[WinXP] pas na 10 min op internet *

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 16:30
hier een pc voor me (niet de mijne gelukkig) van een bedrijf, met belangrijke informatie. een format en reinstall wil ik dus liever vermijden.

het gaat om het volgende: De pc waarop windows XP geinstalleerd is, werkt eigenlijk perfect, maar na het opstarten en inloggen moet je eerst 10 minuten wachten voor je op internet kan, wacht je niet ongeveer 10 minute en probeer je het eerder zal de pc vastlopen. (scherm bevriest) er is dus blijkbaar een proces wat heel veel vraagt tijdens het opstarten. ook andere activiteiten zoals MSN winamp en mail ophalen moet je voor wachten.

ik heb alles in msconfig nagekeken.
alle lopende processen met google opgezocht en gekeken wat het is.
alles wat weg kon uitgezet. vervolgens adaware (spyware scanner) gedraaid
en norton zijn werk laten doen.

ik weet dus niet meer wat ik verder nog kan proberen, misschien zou een programma wat het cpu gebruik logt een uitkomst bieden, maar dit programma moet dan wel als allereerste opstarten.

dat windows taakbeheer, geeft verder niets aan omdat het pas opstart zodra de pc "klaar" is en ook internet etc werkt.

iemand een oplossing voor dit vage probleem?

Verwijderd

ik geloof dat microsoft zo een tooltje heeft hoor, maar ik had ongeveer hetzelfde aan de hand, bij die pc duurde het een minuut of 4 eer windows zich aanmalede met het geuidje, bleek te liggen aan Norton in dat geval, het was een corrupte installatie ervan...
voordat je nu alle programma's er 1 voor 1 afzwiert en re-installed, misschien via een tool proberen achter te komen welk programma...
Lijk eerder al gezegd, microsoft zou zo iets moeten hebben....

Verwijderd

Probeer eerst een backup te maken (10 minuten wachten en dan proberen de data veilig te stellen). Kijk vervolgens eens met Bootvis van Microsoft wat er tijdens het booten (en daarna...) gebeurt.
Zodra je een backup hebt, defragmenteren, swapfile verwijderen en opnieuw aanmaken en memtest er overheen.
Just my 2cents... ;)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je Norton geinstalleerd heeft, kan deze echt zorgen voor een langzame start. Op mijn vaders pc heb ik precies hetzelfde. Kan pas uberhaubt iets opstarten na een minuut of 4. Gewoon eerst ff Norton eraf kicken. Helpt dit niet, dan zit er denk ik toch niets anders op dan ff windows te reinstallen ofzow.

edit: Of je gebruikt Bootvis zoals hierboven wordt gezegt, weet je meteen waar het aan ligt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 30-04-2003 12:08 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Ctrl-alt-delete en dan in taakbeheer onder de tab processen kijken welke zaken allemaal meedraaien.

• Jackbq
* Download bootvis *

hoe verwijder en maak je een swapfile opnieuw aan?

[ Voor 20% gewijzigd door Jackbq op 30-04-2003 12:08 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zet je OS even in de topictitel per het WOS Policy. Ik kort de titel ook iets in om het passend te houden :)

Als ik zoek kom ik wat tips tegen;
[rml][ Win2k] Internet pas na 5 min? *[/rml]
[rml][ XPsp1] Na opstarten tijdelijk geen inet*[/rml]
loop die tips even langs - hoe staat het met je IP-adres en kank je wel het lokale netwerk op?
van een bedrijf, met belangrijke informatie
Als een format geen optie is, is het hoog tijd voor een goede backup ;)
Gebruik bijv. iets als ghost en je kan altijd terug naar dat image :)
jackel7007 schreef op 30 April 2003 @ 12:07:
* Download bootvis *

hoe verwijder en maak je een swapfile opnieuw aan?
Op 0 MB zetten en daarna weer op X MB :?

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 30-04-2003 12:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik weet niet precies meer waar je hem kan vinden, maar je kan hem vinden door ff SiSoft Sandra 2003 te downen, moet je ff op google zoeken en dan vind je wel een linkje naar een download site. Installen, en dan opstarten en naar "windows memory information", en daar zie je waar jou pagefile staat.

En hier kun je de instellingen veranderen.
Start->configuratiescherm->systeem->geavanceerd->(bovenaan, bij prestaties)instellingen->tabblad "geavanceerd"->(onderaan bij virtueel geheugen) instellingen. Hier kan je de instellingen veranderen. 128 MB = x4, 256 MB= x2, en 512 MB en verder heb je in principe geen wisselbestand nodig, zolang je maar niet al te veel procesen te gelijk doet.

Zet ook dingen als "noguiboot" aan, daarmee win je ook een beetje opstarttijd.

• Jackbq
bootvis is nu aan het optimaliseren dus ksal straks wel zien wat het geworden is.

het is overigens een standalone pc geen ander netwerk (internet is wel via een netwerkkaart)

[ Voor 38% gewijzigd door Jackbq op 30-04-2003 12:46 ]

Verwijderd

Zitten er 2 netwerkkaarten in die pc?
Dan zou het namelijk zo kunnen zijn dat de 2e netwerkkaart ingesteld staat op DHCP en naar een dhcp-server zoekt die er helemaal niet is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb zoiets ook wel es gehad met McAfee virusscanner.. de pc liep weliswaar niet vast, maar na het opstarten duurde het wel een hele tijd voor je uberhaupt iets kon doen.

• Jackbq
er zit slechts 1 netwerk kaart in welke verbinding maakt met zeelandnet de internet provider. deze krijgt een ip adres van zeelandnet.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 11:02
Controleer even of je de juiste DNS-adressen gebruikt!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jackel7007 schreef op 30 April 2003 @ 18:01:
er zit slechts 1 netwerk kaart in welke verbinding maakt met zeelandnet de internet provider. deze krijgt een ip adres van zeelandnet.
er staat dus geen virusscanner op geinstalleerd?

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb ook last gehad van traag booten; kun je je swapfile niet op een snellere/legere partitie plaatsen? Ook Norton herinstalleren wil wel eens helpen; als ik op schone installatie Norton System Utilities 2003 plaats, dan is na booten pas na 30 seconden Antivirus geactiveerd.

Wat bij mij ook scheelde was IP-adres/subnet/gateway/DNS instellen en niet DHCP. Problemen waren voor FDISK en FORMAT-acties ontstaan na installeren van SP2-updates via WindowsUpdate.

Kun je via Starten/Uitvoeren MSCONFIG niet nagaan of er zaken dubbel worden opgestart, of nutteloze zaken (bv Ghost als je die toch niet regelmatig gebruikt) uitvinken?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Pagina: 1