Ik (niet zo’n rijk studentje ) heb dus via speelt geen rol, oude boxen gekregen. Het zijn Sony realistic optimus T-200, die op een (niet lachen of hier commentaar op gevraagd, hij kan het redelijk trekken) sony TA-Fe210 versterkertje. Het probleem is dat de 4x10" woofers nogal rot zijn (zie foto ook), en nu ik er wat met zit te spelen brokkelen ze nogal sterk af, na een paar dagen al. Ik hoor het verschil toch al wel bij nummers met veel bas. Ze zijn dus aan vervanging toe. Ik kan dus geen info vinden over deze boxen,ben wel benieuwd hoe oud ze zijn. Heb al naar Sony gemaild mr ze sturen me gegevens van een verkeerd type terug. De enige info die ik kan vinden is dit:

Sony realistic optimus t-200 (LxBxH: 320X290X1000 mm)
Per box 8Ohm 150Watt
2 afregelingen om de 1-5KHz of +5Khz wat te regelen
1 tweeter en mid-range speaker, allebei nog OK (dus niet naar gekeken)
2X
Realistic
16Ohm
30 Watt Cat. No.40-2029 (verder geen info)
(Is een volledig gesloten kast, is ook wel van belang)
Als iemand dus meer info over deze boxen kan vinden zou dat ook leuk zijn mr daar gaat dit niet echt over. Ik wil deze 4 dus vervangen, is het dus het beste dat ik 4 zoek met hetzelfde aantal Ohm en Watt? Ik denk dat de Ohms al zeker belangrijker zijn dan de watts. Verder zou ik per kast 2 verschillende speakers nemen (kwa parameters dan) om zo een zo groot mogelijk spectrum te overlappen bij het spelen? En op welke factor zou ik nog het beste op letten gezien de grootte van de kast? Kan zelf niet met de programma’s om boxen te berekenen overweg.
Ik woon in België ik kan ze dus niet naar Nederland sturen om ze te laten repareren, en wat wrs ook duurder zal zijn. Toch wil ik deze oplappen omdat deze kast + alles buiten de 4 woofers nog super is. Ik moet erbij zeggen dat het niet het van het moet zijn, als ze mr wat goed klinken en wat knallen op men kamertje ben ik al tevreden.

Sony realistic optimus t-200 (LxBxH: 320X290X1000 mm)
Per box 8Ohm 150Watt
2 afregelingen om de 1-5KHz of +5Khz wat te regelen
1 tweeter en mid-range speaker, allebei nog OK (dus niet naar gekeken)
2X
Realistic
16Ohm
30 Watt Cat. No.40-2029 (verder geen info)
(Is een volledig gesloten kast, is ook wel van belang)
Als iemand dus meer info over deze boxen kan vinden zou dat ook leuk zijn mr daar gaat dit niet echt over. Ik wil deze 4 dus vervangen, is het dus het beste dat ik 4 zoek met hetzelfde aantal Ohm en Watt? Ik denk dat de Ohms al zeker belangrijker zijn dan de watts. Verder zou ik per kast 2 verschillende speakers nemen (kwa parameters dan) om zo een zo groot mogelijk spectrum te overlappen bij het spelen? En op welke factor zou ik nog het beste op letten gezien de grootte van de kast? Kan zelf niet met de programma’s om boxen te berekenen overweg.
Ik woon in België ik kan ze dus niet naar Nederland sturen om ze te laten repareren, en wat wrs ook duurder zal zijn. Toch wil ik deze oplappen omdat deze kast + alles buiten de 4 woofers nog super is. Ik moet erbij zeggen dat het niet het van het moet zijn, als ze mr wat goed klinken en wat knallen op men kamertje ben ik al tevreden.