook als de pest!! ikke heb ook een geforce! En 300 watt voeding!! Ik ben er trots op!! >:)

ROeleeeeeh
Als je geen Windows heb, waar heb je dan een GeForce voor nodig :?

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 19:31 schreef The_YellowDog het volgende:

ROeleeeeeh
Zooo, grote jongen!

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Mensen deze topic dateert uit het jaar 2000 .... November 2000. Op 27 Februari kwam iemand op het idee om hem te heropenen en op 11 juni schijnbaar weer ..

Freelance tweaker

Verwijderd

:) Recycling noemen we dat......

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Laat toch weer zien dat een goede voeding nog steeds belangrijk is voor stabiliteit.. Zeker tegenwoordig met die stroomvretende procs..

Overigens draai ik zelf nog steeds op een 250W voeding.. TB 1GHz @ 1.4, GF2 GTS, 512Mb en de rest van de hardware.. Gaat voorlopig nog goed :)

Maar ik denk ook dat de kwaliteit nog belangrijker is dan het vermogen.. Beter een goede 300W voeding, dan een brakke 450W..
Pagina: 1