[XP] Na Ghost start 2e XP installatie niet door

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Ik heb een nieuwe harddisk in m'n PC gehangen omdat ik m'n oude IBM (ja uit de 75GXP serie) niet vertrouwde. Daarna heb ik met Ghost een Disk-to-Disk copy gedaan. Nu wil het eerste OS (XP) van de dualboot gewoon opstarten echter de tweede (ook XP) niet meer verder komen dan het punt na het opstartscherm (moment waar hij normaal de user inlogged). Ik kan ook met veilige modus niet in Windows komen en ik heb ook al een Ghost teruggezet naar die partitie. Voorheen had ik 2 primaire partities van elk 7,5GB en 2 logische partities (3GB en 27GB), ik heb op m'n nieuwe 80GB dus dezelfde partities (vanwege de Disk-to-Disk Ghost). Gisteren had ik al geprobeerd om met Partition-to-Partition de schijven te kopieren maar omdat hij dan de MBR niet meekopieerd wilde hij helemaal niet booten (beide niet). Heeft iemand hier een oplossing voor, de search kon mij geen oplossing bieden, of ik heb op de verkeerde termen gezocht.

Speed kills, but beauty lives forever...

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 20:02
Welke versie van Ghost heb je? Zover ik weet moest je bij de oudere versie's ook los het bootrecord overghosten... bij Ghost 2003 is dat niet meer nodig ...

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Ik heb Norton Ghost 2003, dus het zou inderdaad moeten werken. Maar als m'n MBR niet juist wordt gekopieerd of in het geheel niet (als in Partition-to-Partition), dan zou de PC in z'n geheel niet moeten booten. De eerste Windows XP installatie op de eerste (primaire) partitie doet het helemaal perfect, op de tweede (primaire) partitie start hij door tot net op het moment dat er normaal verschijn "Bezig met laden van uw persoonlijke instellingen" oid.

edit:

Ik ben maar begonnen met het opnieuw installeren van het zaakje, lost meestal de M$ problemen op 8)

[ Voor 15% gewijzigd door kimjansen op 01-05-2003 18:19 ]

Speed kills, but beauty lives forever...

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52
Weet iemand al hoe dit komt?

Ik heb net Windows XP SP2 met ghost een-op-een overgekopieerd van een 20 GB naar een 40 GB hd. Nu boot ie niet meer, en bij het blauwe opstartscherm (dus niet bij het zwarte met de lopende balk) blijft hij hangen, en start ie niet meer door. Veilige modus is hetzelfde.
Als ik van de 20GB een Ghost maak en die op een andere hd (80GB) zet, dan boot vanaf de 20GB hd, en dan de Ghost image restore op de 40GB hd, werkt het ook niet.

Ik meen eens gelezen te hebben dat SP2 problemen heeft met Ghost. Klopt dat? En zo ja, wat kan ik daar dan aan doen?

edit:

Nevermind, heb al een ander topic gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruuddie op 05-05-2005 15:35 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ruuddie schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:25:
edit:

Nevermind, heb al een ander topic gevonden.
Post dan nog eventje je oplossing, zo hebben we er ook niets aan dat je dit topic geschopt hebt natuurlijk ;)

In ieder geval - ik gok dat je doelt op: kleefding in "XP hangt op "welkkoms scherm" na ghost i..." ? :)