Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HTPC] Actisys IR220L+ IR device / Win2k / Philips Remote

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik word er een beetje B) van dat het me steeds maar niet lukt om op mijn HTPC een standaard IR module werkend te krijgen, zodat ik deze met myHTPC of anders Girder kan gebruiken om signalen van mijn Philips remotes om te zetten in commando's voor de pc. Ben al 5 dagen bezig (ja, heb gesearched enz enz) en het lukt maar niet :'(

Situatie is als volgt:

HTPC config:
P4-2.4 (533MHz bus)
512MB DDR
Gigabyte GAM667 i845GE chipset m-ATX mobo (in Coolermaster 610 kast)
Radeon 9700 videokaart
Hercules GT XP 7.1 geluidskaart
NEC 4x DVD+R(W), Pioneer DVD-ROM
2x80GB hdd (Promise RAID, striping)
Win2k professional (en ja, legaal :*) ).

-> Actisys IR220L+ seriële IRDA module + rijtje van 7 Philips remotes :+

Als volgt zitten kloten:
- COM1 aangezet in bios; COM2 en IRDA shit (nergens een COM2 kunnen ontdekken op dat mobo'tje :P ) uit
- dit topic gevolgd en die INF'jes veranderd, al weet ik niet zeker wat ik met het volgende aan moet:
code:
1
2
3
En als laatste moet je deze waarde toevoegen:

ExcludeFromSelect=*PNP0510,*PNP0511

dit heb ik dus maar gewoon onder dat [strings] gedeelte gezet, omdat nergens in de instructies stond dat het bv bij een eerder blok met ExcludeFromSelect's stond
- gevolg: na dit en veel ander gepiel: er wordt een COM2 herkend als Generic Ir blabla 8-)
- eerst had ik het actisys dingetje handmatig toegevoegd dmv hardware detectie en dan wijzen op een IR220L+ [na wat gepiel] en toen vond windows dat het apparaat correct functioneerde... ik niet :(
- met myHTPC lukt het niet om de remote aan te spreken, elke keer "Failed to open IR device" / "Failed to open ports (blabla)"; met Girder (na wederom gekloot in de instellingen) krijg ik wel een respons op signalen van de Philips remote, maar elke keer een "COM error on COM error on COM=18 (hex)" en nog zo1 met COM1=8 (hex) :?

Wat doe ik fout? Hulp is welkom; ik begin er een beetje gek van te worden 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20
ik zou niet zo snel kicken als ik jou was .... Je kan daar beter even 24uur mee wachten.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 17:27

Adonias

Oe! Buttons :9

heb je al gekeken naar winlirc in combinatie met IRAssistant? Dan hoeft windows dat hele ding niet te herkennen :)