HPLJ 5L Hoe kom ik in de configuration?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:21

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Na een hoop spitten op HP.com ben ik dit tegengekomen, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van.

Als ik een Testpagina op mijn 5L uitdraai krijg ik:
Copies: 1
Orientation: portrait
Lines of text: 64
Paper Size: A4
Manual Feed: Off
Device Resolution: 600
Ret: On
Density: 3
Image Adapt: auto
Page protect: auto
I/O Buffering: auto
Economode: Off
Font number: 0
Font source: I
Font height: 12.0
Font Pitch: 10.00
Symbol set: PC8
Default typeface: Courier
Total Memory: 1 MByte
Power-on page count: 0
Firmware datecode: 19950623
Image adapt used: NO
Als ik nu 1 van deze dingen aanpas in mijn printerinstellingen op mijn Win2k bak, krijg ik dat niet te zien op mijn testpage van de printer zelf. Heb ik hiervoor een aparte utility nodig? Ik gebruik de standaard bijgeleverde driver van HP.

20*350ZO45°

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
HP LaserJet's kun je instellen op de printer zelf. Verder zou je alles met de standaard drivers moeten kunnen aanpassen.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
FlamerX schreef op 30 april 2003 @ 13:51:
HP LaserJet's kun je instellen op de printer zelf. Verder zou je alles met de standaard drivers moeten kunnen aanpassen.
Uhm, er zit maar 1 knopje op, maar ik zal wel weer even op HP zoeken.

20*350ZO45°

• Postman
Raar. Ik kon de LaserJet 4 ook al instellen op de printer zelf.
Ik ken jouw serie trouwens ook niet: LaserJet 5L. Is dat een goedkope versie ofzo??

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 22:58

S1W

Ik weet niet of dit ook voor de 5L geldt, maar ik kan op mijn HPLJ 5 series een telnet sessie openen naar de printer en daar de config aanpassen....

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
S1W schreef op 30 April 2003 @ 13:55:
Ik weet niet of dit ook voor de 5L geldt, maar ik kan op mijn HPLJ 5 series een telnet sessie openen naar de printer en daar de config aanpassen....
De mijne zit op een LPT1, dus telnetten is al geen optie ;) een 5L is een staand model, papier staat er ook recht in dus, heeft 3 lampjes en een knopje aan de voorkant.

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik bezit een 4L en als ik iets weizig in de instellingen vanuit Word ofzo dan is dit eenmalig, ik kan de weizigingen wel definitief doen maar dan moet dat echt vanuit configuratiescherm.

• Postman
Te zien aan de vervanger is de 5L een goedkope versie. Al de andere uit de LJ 5 series hebben namelijk wel de mogelijkheid om op de printer zelf instellingen te veranderen. Tevens kun je volgens mij bij de rest ook een netwerkmodule plaatsen en extra geheugen, wat op de 5L wel niet zal gaan.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden alhoewel ik het niet zo'n erg nette oplossing vind. Is wel makkelijk als ik het hier typ, en iemand komt nogeens terug op dit topic d.m.v. de search.

Ik heb de DOS-drivers & utilitys gedownload en geinstalleerd op mijn moeders PC (had zelf geen FAT partitie |:( ) en van daaruit kon ik een programmaatje starten zodat ik Hardwarematig dingen aan kon passen. Ik kon op knopje "send" drukken en dan verzond ie de instellingen naar de printer. (Was zichtbaar door het knipperen van de lampjes van de LJ)

20*350ZO45°

Pagina: 1