Toon posts:

geluidskaart installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tijden problemen met mijn geluidskaart, ik heb namelijk geen geluid meer (vraag niet hoe het komt, maar ik geloof na het laten installeren van nieuw moederbord).

Aangezien geluid toch wel erg makkelijk kan zijn, probeer ik deze nogmaals een keer te installeren. Maar het gaat eigenlijk al fout bij stap1, uitzoeken welke geluidskaart ik heb. Hoe kan ik daar achter komen?

Ik heb via 'Nieuwe hardware' (ik gebruik W98) geprobeerd, maar hij herkent geen nieuwe hardware.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Schroef je PC open en kijk op het kaartje.

Of zit hij op het MOBO, wat voor een mobo heb je dan?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

welke nummers staan er zoal op de chips van de geluidskaart? google weet daar wel raad mee

Verwijderd

Als je ff verteld wat er op de grote chip staat van de geluidskaart zullen sommige wel weten wat voor kaart dit is.

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op 30 april 2003 @ 13:02:
Schroef je PC open en kijk op het kaartje.
Ja, ga ik zo direct even doen
Of zit hij op het MOBO, wat voor een mobo heb je dan?
'MB S462 Gigabyte 7VRX KT333 SB/U133' om precies te zijn.

Verwijderd

Ik neem aan dat jij je computer niet zelf gebouwd hebt. Vraag eens aan de verkoper hoe en wat.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 13:05:
[...]

[...]

Als het goed is zit er een CD bij je moederbord, daar staat ook de driver op voor de geluidskaart op. En de rest van de moederbord drivers op die CD behoor je overigens ook te installeren.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als het onboard is gewoon de drivers van de cd installeren :)
is het een losse kaart kijk dan ff met : http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
welke je hebt en ga dan naar de site toe van de makers en haal de drivers op :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Er zit inderdaad geen aparte geluidskaart in, maar via moederbord. Kortom, ik moet driver van moederbord herinstalleren. Zijn die ook ergens van internet te downoaden, want CD kan ik niet vinden.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 13:31:
Er zit inderdaad geen aparte geluidskaart in, maar via moederbord. Kortom, ik moet driver van moederbord herinstalleren. Zijn die ook ergens van internet te downoaden, want CD kan ik niet vinden.
www.gigabyte.com.tw

dan bij Support je mobo opzoeken en dan vind je alle benodigde drivers.
Waarschijnlijk heb je gewoon een C-Media of Realtek AC'97 geluidskaart erop zitten.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 13:05:
[...]

[...]

Tja, met dit moederbord heb je waarschijnlijk on-board sound. Lijkt me stug dat ze er nog een extra geluidskaartje hebben ingezet tenzij het echt een hele goede is, die ze dan heel bewust erin hebben gezet. (en dat had je geweten, want daar had je speciaal om moeten vragen).

Dan blijft het advies van Dreeke over en dat is gewoon de drivers van de CD installeren of de laatste versie ophalen van de Gigabyte website.

* Cyberpope kruipt maar terug zijn bed in, is vandaag elke keer te laat. Zoveel had ik gisteren toch niet op 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 30-04-2003 13:34 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37
AV>SA

Drivertjes installeren is de specialiteit van onze software collegaas. Kijk ook eens in de AV faq en policy voor tips over het verkrijgen van drivers :)
Pagina: 1