AC97 onboard sound werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb altijd de AC97 onboard sound van mijn mobo gebruikt maar die doet het nu, na formatteren en XP opnieuw erop, niet meer! Ik heb al heel veel drivers geprobeert maar krijg telkens:

Deze hardware kan niet worden geinstalleerd

Er is een probleem met de installatie van deze hardware

Multimedia audio controller

Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat

De gegevens zijn ongeldig

Ik weet zeker dat de AC97 chip niet verkloot is want als ik bij mijn mobo (ASUS A7V8X) de speech reporter aanzet (zo'n stem zegt dan wat je pc bij het opstarten doet) en die hoor ik gewoon via mijn speakers.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem???

Ga nou geen reactie's geven van dat AC97 sound klote is en dat ik toch beter een andere kan kopen want dat weet ik nou ook wel na het lezen van alle topics over AC97

Systeem specs:

AMD Athlon XP 2000+
512 MB DDR Ram
ASUS A7V8X
Geforce4

Verwijderd

Heb je iets in de PCI sloten zitten? Verschuif/verwijder dat eens.

Het zou trouwens best kunnen dat de speech reporter niet via de AC97 gaat maar er verdop bij wordt gezet. De kwaliteit van dat stemmetje is in ieder geval niet dusdanig dat daar serieuze audiohardware achter zit...

• Dick
  • Niet online
alle PCI sloten zijn leeg

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

Niks verandert in de bios? geeft windows wel aan dat hij "iets" heeft gevonden?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

je vertelt: na formatteren en XP OPNIEUW erop .. etc.
Dus eerder heeft het wel gewerkt onder XP ?

Dan is het dus duidelijk een driver-kwestie.
Ik heb toevallig gister weer 's XP geïnstalleerd om een soortgelijke reden; onderdeel werkte niet na installeren driver-update. Dus maar geformatteerd, en XP opnieuw geïnstalleerd omdat de nieuwste driver zich niet liet de-installeren (lukte me ten minste niet).

Heb je al de laatste drivers van Asus gedownload en geïnstalleerd ?

[ Voor 25% gewijzigd door Brothar op 30-04-2003 16:47 ]

eagle

• Dick
  • Niet online
Heb nu win98 geinstalleerd en geluid werkt nu wel, maar dit is eigenlijk geen goede oplossiing want ik wil namelijk wel WinXP blijven gebruiken.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
kijk effe of ie niet disabled is en of je de alle nieuwste drivers hebt.. anders effe bios op default rammen en opnieuw proberen denk dat dat het probleem is :o

nieuwste werkte hier goed: meuktracker: VIA Audio 3.50b

[ Voor 19% gewijzigd door _MaLa_ op 30-04-2003 16:48 ]

• Dick
  • Niet online
Pnhers schreef op 30 April 2003 @ 16:45:
Niks verandert in de bios? geeft windows wel aan dat hij "iets" heeft gevonden?
heb niks veranderd in de bios, XP zegt wel dat hij een multimedia device heeft gevonden en kan hier ook drivers voor vinden maar niks installeren

• Dick
  • Niet online
Brothar schreef op 30 april 2003 @ 16:45:
je vertelt: na formatteren en XP OPNIEUW erop .. etc.
Dus eerder heeft het wel gewerkt onder XP ?

Dan is het dus duidelijk een driver-kwestie.
Ik heb toevallig gister weer 's XP geïnstalleerd om een soortgelijke reden; onderdeel werkte niet na installeren driver-update. Dus maar geformatteerd, en XP opnieuw geïnstalleerd omdat de nieuwste driver zich niet liet de-installeren (lukte me ten minste niet).

Heb je al de laatste drivers van Asus gedownload en geïnstalleerd ?
Ik heb oudere (van cd) en nieuwe drivers geprobeerd maar ze werkten allemaal niet.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37
av>sa

In SA hebben ze meer verstand van driver kwesties :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Maar die !!!!!!! haal ik dan wel even uit de topictitel :P

Wat zie je in apparaatbeheer staan; worden de juiste IRQ's etc gebruikt? (Zou allemaal gewoon goed moeten gaan maar dat is blijkbaar niet zo). Check daarnaast ook de event logs even.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dick
  • Niet online
bedankt voor al jullie snelle reacties!

mijn probleem is opgelost, hoe weet ik eigenlijk nog steeds niet, wat ik heb gedaan is opnieuw geformatteerd, XP media center erop, geen resultaat, format, 98se erop, format, xp pro erop en nu doet ie het weer!
Pagina: 1