Philips Kala handset op Siemens basisstation

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Hoe moet dit? Via de manual van de Kala kan ik wel de handset van het Philips basisstation 'releasen', maar hoe ik moet aanmelden bij de Siemens weet ik niet :( In de Siemens manual staat alleen hoe je siemens handsets kunt aanmelden.

Yo.

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 08:02
Werken die telefoons niet elk met een ander protocol of zo? Het zo me verbazen als je die handsets uit kunt wisselen.

There is no place like 127.0.0.1

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
lijkt me een onmogelijke opgave... Totaal ander merk, andere protocollen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

marcus22 schreef op 30 april 2003 @ 17:43:
Werken die telefoons niet elk met een ander protocol of zo? Het zo me verbazen als je die handsets uit kunt wisselen.
Inderdaad, alle DECT-telefoons ondersteunen voor de basisfuncties het zogeheten GAP-protocol, waardoor handsets dus universeel bruikbaar zijn. Eventuele extra functies (volgens mij ook antwoordapparaat-functies) vallen hier volgens mij niet onder.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Korakal

Up up up!

intoxicated schreef op 30 April 2003 @ 17:48:
[...]
Inderdaad, alle DECT-telefoons ondersteunen voor de basisfuncties het zogeheten GAP-protocol, waardoor handsets dus universeel bruikbaar zijn. Eventuele extra functies (volgens mij ook antwoordapparaat-functies) vallen hier volgens mij niet onder.
Niet alle DECT telefoons zijn GAP compatible (de meesten echter wel). De Kala is wel GAP compatible, Siemens toestellen vanaf de 2000 series.

Het aanmelden van een Kala handset op een Siemens basis moet dan ook wel lukken; knopje op de basis lang genoeg inhouden (>10 sec). Dan met de Kala handset de normale aanmeldprocedure volgen.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Hoe moet ik dan met de Kala aanmelden?

(Het basisstation is de Siemens 4015 classic btw).

Ik kan de kala wel aanmelden op het Philips basisstation, omdat ik daar een 4 cijferige code van heb, die code heb ik niet van de Siemens, hoe kom ik daar achter?

Yo.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je die code niet hebt, wordt het volgens mij erg lastig (zo niet: onmogelijk).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

VonFoX schreef op 01 May 2003 @ 08:58:
Hoe moet ik dan met de Kala aanmelden?

(Het basisstation is de Siemens 4015 classic btw).

Ik kan de kala wel aanmelden op het Philips basisstation, omdat ik daar een 4 cijferige code van heb, die code heb ik niet van de Siemens, hoe kom ik daar achter?
De 4015 en de 4000 gigaset werkt niet met codes op het basisstation.

Dus je moet een basis station aanmelden, de handsetcode in toetsen en als er gevraagd wordt om de basisstation code is deze 0000, druk dan daarna de toets onderop het basisstation in.

Moet werken hoor. ;)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ok, bedankt! Ga het vanavond proberen (zit nu op mijn werk :( )

[edit] Basisstation aanmelden? Dat hoef ik volgens mij niet meer te doen toch (basisstation is nu actief met 1 siemens handset). Wat is de functie van het knopje onderop het basisstation?
[edit]

[ Voor 62% gewijzigd door VonFoX op 01-05-2003 11:23 ]

Yo.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 09:07:
[...]

De 4015 en de 4000 gigaset werkt niet met codes op het basisstation.
Nee, maar wel met een PIN code. En die zal je toch echt wel moeten intypen ;)
Standaard is die inderdaad 0000.

Overigens denk ik dat topicstarter een 4010 classic heeft, de 4015 classic bestaat alleen in Duitsland ;) D'r zit een klein drukpinnetje onderop, die moet je even inhouden (>10 sec). Het basisstation gaat dan in de 'handsets aanmelden toegestaan'-modus.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
VonFoX schreef op 01 mei 2003 @ 09:51:
Ok, bedankt! Ga het vanavond proberen (zit nu op mijn werk :( )

[edit] Basisstation aanmelden? Dat hoef ik volgens mij niet meer te doen toch (basisstation is nu actief met 1 siemens handset). Wat is de functie van het knopje onderop het basisstation?
[edit]
Je moet ELKE handset aanmelden met de pincode van je basisstation, anders kan bijv. je buurman via jouw basisstation bellen. En dat aanmelden kan, zoals al eerder verteld is, met dat knopje.

knopje indrukken, handset aanzetten en je handset gaat basisstation zoeken, vinden en om code vragen.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Korakal schreef op 01 mei 2003 @ 15:34:
[...]

Overigens denk ik dat topicstarter een 4010 classic heeft, de 4015 classic
Tis de 4015 gigaset Comfort. Nogmaals thanks, ik ga het vanavond proberen :)

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Het werkt! Iedereen bedankt :)

Yo.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
* pven vraagt zich af of zo'n Kala dan ook met mijn Gigaset3060 (ISDN) gaat werken ...

Namens mij ook THX! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Korakal

Korakal

Up up up!

pven schreef op 01 May 2003 @ 17:58:
* pven vraagt zich af of zo'n Kala dan ook met mijn Gigaset3060 (ISDN) gaat werken ...

Namens mij ook THX! :)
yup, 3060 is ook GAP compatible dus moet lukken :)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Kan ik mijn interne modem koppelen aan de Kala, en zo inbellen? Of is dat te veel gevraagd ;)

Yo.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-02 12:28
Dankzij deze thread is het mij gelukt om een Kala 6220 aan te melden op een Siemens basisstation (4135ISDN), vandaar dat ik mijn vraag hier maar even stel.

Het Kala toestel werkt perfect op het basisstation, maar heeft de vervelende neiging om af en toe 'terug' te gaan naar zijn vorige basisstation. Het originele Kala basisstation staat hier namelijk ook nog, want het toestel moet toch opgeladen worden. Het lijkt alsof het toestel af en toe op dit basisstation terugvalt, want het toestel is niet meer te bereiken via de Siemens 4135 (het basisstation), en het toestel gaat over als er gebeld wordt op het basisstation van de Kala. Na enkele minuten/uren schakelt het toestel dan opeens weer terug op het Siemens basisstation.

Hebben jullie misschien enig idee hoe deze "basisstation-hop" kan plaatsvinden, terwijl ook de pincodes nog eens verschillen?

• Rickbv
Bescheiden kickje O-)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het wel echt afgemeld bij het kala basisstation, en staat hij niet ingesteld op automatisch de beste connectie kiezen. Heb ik hier ook wel eens gehad, een telefoon die op 2 basisstations ( die aan verschillende kanten van het pand stonden ) aangemeld was. Was leuke situatie. Ergens in het midden van het pand kon je jezelf doorschakelen naar de andere basisstation.

• Rickbv
Waarschijnlijk is dat de oorzaak dan, omdat ik ze nooit afgemeld heb op de oude stations. Staat ook niet in de handleiding btw, dus als het zo is heeft Philips een klein foutje gemaakt ;) Maar het is nu even afwachten of het nog een keer gebeurt, zoniet dan was dit het probleem. Bedankt iig!
Pagina: 1