Toon posts:

[ADSL] is sneller dan [Chello]!

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Van de week ben ik overgegaan van Chello naar ADSL-Basic (Xs4All). Volgens de specs is Chello sneller en er zit bijna niemand bij mij in de buurt die ook Chello heeft, dus ik dacht dat het langzamer zou zijn. Tot mijn verbazing was het gewoon zichtbaar en merkbaar sneller! Significant veel sneller zelfs!

Ik heb wat metingen gedaan. Wat bleek is dat de ping tijden bij Chello een factor 10 groter zijn dan bij ADSL! Dit betekend dat met name veel kleine bestandjes aanzienlijk sneller opgevraagd kunnen worden. Er zit namenlijk weinig vertraging tussen vraag en antwoord aan de server. Met name websites surfen is dan veel sneller!

Overigens is het denk ik wel zo dat het met grote bestanden (films en zo) wel eens langzamer zou kunnen zijn nu. Maar ja, daar kon je met Chello ook niet op gaan zitten wachten, so who cares, 't komt vanzelf binnen net zoals eerst.

Dus mijn conclusie is dat het aantal kb's per seconden niet het belangrijkste is! Zeker niet bij normaal surfen!

Zijn er meer mensen die dit ook geconstateerd hebben?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 12:53:

Ja, ik ging er ook eigenlijk vanuit dat de meeste bezoekers van dit forum wel wisten dat pingtijden ook belangrijk zijn :?

Ben zelf btw ook overgestapt en surfen met ADSL gaat vele male sneller dan met Chello.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:58
Bij speedtest heb ik meestal een ping van 30-35ms met chello. Met ADSL was dat vroeger 25-30ms. Geen factor 10 dus. En m'n surfsnelheid (kleine bestanden downloaden) is rond de 60-80kB/s (edit: gemeten bij consumentenbond internetsnelheidtest. Dan gaat hij kleine bannertjes downloaden van allerlei sites). ADSL basic kan niet veel sneller dan dat gezien de specs. Bij grote bestanden van snelle servers haal ik gewoon 170-180. Conclusie: kabel is zeer afwisselend per regio, dus is er niet één uitspraak over te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door E-RIC op 30-04-2003 13:04 ]

Verwijderd

Ben toendertijd van bART naar Planet ADSL gegaan en sinds bijna een jaar nu Cistron MAXX. Kan me nu niks beters bedenken en wensen voor 99 EUro per maand. :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Ping van adsl is wel wat lager ja, maar ligt ook heel erg aan het gebied waar je zit he. Ik stap zoals het nu is dus echt niet over op adsl basic :|
Haal altijd de 190 kb/s en mijn ping naar tweakers.net is 27ms vind ik wel netjes :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 12:53:
Van de week ben ik overgegaan van Chello naar ADSL-Basic (Xs4All). Volgens de specs is Chello sneller en er zit bijna niemand bij mij in de buurt die ook Chello heeft, dus ik dacht dat het langzamer zou zijn. Tot mijn verbazing was het gewoon zichtbaar en merkbaar sneller! Significant veel sneller zelfs!

Ik heb wat metingen gedaan. Wat bleek is dat de ping tijden bij Chello een factor 10 groter zijn dan bij ADSL! Dit betekend dat met name veel kleine bestandjes aanzienlijk sneller opgevraagd kunnen worden. Er zit namenlijk weinig vertraging tussen vraag en antwoord aan de server. Met name websites surfen is dan veel sneller!

Overigens is het denk ik wel zo dat het met grote bestanden (films en zo) wel eens langzamer zou kunnen zijn nu. Maar ja, daar kon je met Chello ook niet op gaan zitten wachten, so who cares, 't komt vanzelf binnen net zoals eerst.

Dus mijn conclusie is dat het aantal kb's per seconden niet het belangrijkste is! Zeker niet bij normaal surfen!

jah hier kwam ik ook achter na een eerste installatie bij een kennisje :)

surfen gaat super en downen doe je ook bijna overal max behalve als server niet meezit..

Chello is echt elke minuut anders hopelijk komt er nog een andere tijd dat chello ook stabiel is netzoals vroeger :)

Verwijderd

Bij Chello duurde het s'avonds 5-10 seconden voor een webpagina om te openen. Dat was de reden om over te stappen naar Cistron. De max snelheid is lager, maar het aantal problemen is gigantisch gedaalt!

Bij grote bestanden maakt het toch niet uit of je nu een uur of anderhalf uur aan het downen bent, als je maar normaal kan surfen!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 20:25
Ik maak me niet zo druk over het surfen, bij games heb ik met chello een goede ping, en weinig last van packetloss, behalve op GamePoint maar daar heeft bijna iedereen altijd lag.
Wat ik hoor van mensen met een ADSL verbinding (small band) hebben gigantisch last van het datalimiet, lijkt mij dat dat bij duurdere pakketten wel niet van toepassing zal zijn.
En als je wat sneller wilt surfen, gebruik dan gewoon Mozilla of een andere browser dan IE.

Maakt soms wel eens een foto ...

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 20:25
Mr.B schreef op 30 April 2003 @ 13:14:
Ik maak me niet zo druk over het surfen, bij games heb ik met chello een goede ping, en weinig last van packetloss, behalve op GamePoint maar daar heeft bijna iedereen altijd lag.
Wat ik hoor van mensen met een ADSL verbinding (small band) hebben gigantisch last van het datalimiet, lijkt mij dat dat bij duurdere pakketten wel niet van toepassing zal zijn.
En als je wat sneller wilt surfen, gebruik dan gewoon Mozilla of een andere browser dan IE.
edit:

En er is hier geen adsl beschikbaar ;) ;(

Maakt soms wel eens een foto ...

• johoo
  • Laatst online: 18-05 07:04
Ik heb dezelfde ervaring. Pure download was bij Chello sneller. Maar surfen gaat met het ADSL/basic bij XS4all merkbaar vlotter. IK had kabel vanaf het allereerste begin, Goldmine, was zelfs nog een tester. Heb nu 7 maanden ADSL en nog nooit een storing gehad. Heb in al die jaren kabel nog nooit een periode van 1 maand gehad zonder storingen. Ook de newsservers van XS4all zijn een verademing t.o.v. de servers van Chello. En nee, kom nu niet aan met die van Chello zijn "gratis". Dit is pure onzin, dit is slechts een truk om er geen "garantie" op het product te hoeven leveren.
Heb dus geen spijt van de verandering, jammer dat ik niet veel eerder ben overgegaan.

O ja, de reden waarom ik ben overgegaan is de financiele warboel bij UPC! Ook dat is bij XS4All veel beter geregeld, gewoon professioneel goed!

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Ik ben overgestapt van chello naar publishnet adsl (8Mb/0,5Mb). Dit bevalt perfect. Behalve de veel hogere snelheid (haal max nu 750KB down en 50KB up), valt ook op dat er meer gelijktijdig kan.
Vroeger als er op mijn netwerkje (en dat is nu legaal tegenover illegaal bij chello) 1 computer aan het gamen was en een andere gewoon wat aan het surfen, dan had de gamer daar enorme last van (veel lag).
Nu kan er gegamed en gedownload worden (op max snelheid met reget, die bouwt 20 verbindingen op) zonder dat dat voor de gamer gevolgen heeft.
De helpdesk van publishnet is ook heel goed te bereiken (geen wachttijden). Ik heb nog geen storingen gehad, en dat was de laatste tijd met chello wel anders (verbindingen verbroken, download snelheidenvan tussen de 20 en 30KB ondanks reget).
Ik ben heel blij dat Zeewolde eindelijk op het netwerk van BBned zit en ik chello eruit kan gooien.

Nu alleen nog een schotel en dan heb ik weer discovery......

Do as I say, don't do as I do.

• johoo
  • Laatst online: 18-05 07:04
Bart-01 schreef op 30 April 2003 @ 13:37:
........
Vroeger als er op mijn netwerkje (en dat is nu legaal tegenover illegaal bij chello) 1 computer aan het gamen was en een andere gewoon wat aan het surfen, dan had de gamer daar enorme last van (veel lag).
......
Naar ik vernomen heb is met de komst van de overeenkomst met Microsoft (XBox)ook een netwerkje legaal bij Chello. IK dacht dat je echter nog steeds geen servers mag draaien.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:16

BrZ

E-RIC schreef op 30 april 2003 @ 13:02:
Bij speedtest heb ik meestal een ping van 30-35ms met chello. Met ADSL was dat vroeger 25-30ms. Geen factor 10 dus. En m'n surfsnelheid (kleine bestanden downloaden) is rond de 60-80kB/s (edit: gemeten bij consumentenbond internetsnelheidtest. Dan gaat hij kleine bannertjes downloaden van allerlei sites). ADSL basic kan niet veel sneller dan dat gezien de specs. Bij grote bestanden van snelle servers haal ik gewoon 170-180. Conclusie: kabel is zeer afwisselend per regio, dus is er niet één uitspraak over te doen.
Klopt... En pingtijden bij ADSL zijn erg afhankelijk van de provider (de snelheid haal je praktisch bij iedere provider wel)
Zo haal ik bijvoorbeeld naar tweakers.net een ping van gemiddeld 13ms
(en nee, ik probeer van dit topic geen opsomtopic van pingtijden te maken ;))

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Tsja, over pingtijden van ADSL-verbindingen bij de verschillende providers is al vrij veel in de search te vinden. Ik denk dat iedereen voor zichzelf die waarden met z'n eigen ping kan vergelijken en conclusies kan trekken. In ieder geval, ik vind het nou niet zo'n grensverleggende ontdekking dat het een topic waard is.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.