Toon posts:

JLMS LTD-165H speler leest geen DVDs meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat hier een Medion PC die ik moet maken, omdat een virus zowat de hele HDD gemold heeft. Nu heb ik hem weer helemaal werkend op de DVD speler na, wat ik er ook in doe, hij herkent het niet. Ik heb al 3x reinstall XP geprobeerd (XP Pro Retail, XP Home Retail + XP Pro Corp) Maar hij ziet echt geen enkele DVD/CD/CD-R/CD-RW meer.

Wat heb ik al geprobeerd?
1. Firmware upgraden
2. IDE Stuurprogramma's updaten
3. BIOS instellingen gecontroleerd
4. Van Primairy Slave op Secundairy Master gezet.
5. 3x reinstall windows
6. ASPI drivers geinstalleerd + geupdate

Als ik trouwens in deze computer met m'n rechtermuisknop op de DVD-speler ga staan, en op uitwerpen klik, gaat de lade wel open, de BIOS ziet hem ook gewoon

Nog ff voor de duidelijkheid het gaat om de:
JLMS LTD-165H

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 11:53 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Hoezo zou het een Windows probleem zijn (daar ben je blijkbaar van overtuigd, 3x reinstall)? Kan je met bijv een Win98 bootflop nog wel cd's openen? Spint hij uberhaupt nog op bij het invoegen van een cd?

Gezien de typenaam is het trouwens een LiteOn drive. Fijn om te weten als je nog eens nieuwe firmware nodig hebt...

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Het kan een verkeerde firmware versie zijn. Probeer oowk nog ff om de firmware overnieuw te updaten. Check oowk nog even of alle kabels nog wel goed in de DVD speler zitten.
offtopic:
Hoe heb je eigenlijk Windows kunnen installeren als je dvd drive nix meer leest??? 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Plofkotje op 01-05-2003 17:24 . Reden: ff iets erbij pleuren! ]

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry voor de late replies allemaal maar ik was op vakantie :p

de cd spint alleen (orange lampje gaat aan) de eerste 2 seconden daarna gaat het lampje uit, hij kan op geen enkele manier geopend worden, ik heb op verschillende manieren geprobeerd (Win98 Bootflop, Linux, EBD Commander) maar niks werkt, ze zien hem allemaal wel.

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik al de firmware geupgrade (3 verschillende versies geprobeerd zonder resultaat)
En ik heb windows kunnen installeren omdat er nog een CDRW Drive inzat :p