DVD2SVCD, meer dan 2 cd's?

Pagina: 1
Acties:

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 11:33
Ik heb wat zitten rommelen met de bitrate en de daarbij behorende grootte van de cd met aangeven van van 2 of 3 cd's. Maar als ik een divx/xvid converteer, dan blijven het uiteindelijk altijd 2 cd's. Sommige films zijn echt bijna 2 uur, en dan wil ik wat minder kwali-verlies en ze dus op 3 cd's zetten. Iemand een idee? De encoder is trouwens Tmpgenc.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:02

mno

Dat kan je instellen in het Bitrate-tabblad. Vul daar iets in als 'between xx and 120 mins use 3 CD's (800MB)'. Of het zin heeft om 3 cd's te gebruiken hangt van de kwaliteit van je Divx/xvid af. Als die op 1 CD staat heeft het nauwelijks zin, als hij op 2 cd's staat dan misschien wel. Ik gebruik zelf nooit meer dan 2 CD's voor SVCD.

[ Voor 6% gewijzigd door mno op 30-04-2003 23:48 ]

Gewoon rösti

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik kan niet echt opmaken uit je topic wat je bedoeld, maar ik gok op het feit dat je de bitrate wilt instellen op een 2 of 3 cd grote( SVCD)

Ik gebruik hiervoor dit tooltje http://weethet.nl/downloads/weethetbitratecalc.zip en daarmede kan je instellen hoe groot ie moet worden.

Bij Tmpgenc moet je btw bij LOAD de unlock kiezen, zodat je alles kan wijzigen.

Als je dit niet bedoeld, reply dan ff wat je wel bedoeld!

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• toastingnow
mno schreef op 30 April 2003 @ 23:47:
Dat kan je instellen in het Bitrate-tabblad. Vul daar iets in als 'between xx and 120 mins use 3 CD's (800MB)'. Of het zin heeft om 3 cd's te gebruiken hangt van de kwaliteit van je Divx/xvid af. Als die op 1 CD staat heeft het nauwelijks zin, als hij op 2 cd's staat dan misschien wel. Ik gebruik zelf nooit meer dan 2 CD's voor SVCD.
Dit heb ik dus geprobeerd, maar er komt alsnog maar 2 cd's uit.
Waarom ik het wil, is dat als een film bijna 2 uur duurt, dat je soms toch nog in bepaalde scenes een mindere kwaliteit krijgt. Dit wil ik verhelpen door het op 3 ipv 2 cd's te zetten, zodat de gemiddelde bitrate hoger blijft. Hierdoor kans op een foutje verkleinen.

• toastingnow
Arno schreef op 01 May 2003 @ 10:08:
Ik kan niet echt opmaken uit je topic wat je bedoeld, maar ik gok op het feit dat je de bitrate wilt instellen op een 2 of 3 cd grote( SVCD)

Ik gebruik hiervoor dit tooltje http://weethet.nl/downloads/weethetbitratecalc.zip en daarmede kan je instellen hoe groot ie moet worden.

Bij Tmpgenc moet je btw bij LOAD de unlock kiezen, zodat je alles kan wijzigen.

Als je dit niet bedoeld, reply dan ff wat je wel bedoeld!
Je gok is juist.

Alleen dvd2svcd neemt tmpgenc als encoder en kiest volgens mij zelf z'n settings.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

ik ken dat DVD2svcd niet echt ( het gebruik dus) maar bij Tmpgenc kan je via plugins UNLOCK selecteren en dan kan je dus templates opgeven, maar ook kan je dan de settings bitrate veranderen.

Maar kijk eens op de site www.weethet.nl of op http://abdul1.netfirms.com/ daar staat genoeg over dit soort zaken.

Ik maak sinds vorige week geen SVCD's meer, maar vcd's en de reden daarvoor is dat je bijna geen verschil ziet met Svcd en je ze altijd op 2 cd kan branden en ook minder haperiongen heb op me DVD speler.

Verder over je probleem: op 3 cd's wil niet altijd een garantie zijn voor betere kwaliteit.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1