[php] vorige volgende systeem met sql

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ben bezig met een galerie. En heb de links allemaal in een tabel gezet maar nu wil ik een volgende en vorige systeem erin. Volgende werkt wel maar vorige niet.
Want vorige springt terug naar 3. Ohja er ontbreken id's dus. Het loopt niet goed op.
PHP:
1
$query3 =  "SELECT * FROM galerie_photos WHERE cat = '".$_GET['cat']."' And id < '".$_GET['id']."' LIMIT 1";

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04-2023
Is leuk, de query die je hier noemt haalt alleen van een bepaald id de data op, wat zijn je andere queries?

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Rotjeknor schreef op 30 april 2003 @ 13:08:
Is leuk, de query die je hier noemt haalt alleen van een bepaald id de data op, wat zijn je andere queries?
volgens mij bedoeld hij een vorige en volgende systeem voor een tabel met af en toe een 'gat' in het oplopende id rijtje :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op een geinig sortering na (order by id desc/asc) is je query toch precies wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Want als ik met deze query:
PHP:
1
$query3 =  "SELECT * FROM galerie_photos WHERE cat = '".$_GET['cat']."' And id < '".$_GET['id']."' ORDER BY id ASC LIMIT 1";

Gebruik springt ie terug naar 3 op welke id ik ook sta.
Als link gebruik ik:
PHP:
1
echo "<a href=\"showphoto.php?cat=".$_GET['cat']."&id=".$show['id']."\">Vorige</a> | ";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

en order by id desc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Je gebruikt " id < "
dat is waarschijnlijk de reden dat Volgende wel werkt, maar Vorige niet.
Ik denk dat je het met deze constructie niet kunt oplossen, en je eens moet gaan nadenken over een andere oplossing (my 2 cents)

Misschien is het een idee om een script te maken die je id's wel goed laat oplopen, en dus de gaten opvuld. Die kun je bv. weer anroepen als je een foto verwijderd uit die categorie, of komen de gaten juist doordat je met categorieën werkt? in dat geval kun je bv. een Primary Key maken van cat EN id

[edit]
Als dit hierboven allemaal geen oplossing is, kun je misschien zorgen dat de link van je volgende en vorige al meteen de juiste foto "aanwijzen", zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Alleen moet je dat wel ff wat bedenken voor die goede link.
(bv. het eerste juiste ID die boven je huidige foto zit voor de Volgende link, en andersom voor je Vorige link)

[ Voor 28% gewijzigd door KompjoeFriek op 30-04-2003 16:33 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt. Bedankt
Pagina: 1